וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרפורמים הם האויב של העם היהודי"

9.2.2014 / 13:14

אחרי שאמר שהרפורמים לא יהודים, התנצל ח"כ דוד רותם: "התבטאתי בצורה מוטעית ושגויה". בתגובה אמר ח"כ מקלב:"מעולם לא אולץ ח"כ להתנצל על דברים שאמר. זו פגיעה בדמוקרטיה"

חבר הכנסת דוד רותם. מגד גוזני
ח"כ דוד רותם/מגד גוזני

אחרי שאמר ש"אנשי התנועה הרפורמית הם בכלל לא יהודים" ועורר סערה, חבר הכנסת דודו רותם (הליכוד ביתנו) התנצל הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת ועדת חוק חוקה ומשפט בכנסת, על הדברים: "התבטאתי כלפי היהדות הרפורמית בצורה מוטעית ושגויה, וכתוצאה מכך נפגעו רבים. לא הייתה לי כל כוונה לפגוע באיש ולא בתנועה הרפורמית. אני חוזר בי ומביע את התנצלותי בפני כל מי שנפגע".

התנצלותו של רותם גררה סערה בוועדה, "ח"כ רותם אולץ להתנצל בפני הרפורמים", תקף ח"כ אורי מקלב מ"יהדות התורה" שהוסיף כי "מעולם לא אולץ ח"כ להתנצל על דברים שאמר. זו פגיעה בדמוקרטיה ובחוק חסינות חברי הכנסת. התנועה הרפורמית רודפת את העם היהודי ומרסקת אותו". מקלב טען כי הרפורמים "הם האויב של העם היהודי וגורמים להתבוללות" וכי "הם משחדים פוליטיקאים".

גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית, אמר בתגובה כי התנהלותו של ח"כ מקלב "צבועה" וכי הוא אינו מהסס לשקר במצח נחושה ו"להוציא דיבת רעים בטענה המגוחכת וההזויה שהרפורמים משחדים חברי כנסת". לדבריו, הטענה הזו "מלמדת עד כמה הוא וחבריו התרחקו מערכי המוסר ונקיון הכפיים של המסורת היהודית.

חבר כנסת חדש במליאה אורי מקלב. גדעון צנטנר
התנועה הרפורמית רודפת את העם היהודי ומרסקת אותו. ח"כ אורי מקלב/גדעון צנטנר

קריב הוסיף "הדבר המדהים הוא כיצד רק לפני מספר ימים נשא חבר הכנסת מקלב קינה מעל כל במה ציבורית על מסע ההסתה נגד הציבור החרדי, ועתה הוא לא ממצמץ להוביל גל הסתה חדש כנגד קהל של מיליונים בישראל ובתפוצות. על ההתנהלות הצבועה מסוג זה כבר טבעו את הכינוי: "הקוזק הנגזל". זו היא בושה לכנסת ישראל שדברי שקר, שנאה והסתה נשמעות בין כתליה ועוד בשמה של תורת ישראל".

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית הודה לח"כ רותם על ההתנצלות ותקף את דבריו של ח"כ מקלב ואמר כי הם "אינם אלא התרת דם. לקרוא לרפורמים אויבים, להגיד שהתנועה הרפורמית משחדת חברי כנסת, זו לא רק השמצה שרק מי שמסתתר מאחורי חסינותו יכול להרשות זאת לעצמו, אלא גם התעלמות מהכנה הגדולה של שימוש במילים העלולות לגלוש, כפי שקרה לא אחת, גם למעשים. אם לא יחזור בו ח"כ מקלב מדבריו הקשים, על ועדת האתיקה של הכנסת לנהוג בו כאחרון המסיתים".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully