וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלוננת נגד בוכריס: "זה לא היה רומן, אם לא יקח אחריות - אתנגד להסדר"

א', שטוענת כי התת-אלוף במיל' אנס אותה, עודכנה בפרטי הסדר הטיעון ממנו הוסר הסעיף החמור. היא דורשת שההסדר יתוקן כך שלא תהיה טענה כי היחסים נעשו בהסכמתה. "כל ניסיון מצד הנאשם להסיר ממנו אחריות יביא להתנגדות להסדר", אמרה

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: בוכריס בדרך לספסל הנאשמים בפעם הראשונה, ספטמבר)

אחת המתלוננות נגד תת-אלוף (במיל') אופק בוכריס, שנאשם בעבירות מין בפקודותיו, הביעה הסתייגות היום (רביעי) מהסדר הטיעון שהושג עם הקצין הבכיר. א', שהתלוננה כי בוכריס אנס אותה וביצע בה מעשי סדום, דורשת כי ההסדר יכלול סעיף הקובע כי המעשים לא נעשו בהסכמתה על מנת שיובהר כי לא מדובר ברומן, ואמרה כי כל ניסיון מצדו להסיר אחריות למעשיו יוביל להתנגדות להסדר.

"ההסדר המוצע מקבל במלואה את גרסת המתלוננת, אשר נותרה עקבית ומהימנה עוד מעת הגשת התלונה במצ"ח ואשר אינה שנויה במחלוקת. עם זאת, ההסדר כולל תיקון בסעיף העבירה שעניינו מודעותו של הנאשם לאי הסכמתה של המתלוננת למעשים, זאת כאשר אין ולא תהיה כל טענה כי המתלוננת הסכימה למעשים או כי חפצה בהם או כי בין הצדדים התנהל רומן", נמסר מעורכת הדין של א', אביטל בן נון.

הבוקר הציגה הפרקליטות הצבאית את הסדר הטיעון, שפרטיו פורסמו אתמול, בפני המתלוננת א'. לדבריה, היא תקבל את ההסדר בתנאי כי יודה במעשיו. "במסגרת ההסדר אמור הנאשם לקחת אחריות על מעשיו. מבחינתנו כל ניסיון מצדו של הנאשם לסגת מהסכמתו זו ולתרץ אותה בשיקולי תועלת כאלה ואחרים, תביא להתנגדותנו להסדר", הוסיפה עו"ד בן נון.

לקריאה נוספת:
נשיאה, משפטן פלילי ותא"ל ללא רקע משפטי: ההרכב שידון בתיק בוכריס
תא"ל בוכריס לראשונה על ספסל הנאשמים: כופר לחלוטין בהאשמות נגדו
תיק בוכריס: החל הליך הגישור בין הקצין הבכיר למתלוננות

תא"ל אופק בוכריס בדיון בבית הדין הצבאי בקריה, תל אביב 29 ספטמבר 2016. מגד גוזני
"זה לא היה רומן". בוכריס בדרכו לדיון ראשון במשפט בקריה, לפני חודשיים/מגד גוזני

במסגרת ההסדר בין הפרקליטות הצבאית לעורכי דינו של בוכריס, סעיף האונס יוסר, ואילו הקצין הבכיר יודה בעבירות קלות יותר. כמו כן, בוכריס יודה ויורשע בעבירות מין שאינן אונס, ובתמורה לכך לא ירצה עונש מאסר. העונש המסתמן כולל הורדה בדרגה ומאסר על תנאי.

מחר ייפגשו נציגי הפרקליטות עם המתלוננת הנוספת, הקצינה שהייתה פקודתו של בוכריס בעת ששימש מח"ט גולני ושבגין תלונתה יוחסה לבוכריס עבירה של התנהגות שאינה הולמת.

בוכריס יצטרך לחזור בו

בוכריס טען תחילה כי לא התקיים כל מגע מיני בינו לבין המתלוננות והכחיש נמרצות את טענותיהן. עם זאת, הסכימו סניגוריו, עורכי הדין רועי בלכר, עודד סבוראי ומאיה שגיא, לקחת חלק בהליך המתנהל בימים אלו: עד כה התקיימו שלוש פגישות גישור בפני שופט בית המשפט המחוזי בחיפה בדימוס, המגשר אילן שיף, ולצדדים נותרה עוד פגישה אחת עד למיצוי ההליך.

שלושה שיקולים מרכזיים עמדו בפני הפרקליטות הצבאית בהחלטה לקבל את הסדר הטיעון עם בוכריס. בראש ובראשונה היה זה הרצון לחסוך מהמתלוננות את הצורך להעיד על דוכן העדים – מעמד קשה הכרוך בחשיפת פרטים אינטימיים. הודאתו של בוכריס, גם אם בעבירות מין קלות בהרבה מעבירת האונס, תחסוך מהן את הצורך לשכנע את הרכב השופטים בבית הדין הצבאי המיוחד בקריה בצדקתן.

שיקול נוסף נוגע לשינוי הדרמטי בעמדתו של בוכריס, שמתחילת חשיפת הפרשה הכחיש שוב ושוב את קיומו של מגע מיני בינו לבין המתלוננות, גם בנוגע לעבירת האונס וגם בנוגע לעבירות נוספות. העובדה שבוכריס הודה בביצוע עבירת מין, נתפסת בעיני הפרקליטות כהישג חשוב, וזאת בין היתר לאור מעמדו. לכך מצטרף שיקול נוסף – העובדה שהקריירה הצבאית המבטיחה של בוכריס נקטעה בעקבות הפרשה וכי הוא איבד את דרגתו. בפרקליטות רואים בכך מכה קשה לקצין המוערך, שמצדיקה את קיומו של ההסדר.

גורמים בפרקליטות טוענים כי הם היו בטוחים ביכולתם להוכיח כי בוכריס עבר עבירת אונס, וכי שיקולים ראייתיים לא עמדו בבסיס ההחלטה לגבש הסדר. עם זאת, שלושת השיקולים – הפגיעה במתלוננות אם יעידו, הודאתו של בוכריס וההורדה בדרגה – הובילו בסופו של דבר להחלטה להגיע להסדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully