וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על "הערבים הנעים לקלפיות": "התבטאות מוטעית"

אמיר תיבון, שליח וואלה! NEWS לוושינגטון

11.11.2015 / 0:19

ראש הממשלה אמר בארה"ב כי נושא ההתנחלויות יוכל להיפתר אם אבו מאזן יכיר בישראל כמדינה יהודית. "אין סיבה שמדינה פלסטינית תהיה נקייה מיהודים", הוסיף בפני מכון מחקר המזוהה עם השמאל. "יותר ערבים הצביעו לי מאשר למפלגת העבודה"

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו דיבר אמש (שלישי) במכון המחקר Center For American Progress, המזוהה עם השמאל ועם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית, והתייחס לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני ולנושא ההתנחלויות. לדברי נתניהו, "אם אבו מאזן יסכים להכיר בישראל כמדינה יהודית ולדון בסידורי ביטחון ארוכי טווח, נושא ההתנחלויות יוכל להיפתר בקלות". עוד הוסיף ראש הממשלה כי "אין סיבה שאם תהיה מדינה פלסטינית, היא תהיה נקייה מיהודים".

נתניהו נשאל בפתח דבריו על התבטאותו ערב הבחירות בחודש מרץ, אז אמר כי "מצביעים ערבים נעים בהמוניהם לקלפיות" על מנת להזהיר את בוחריו. נתניהו אמר כי "ההתבטאות הייתה מוטעית, הבעתי צער עליה". לדבריו, "הבהרתי להנהגה הערבית שאני ראש הממשלה של כל אזרחי ישראל". הוא הוסיף כי "יותר ערבים הצביעו לי מאשר למפלגת העבודה".

לקריאה נוספת:
נתניהו נפגש עם אובמה: "נשארתי מחויב לפתרון שתי המדינות"
שדולת ארץ ישראל לנתניהו: "תאמר לאובמה - יש לנו זכות חוקית לבנות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במכון המחקר Center for American Progress בוושינגטון, נובמבר 2015. AP
נערך לפרסום ההנחיות בנוגע לסימון מוצרי ההתנחלויות באירופה. נתניהו, אמש/AP

בסביבתו של ראש הממשלה נערכים לכך שהיום יתפרסמו ההנחיות החדשות של האיחוד האירופי לגבי סימון מוצרים מההתנחלויות בשווקי אירופה. בתוך כך, דיפלומט אירופאי בכיר אמר לוואלה! NEWS שנציבות האיחוד האירופאי תתכנס היום כדי לדון בנושא, ואכן צפויה לפרסם את ההנחיות החדשות. נתניהו אמור לפגוש בבוקר את שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, והשניים צפויים לדון בעיקר בנושא הפלסטיני.

מוקדם יותר, נאם נתניהו בכנס השנתי של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. בנושא הפלסטיני חזר נתניהו על הדברים שאמר לנשיא ברק אובמה בפגישתם - לפיהם הוא נשאר מחויב לחזון שתי המדינות. "גם אם הרעיון לא ניתן להשגה היום, אני מקווה שאפשר יהיה להשיג אותו בעתיד", הצהיר.
הוא הוסיף שישראל מקיימת בימים אלה מגעים שקטים עם מדינות ערביות, ש"מבינות כי ישראל אינה האויב האמיתי שלהן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו במכון המחקר Center for American Progress בוושינגטון, נובמבר 2015. AP
"אין סיבה שמדינה פלסטינית תהיה נקייה מיהודים". נתניהו/AP

זאת ועוד, ראש הממשלה שב והבהיר שהידידות בין ארצות הברית לישראל חזקה מתמיד, ושזו רק תלך ותתחזק. הוא הודה לנשיא ברק אובמה על תמיכתו בישראל ואמר כי למרות חוסר ההסכמה בין השניים לגבי הסכם הגרעין, "על הצדדים לשתף פעולה נגד האיומים השונים במזרח התיכון".

(עדכון ראשון: 23:19)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully