וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק בוכריס: הליך הגישור בין הקצין הבכיר למתלוננות יחל היום

25.10.2016 / 0:07

הצדדים בתיק האונס והמעשים המגונים של מפקד חטיבת גולני לשעבר ייפגשו לדיון ראשון, שיעסוק בעיקר בעניינים פרוצדורליים. הסכמת צוות ההגנה לגישור אינה מובנת מאליה, בהתחשב בטענת ההגנה עד כה כי מדובר בתלונות שווא

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

הצדדים בתיק האונס והמעשים המגונים של מפקד חטיבת גולני לשעבר, תת-אלוף (במיל') אופק בוכריס, יתייצבו היום (שלישי) לדיון ראשון בהליך הגישור שנקבע להם. על ההליך המליצה נשיאת בית הדין הצבאי המיוחד בקריה, אלוף-משנה אורלי מרקמן, בדיון האחרון בחודש ספטמבר, והוא ייערך בפני השופט אלוף (במיל') אילן שיף. הדיון הראשון צפוי לעסוק בעיקר בהיבט הפרוצדורלי של הליך הגישור.

הסכמתו של צוות ההגנה של בוכריס להליך גישור אינה מובנת מאליה, משום שעד כה טענו עורכי דינו של הקצין הבכיר, המואשם ב-17 סעיפי אישום הכוללים עבירות אונס, מעשי סדום ומעשים מגונים שביצע לכאורה בשתיים מפקודותיו, כי מדובר בתלונות שווא. במסגרת הליך הגישור, אמורים הצדדים לדון באפשרות של הגעה להסכמות הנוגעות לתיק, אולם במקרה של מחלוקת כה קיצונית ביניהם, לא ברור אם הליך הגישור יצליח לקדם את ההליך המשפטי.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת אופק בוכריס: צה"ל סייע בייעוץ משפטי לאחת המתלוננות
תא"ל בוכריס שהואשם באונס פרש מצה"ל: "מתפנה למלחמת חיי"
חבר חדש בצוות ההגנה של בוכריס: סנגורו לשעבר של אולמרט

תא"ל אופק בוכריס בדיון בבית הדין הצבאי בתל אביב 29 ספטמבר 2016. מגד גוזני
נחשב לסמל בעיני רבים בציונות הדתית. בוכריס בבית הדין הצבאי, בחודש שעבר/מגד גוזני

שיף, שינהל את הליך הגישור, הוא בעל ניסיון רב בהליכים פליליים המתרחשים במסגרת צבאית. הוא כיהן בעבר כסגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, כסנגור הצבאי הראשי וכפרקליט הצבאי הראשי, ופרש לגמלאות בשנת 2014. את התביעה תייצג התובעת הצבאית הראשית אלוף-משנה שרון זגגי פנחס, ואת הנאשם ייצגו עורכי הדין רועי בלכר, עודד סבוראי ומאיה שגיא, המלווה את התיק מטעם מהסנגוריה הצבאית הראשית ומטעמו הסנגור הצבאי הראשי, אל"ם רן כהן.

התיק נגד בוכריס מבוסס בעיקרו על תלונות שהגישו קצינה וחיילת ששירתו תחתיו בעת שכיהן כמח"ט גולני. לפי המתואר בכתב האישום, בוכריס אנס את החיילת וביצע שורה של מעשים מגונים בקצינה, בעת שאלה כיהנו כפקודות שלו בחטיבה בין השנים 2010 ו-2012.

בוכריס הכחיש לחלוטין את העבירות החמורות המתוארות בכתב האישום שהוגש נגדו בחודש יולי האחרון. משפטו של בוכריס מעורר עניין רב, בין היתר בשל חומרת האישומים נגדו, וכן בשל היותו קצין מוערך הנחשב לסמל בעיני רבים בציונות הדתית.

(עדכון ראשון: 23:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully