וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אופק בוכריס: צה"ל סייע בייעוץ משפטי לאחת המתלוננות

25.8.2016 / 13:10

ל', הקצינה שהתלוננה כי בוכריס ביצע בה מעשים מגונים, מקבלת ייעוץ משפטי על ידי עו"ד שאליו הגיעה בתיווך צה"ל. בימים אלה מקדמים בצה"ל תכנית למתן הגנה לנפגעי עבירות מין במהלך השירות הצבאי

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: אביב אירגז

(בוכריס על כתב האישום נגדו: "אין לדברים שחר, זהו קרב חיי")

צה"ל סייע במתן ייעוץ משפטי לקצינה שהתלוננה נגד תת אלוף אופק בוכריס, במסגרת תכנית המקודמת בימים אלה ונועדה לספק את ההגנה המירבית לנפגעי עבירות מין במהלך השירות הצבאי. לוואלה! NEWS נודע כי כיום ניתן ייעוץ משפטי לקצינה בהתנדבות על ידי עו"ד מהמגזר הפרטי שאליו הגיעה בתיווך צה"ל. במקרים אחרים ממומן הייעוץ המשפטי למתלוננות שנפגעו במהלך שירותן הצבאי במסגרת שירות מילואים של עורכי דין אזרחיים.

הקצינה ל' הייתה פקודתו של בוכריס בזמן שהיה מפקד חטיבת גולני. בכתב האישום שהוגש נגדו מתוארים כמה מקרים שבהם ביצע בוכריס בקצינה מעשים מגונים בשורה של מקומות: בלשכתו שבמחנה שרגא, בלשכתו שבבסיס האימונים של חטיבת גולני, במשרדה של ל' במחנה רבין, בביתה שביישוב מודיעין. מקרה נוסף אירע לכאורה באולם "הטירה" בגעש, שבו נערך אירוע חטיבתי שבמהלכו הוקרן סרט על פצועי חטיבת גולני, שעליו עבדה הקצינה. בוכריס מכחיש את המעשים.

לקריאה נוספת:
תא"ל בוכריס שהואשם באונס פרש מצה"ל: "מתפנה למלחמת חיי"
חבר חדש בצוות ההגנה של בוכריס: סנגורו לשעבר של אולמרט
חשיפת פרטי המתלוננת נגד בוכריס: שלושה חשודים נחקרו באזהרה

אופק בוכריס, מצפה נטופה. 3 במרץ 2016. אדריאן הרבשטיין
ל' הייתה פקודתו של בוכריס בזמן שהיה מפקד חטיבת גולני. בוכריס/אדריאן הרבשטיין

לאחר שהמקרה של ל' התגלה ליועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר (יוהל"ם), הוחלט לסייע לה בקבלת ייעוץ משפטי בפרשה. ל' הופנתה לעו"ד גיא פלנטר, מומחה למשפט צבאי ולשעבר תובע בפרקליטות מחוז מרכז. פלנטר הסכים לייצג את ל' בהתנדבות ובלא שיקבל על כך תשלום. מתלוננת נוספת נגד הקצין, א', שהתלוננה על אונס שנעשה לדבריה על ידי בוכריס, זוכה לייצוג פרטי על ידי עורכות הדין אביטל בן נון וליאת בהר כהן.

צוות ההגנה של בוכריס מורכב בחלקו מסניגורים צבאיים לשעבר, המייצגים אותו כיום במסגרת שירות מילואים. בצוות חברים הסניגור הצבאי הראשי רן כהן, עורכי הדין רועי בלכר ועודד סבוראי, בעברם סניגורים צבאיים, וכן סניגורית צבאית בשירות פעיל, עו"ד מאיה שגיא. מי שייצג את בוכריס בשלבי השימוע שקדמו להגשת כתב האישום הוא עו"ד ז'ק חן.

המקרה של ל' אינו מקרה יוצא דופן. בצה"ל נערכה בשנים האחרונות עבודה מקיפה שעוסקת בהגנה הניתנת למתלוננים ולמתלוננות שנפגעו מינית במהלך שירותם הצבאי, בין היתר במגמה לנסות להשוות את הזכויות המוענקות להם לאלה המוענקות לנפגעי עבירה בעולם המשפטי שמחוץ לצבא. בחלק מהמקרים מוענק לאותן מתלוננות ייעוץ משפטי מלא, שממומן למעשה על ידי המדינה בדרך של שירות מילואים. הליווי המשפטי נעשה בידי עורכי דין אזרחיים, שבמסגרת שירות המילואים שלהם מסייעים לנפגעי עבירות מין.

"הוחלט להעניק ליווי משפטי למתלוננות שיהיו מעוניינות בכך"

מדובר צה"ל נמסר כי "בצה"ל התקיימה עבודת מטה ממושכת במטרה לחזק את ההגנה על מתלוננות ומתלוננים על פגיעה מינית במהלך השירות הצבאי, בהובלת היוהל"ם. בעקבות עבודת המטה הוחלט בתחילת השנה להעניק ליווי משפטי למתלוננות ולמתלוננים שיהיו מעוניינים בכך. מטרת הליווי היא לסייע למתלוננות בהבנת ההליך המשפטי ולעקוב אחר השמירה על זכויותיהן. מדובר בצעד המבטא את מחויבותו של צה"ל להגנה מירבית על המשרתים בו".

כמו כן, צוין כי "אחת המתלוננות נגד תת אלוף בוכריס, הנזכרת בכתבה, הופנתה לעורכי דין שהתנדבו ללוות אותה. הסיוע המשפטי ניתן לה מאז בהתנדבות. מאז המקרה הנזכר בכתבה, ניתן ליווי משפטי למתלוננות בכמה מקרים נוספים".

עורכי הדין גיא פלנטר ורעות רחמן המייצגים את הקצינה מסרו כי "לאחר שהקצינה הגישה את תלונתה במצ"ח נגד תת אלוף אופק בוכריס היא הופנתה למשרדנו לצורך קבלת ייעוץ וליווי משפטי. לאחר ששמענו את גרסתה והתרשמנו מכנות דבריה הסכמנו להמשיך ללוותה במהלך החקירה והמשפט, וזאת בהתנדבות".

השניים הוסיפו כי "זכויות נפגעי עבירה הוא תחום שהולך ומתפתח בשנים האחרונות, מתוך הבנה של המחוקק ושל מערכת בתי המשפט, כי מדובר בצד נוסף להליך המשפטי אשר זקוק וראוי לליווי משפטי. המשפט הצבאי הוא תחום עיסוק מרכזי במשרדנו ובמקרים המתאימים אנו רואים זכות גדולה לתרום ממרצנו, זמננו וניסיונו בתחום, למען חיזוק ההגנה על נפגעי עבירות מין בכלל ובצבא בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully