וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הסדר טיעון עם אופק בוכריס: סעיף האונס יוסר, ללא מאסר בפועל

29.11.2016 / 20:06

במסגרת ההסדר, שיוצג בפני המתלוננות לפני שיאושר באופן סופי, יודה הקצין בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה במקום באונס, ובעבירת התנהגות שאינה הולמת כלפי מתלוננת אחרת. העונש המסתמן: הורדה בדרגה ומאסר על תנאי

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: בוכריס בבית הדין הצבאי בתל אביב)

צוות ההגנה של תא"ל אופק בוכריס והפרקליטות הצבאית נמצאים לקראת אישור הסדר טיעון בתיק המתנהל נגדו. האפשרות המרכזית שנידונה בין הצדדים היא שסעיף האונס – האישום החמור ביותר בו מואשם בוכריס – יוסר מכתב האישום. בוכריס יודה בעבירה של בעילה אסורה בהסכמה כלפי א', החיילת שכלפיה יוחסה לו עבירת האונס, ובעבירה של התנהגות שאינה הולמת כלפי הקצינה שהייתה אף היא פקודתו בעת שכיהן כמח"ט גולני. העונש המסתמן, שנידון גם הוא כעת על ידי הצדדים, הוא הורדה בדרגה והרשעה בעבירות מין שאינן אונס.

לפי ההסדר המסתמן, בוכריס לא ירצה עונש מאסר. מתווה ההסדר יוצג בימים הקרובים בפני המתלוננות ועורכי דינן, ולאחר שיביעו את עמדתם תגבש הפרקליטות את עמדתה הסופית בעניין.

שלוש פגישות גישור התקיימו עד כה בפני שופט בית המשפט המחוזי בחיפה בדימוס המגשר אילן שיף, ולצדדים נותרה עוד פגישה אחת עד למיצוי ההליך. למרות שבוכריס טען בתחילה כי לא התקיים כל מגע מיני בינו לבין המתלוננות, הסכימו סניגוריו, עורכי הדין רועי בלכר, עודד סבוראי ומאיה שגיא, לקחת חלק בהליך המתנהל בימים אלו. במסגרת ההליך, נבחנת האפשרות כי בוכריס יודה בכתב אישום מרוכך שלא יכלול עבירת אונס, אלא בעבירות מין.

עוד בוואלה! NEWS:
"סידרנו שורות של קוקאין והסנפנו": העדות שהפלילה את מיסז'ניקוב
כדורגלן העבר ראובן עובד חשוד שהכה את זוגתו לשעבר ואף חטף אותה
יותר משמונה שנות מאסר נגזרו על בן 19 שאנס דיירת רחוב בחניון "הבימה"

תא"ל אופק בוכריס בדיון בבית הדין הצבאי בתל אביב 29 ספטמבר 2016. מגד גוזני
בוכריס/מגד גוזני

אבי בניהו, יועץ התקשורת של בוכריס, מסר בתגובה: "נענינו לתהליך הגישור בפני השופט אילן שיף והוא טרם סוכם. עורכות דינה של א', המתלוננת הראשית, הן ליאת בהר כהן ואביטל בן נון, סירבו להתייחס לדברים כל עוד לא הוצגו להן פרטי הסדר הטיעון.

עורכי הדין גיא פלנטר ורעות רחמן המייצגים את המתלוננת השנייה, מסרו: "הפרקליטות הצבאית טרם עדכנה את הקצינה ובאי כוחה בפרטי הסדר טעון כזה או אחר. אנו סמוכים ובטוחים שאם וכאשר יתגבש הסדר טעון כזה או אחר יעודכנו נפגעות העבירה בפרטי ההסדר ואז גם ניתן יהיה להגיב לדברים באופן ענייני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully