וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על היוזמה הצרפתית: "מהווה תמריץ לפלסטינים לא להתפשר"

31.1.2016 / 12:50

ראש הממשלה אמר כי דבריו של שר החוץ לורן פביוס "נותנים לפלסטינים מראש את הסיבות" לא להתגמש במהלך מו"מ עתידי. שגריר ישראל בצרפת לשעבר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "הרימו לממשלה להנחתה והקלו עליה את הדחייה על הסף של היוזמה"

צילום: ניב אהרונסון עריכה: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) לסערה סביב יוזמת ועידת השלום הצרפתית. "ההצעה שעלתה מכיוון הצרפתים לכנס ועידה בינלאומית, עם איום בסופה, כי אם היא לא תצליח צרפת תאמץ במידה רבה את העמדה הפלסטינית, מהווה תמריץ לפלסטינים לבוא ולא להתפשר". לדבריו, "מהות המשא ומתן היא פשרה והיוזמה הצרפתית, כפי שדווחה, נותנת לפלסטינים מראש את הסיבות לא לעשות זאת".

נתניהו הוסיף, בפתח ישיבת הממשלה השבועית: "אני מעריך שתהיה התפכחות בנושא זה. בכל מקרה, נפעל בנושא. העמדה שלנו מאוד ברורה - אנחנו מוכנים להיכנס למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים".

לקריאה נוספת:
דני דנון על היוזמה הצרפתית: "לא מנהלים מו"מ עם אקדח לרקה"
גורם ישראלי בכיר: "האם צרפת תציע ועידה בינלאומית עם דאעש?"
האיום הצרפתי להכיר בפלסטין עלול להוביל לצעדים חריפים עוד יותר

ישיבת ממשלה, 31 בינואר 2016. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
נתניהו בישיבת הממשלה השבועית, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון
"פרנסואה הולנד ידע ללא כל ספק מהיוזמה הזאת"

שגריר ישראל בצרפת לשעבר, דניאל שק, העריך בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי "פרנסואה הולנד ידע ללא כל ספק מהיוזמה הזאת". לדבריו, "אני יודע את זה מכלי ראשון. יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ואני נפגשנו איתו לפני קצת יותר משבוע".

הוא הוסיף: "לא התרשמתי שיש מיידיות בתכניות שלהם. יכול להיות שה'פוש' האחרון היה העובדה שפביוס עומד לסיים את תפקידו, ורצה להשאיר מורשת בנושא המזרח התיכון". שק הבהיר כי דברים דומים נאמרו בעבר, וגם הפעם "לא היה רושם שהיוזמה הצרפתית מגובשת".

"אני חייב לומר שיש שלומיאליות בהצגה הצרפתית", הוסיף. "אילו הייתי במקומם, הייתי מציע רק את התהליך, את הוועידה, שלא מתרשם ממש שהם מגובשים מה תהיה הוועדה". לדבריו, "לו רק היה קצת רצון טוב בממשלת ישראל, היה אפשר להשפיע על תוכן הוועידה, אך הרימו לממשלה להנחתה והקלו עליה את הדחיה על הסף של העניין הזה. אני מצר על כך כישראלי, כי אני לא רואה כיוזמה לתהליך שלום איום קיומי למדינת ישראל".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם שר החוץ של צרפת לורן פביוס, יוני 2015. AP
אם לא יחל מו"מ - צרפת תכיר בפלסטין. פביוס לצדו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן/AP

אתמול התייחס גורם ישראלי בכיר להצעתו של שר החוץ הצרפתי לורן פביוס. "אנחנו תוהים אם צרפת תציע ועידה בינלאומית עם דאעש, שזורע ומפיץ טרור בצרפת", עקץ.

שלשום הודיע פביוס כי אם לא יחל משא ומתן בין ישראל והפלסטינים, צרפת תכיר במדינה פלסטינית. "צרפת תעסוק בשבועות הקרובים בכינוס בינלאומי שאליו יגיעו כלל הצדדים ושותפיהם - האמריקנים, האירופים והערבים, על מנת להביא למימוש פתרון שתי המדינות", אמר. הוא הוסיף כי כחברה קבועה במועצת האו"ם, לצרפת יש אחריות בנושא, ומחובתה לנסות לקדם את פתרון שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully