וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בכנס בארה"ב: "מקווה שחזון שתי המדינות יושג בעתיד"

אמיר תיבון, שליח וואלה! NEWS לוושינגטון

10.11.2015 / 19:40

ראש הממשלה שב על הדברים שאמר בפגישתו עם אובמה והצהיר בכנס השנתי של הפדרציות היהודיות: "כשתהיה הנהגה פלסטינית שמוכנה להכיר בישראל כמדינה יהודית - יכון שלום". כמו כן, אמר כי הוא פועל לחיזוק קהילות רפורמיות וקונסרבטיביות בארץ

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המבקר בארצות הברית, נאם הערב (שלישי) בכנס השנתי של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. בנושא הפלסטיני חזר נתניהו על הדברים שאמר לנשיא ברק אובמה בפגישתם - לפיהם הוא נשאר מחויב לחזון שתי המדינות. "גם אם הרעיון לא ניתן להשגה היום, אני מקווה שאפשר יהיה להשיג אותו בעתיד", הצהיר.

ראש הממשלה הוסיף שישראל מקיימת בימים אלה מגעים שקטים עם מדינות ערביות, ש"מבינות כי ישראל אינה האויב האמיתי שלהן". לדבריו, "כאשר תהיה הנהגה פלסטינית שמוכנה להכיר בישראל כמדינה יהודית - יכון שלום". בתגובה לאמירה זו, שגריר צרפת בארה"ב, ג'ראר ארו, כתב: "כאשר נראה מנהיג ישראלי שמוכן להכיר בירושלים כבירת שתי המדינות - יהיה שלום".

עוד על ביקור נתניהו בארצות הברית
ניצחון בנקודות: נתניהו לא הזכיר את איראן, אבל הרוויח את ההתנחלויות
נתניהו נפגש עם אובמה: "נשארתי מחויב לפתרון שתי המדינות"
שדולת ארץ ישראל לנתניהו: "תאמר לאובמה - יש לנו זכות חוקית לבנות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס השנתי של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, וושינגטון, ארה"ב, 10 בנובמבר 2015. רויטרס
נתניהו בוושינגטון, היום/רויטרס

במסגרת נאומו הבהיר שהידידות בין ארצות הברית לישראל חזקה מתמיד, ושזו רק תלך ותתחזק. הוא הודה לנשיא ברק אובמה על תמיכתו בישראל ואמר כי למרות חוסר ההסכמה בין השניים לגבי הסכם הגרעין, "על הצדדים לשתף פעולה נגד האיומים השונים במזרח התיכון".

נתניהו מצא לנכון לבקר את האמירות השנויות במחלוקת שנשמעו לאחרונה בנוגע לזרמים השונים ביהדות, בהן זו של ראש מערך ההסברה המיועד, רן ברץ, שכינה את הרפורמים "האויב", ואמר: "אני מתחייב שכל היהודים - רפורמים, קונסרבטיבים ואורתודוקסים - ירגישו תמיד בבית בישראל".

ראש הממשלה הוסיף כי יקיים דיונים בדאגות ובבעיות של כלל זרמי היהדות בישראל, וכי ממשלת ישראל עובדת עם הסוכנות היהודית לחיזוק קהילות רפורמיות וקונסרבטיביות בארץ. לדבריו, "אני מקווה שנגיע להבנה שהכותל הוא מקור לאחדות ולא מקור לפילוג בקרב העם שלנו. ואנחנו נגיע לשם".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס השנתי של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, וושינגטון, ארה"ב, 10 בנובמבר 2015. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"חיזוק האחדות של עמנו חשוב מאין כמותו". נתניהו בכנס, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"השנה החולפת לא הייתה פשוטה, היו ויכוחים על נושאים כבדים, היה להט, והסיכונים היו גדולים. אבל עלינו לזכור תמיד שתי אמיתות פשוטות: הראשונה היא שלא משנה אילו אי-הסכמות יהיו בין ישראל לארצות הברית, לישראל אין חברה טובה יותר מאמריקה, ולאמריקה אין חברה טובה יותר מישראל", אמר נתניהו. הוא הוסיף: "הנה אמת שנייה: לא משנה אילו אי-הסכמות היו בקהילה היהודית, חיזוק האחדות של עמנו הוא חשוב מאין כמותו. יש רק עם יהודי אחד, יש רק מדינה יהודית אחת".

בהמשך, הודה נתניהו לחברי הקהילות היהודיות על תמיכתן בישראל, שכן הוצאותיה הביטחוניות הולכות וגדלות והמענה לכך הוא הצמחת כלכלתה.

המשך התיקון ביחסים אחרי הסכם הגרעין

יהדות ארצות הברית סבלה בחודשים האחרונים ממשבר פוליטי כאשר ישראל וארצות הברית נקלעו למאבק קשה ביניהן על הסכם הגרעין. סקרי דעת קהל הראו שרוב היהודים תמכו בהסכם, אבל מצאו את עצמם בסיטואציה קשה, שכן גורמים מסוימים בימין היהודי-אמריקני תיארו כל תמיכה בהסכם כפגיעה בישראל.

בנוסף, נתניהו עצמו עורר גם ביקורת בקרב ההנהגה היהודית, לאחר שקרא ליהודי ארצות הברית באופן פומבי לצאת נגד הסכם הגרעין שעליו חתם הממשל. קריאה של ראש ממשלת ישראל ליהודי ארצות הברית להתערב בצורה אקטיבית בנושא פוליטי כלשהו, היא אירוע חריג בתולדות היחסים בין הצדדים. הנאום הבוקר הפך ההזדמנות של נתניהו לתקן, בהמשך למגמה החיובית שהחלה אתמול בפגישתו המוצלחת עם הנשיא אובמה.

בהמשך יתארח ראש הממשלה במכון מחקר חשוב המזוהה עם המפלגה הדמוקרטית. השתתפותו של נתניהו באירועים פומביים ומסקרנים אלה בוושינגטון היא חלק מהניסיון שלו לתקן את הנזקים שנגרמו ליחסי ישראל-ארצות הברית בעקבות המאבק על הסכם הגרעין עם איראן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בבית הלבן עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
מבודחים. נתניהו ואובמה, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

מדובר במכון המחקר The Center for American Progress, המזוהה עם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית (מנהל המכון הקודם הוא כיום ראש הקמפיין לנשיאות של הילארי קלינטון). גם במקרה הזה, לשיחה שנתניהו יקיים עם בכירי המכון יש חשיבות בהקשר הרחב של יחסי ישראל והמפלגה הדמוקרטית, שנפגעו גם הם מהמאבק מול הנשיא אובמה. נאומו של נתניהו בקונגרס בחודש מרץ האחרון נועד בראש ובראשונה לשכנע מחוקקים דמוקרטים להצביע נגד ההסכם, אבל בסופו של דבר, פחות מעשרה אחוז מהסנטורים הדמוקרטים עשו זאת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנס השנתי של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, וושינגטון, ארה"ב, 10 בנובמבר 2015. רויטרס
עורר ביקורת בקרב ההנהגה היהודית בהקשרי הסכם הגרעין. נתניהו בכנס, הערב/רויטרס
נתניהו מעוניין להדוף את הטענות שעלו בתקשורת האמריקנית

אתמול בלילה נתניהו הופיע בפני מכון מחקר המזוהה דווקא עם הימין הרפובליקני, The American Enterprise Institute, שם הוענק לו פרס על עידוד כלכלה חופשית. נתניהו דיבר במהלך הערב על הכלכלה הישראלית ועל הערכים המשותפים לישראל וארצות הברית. באירוע השתתפו שופטי בית המשפט העליון האמריקני, סנטורים ומנהלים של חברות בינלאומיות גדולות. הקהל היה אוהד מאוד לנתניהו, שהמאבק עם אובמה דווקא העלה את הפופולריות שלו בחוגים הרפובליקניים.

ההזמנה לקבל את הפרס מהמכון ה"ימני" התקבלה כבר לפני כמה חודשים, וההחלטה לקיים גם שיחה של ראש הממשלה עם חוקרי מכון המזוהה עם הדמוקרטים, התקבלה בין השאר כדי להגביר ולאזן את החשיפה של נתניהו במהלך הביקור הנוכחי בוושינגטון. נתניהו מעוניין להדוף את הטענות שעלו בתקשורת האמריקנית (כולל הבוקר בעיתון "וושינגטון פוסט") על כך שהוא כביכול מזוהה עם צד אחד במפה הפוליטית האמריקנית.

בהמשך היום צפויה לנתניהו פגישה עם הנהגת הסנאט, שגם במהלכה נתניהו ינסה להדגיש את התמיכה הדו-מפלגתית שישראל זוכה לה בוושינגטון, ולשדר תמונה של אחדות בין הדמוקרטים לרפובליקנים בכל הנוגע לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully