וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים תוקפים את נתניהו על "ההכשר" לרפורמים: "סכין בתורת ישראל"

10.11.2015 / 23:27

הח"כים החרדים ידרשו הבהרה לדברים ה"חמורים" של ראש הממשלה בארה"ב, שלפיהם בכוונת ישראל לחזק את הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות. שר הבריאות ליצמן הגדיל ואמר שקהילות אלה "קורעות את העם היהודי"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

החרדים נגד נתניהו: אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו הביע במהלך ביקורו בארצות הברית תמיכה בקהילות רפורמיות וקונסרבטיביות, יצאו חברי הכנסת החרדים במתקפה חריפה נגדו וניצלו את ההזדמנות כדי לשחרר אמירות קשות ומקוממות נגד אותן קהילות. "הרפורמים תוקעים סכין בתורת ישראל, מה שנתניהו אמר חמור מאד ונדרוש הבהרות כשישוב לארץ", אמר הערב (שלישי) ח"כ משה גפני מיהדות התורה.

התגובה החריפה של גפני מגיעה בעקבות דברים שאמר נתניהו בכנס של הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, שבמסגרתם הודיע כי "בפעם הראשונה ממשלת ישראל יחד עם הסוכנות היהודית ישקיעו ויחזקו את הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בתוך מדינת ישראל".

עוד בנושא
רוב הציבור בישראל: מעמד שווה לכל הזרמים
ח"כ חרדי: "הרפורמים הם האויב של העם היהודי"

בין המגיבים לנאום היה גם שר הבריאות יעקב ליצמן שאמר כי דבריו של נתניהו בעד הרפורמים פוגעים בחרדים ונוגדים את ההסכם הקואליציוני שנחתם עמם. "לאורך הדורות ידענו כי הרפורמים והקונסרבטיבים קורעים את העם היהודי ושאסור לתת להם יד לפגיעה בתורת ישראל", הצהיר השר. חבל שראש הממשלה נתן להם ביטוי ונעשה הכל שהתחייבותו זו לא תקויים".

יעקב ליצמן קמפיין בחירות 2015. ראובן קסטרו
ליצמן/ראובן קסטרו

לדברים הללו הצטרף גם יו"ר סיעת ש"ס ח"כ יואב בן צור שאמר כי "עמדת היהדות הנאמנה בנוגע לתנועה הרפורמית ידועה והיא מתנגדת לדרכה מכל וכל. עמדה זו לא תשתנה". ההערכה היא כי מעבר למתקפה החרדית נגד נתניהו בשל דבריו, הח"כים החרדים לא יינקטו בצעד דרסטי נגדו.

sheen-shitof

פנינת הבלקן

כל מה שצריך לדעת על נופש בקרואטיה - במחיר הכי משתלם

בשיתוף חברת התעופה הלאומית הקרואטית

שינוי מגמה

מנכ"ל התנועה הרפורמית גלעד קריב ברך על ההודעה של נתניהו וציין כי בקהילות "מצפים שהיא תוביל לשינוי מגמה ביחסה של ממשלת ישראל לקהילות הלא-אורתדוכסיות". לדבריו, האפליה המתמשכת של קהילות אלו, המהוות רוב בעם היהודי, פוגעת בערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומעיקה על יחסי ישראל והתפוצות. "הודעת ראש הממשלה חייבת להיות הצעד הראשון בדרך לביטולה של אפליה זו", סיכם.

"הצעד הראשון בדרך לביטול האפליה נגד הזרמים שאינם חרדים"

זו אינה הפעם הראשונה בתקופה האחרונה שבה הח"כים החרדים מתבטאים נגד התנועה הרפורמית או הקונסרבטיבית. שר הדתות דוד אזולאי מש"ס אמר לפני ארבעה חודשים כי הרפורמים אינם יהודים. בריאיון רדיו אמר: "יהודי רפורמי, ברגע שהוא לא הולך על פי דת ישראל, אז בוא נגד שזו בעיה. אני לא יכול להרשות לעצמי להגיד עליו שהוא יהודי". ראש הממשלה נתניהו גינה את דבריו של אזולאי ואמר כי הם אינם משקפים את עמדת הממשלה.

מנגד התייצבה היום ח"כ רחל עזריה (כולנו) וציינה כי דבריו של נתניהו "על כך שאנחנו עם אחד ושהמדינה תתמוך בכל הזרמים היא אמירה נכונה וחשובה". עוד הוסיפה: "הקשר עם יהדות התפוצות הוא חיוני ומשמעותי להיותנו מדינת היהודים. האחים שלנו בתפוצות תמיד שם בשבילנו כשאנחנו צריכים אותם וטבעי שנתמוך בקהילות של הזרמים הליברליים פה בישראל".

רחל עזריה, סגנית ראש עיריית ירושלים. רותם סלע,
ח"כ רחל עזריה/רותם סלע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully