וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סידרנו שורות של קוקאין והסנפנו": העדות שהפלילה את מיסז'ניקוב

29.11.2016 / 19:42

עדות עד המדינה, שהגיעה לידי וואלה! NEWS, חשפה מקרים שבהם על פי החשד, צרך סמים עם השר לשעבר. עדה אחרת: "אמרו לי שהשר במאורת סמים, ושאי אפשר לאבטח אותו שם". עד המדינה הזכיר בחקירתו גם יו"ר המפלגה: "ליברמן אמר לי 'יהיה בסדר'"

צילום: דוד קורן, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: מיסז'ניקוב בבית המשפט, 2014)

"אני וסטס לקחנו קשית או מפתח ועמם אספנו את החומר מהשקית והסנפנו", כך עולה מעדותו של עד המדינה בפרשת "ישראל ביתנו" על השימוש הנרחב שעשה שר התיירות לשעבר סטס מיסז'ניקוב בקוקאין. עדותו, שחלקים ממנה הגיעו לידי וואלה! NEWS, חושפת כמה מקרים בארץ ובחו"ל שבהם השתמש בסם השר, שהפרקליטות קבעה כי יש להעמידו לדין בכפוף לשימוע.

מקרה אחד שסיפר עד המדינה למשטרה היה במהלך נסיעה למדריד, שבמהלכה ביטל השר ברגע האחרון את פגישותיו הרשמיות למבוכתם הרבה של אנשי השגרירות שהיו במקום. "ר' (מקורבת למיסז'ניקוב, ג"ג) הזמינה אותי להצטרף אליה ואל סטס לתא השירותים של המועדון על מנת להסניף את הקוקאין", סיפר העד.

"הסכמתי והצטרפתי אליהם לתא השירותים", אמר העד שהעיד כי הייתה זו הפעם הראשונה שבה ראה את מיסז'ניקוב במו עיניו מסניף קוקאין. "לר' ולסטס הייתה שקית קוקאין אחת וממה שאני זוכר לא סידרנו את הקוקאין בשורה כדי להסניף כי תא השירותים לא התאים. לכן, לקחנו קשית או מפתח ועמם אספנו את החומר מתוך השקית והסנפנו. אני חושב שבאותו מעמד, סטס שאל אותי אם אני מבין שעל הסיטואציה הזאת לא אוכל לספר לאיש. אני לא זוכר את המילים המדויקות שלו, אבל הוא הבהיר לי שזה נשאר בין שלושתנו בלבד כולל לא למי שנמצא אתנו באותו הרגע במועדון".

השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב בהארכת מעצר בבית המשפט בראשון לציון. ניב אהרונסון
סטס מיסז'ניקוב בבית המשפט/ניב אהרונסון

חוקר: "איך אתה יודע בוודאות שמה שהסנפתם זה קוקאין?"

עד: "כי אני גם הסנפתי עם ר' וסטס את אותו החומר והיה לי כבר ניסיון קודם בהסנפת קוקאין. ובנוסף לכך סמכתי על המוניטין של החברים ממדריד".

חוקר: "האם לאחר שיצאתם מתא השירותים דיברתם על מה שהיה שם? האם דיברתם על החומר?"

עד: "אני לא זוכר את זה בדיוק, היינו שתויים ובהשפעת החומר ולכן אני לא יכול להגיע לרמה כזו של פרטים. אני יכול לומר שלפחות עוד פעם אחת במהלך אותו ערב ראיתי את ר' וסטס נכנסים לחדר שבו היו הבגדים שלנו בתוך המועדון. וכשהם יצאו משם הם משכו באף, שזה סימן מובהק לצריכת סם. לשאלתך, אם ניתן לגמור גרם אחד של קוקאין בהסנפה אחת - אני עונה שלא, מסניפים כמות של גרם בכמה פעמים".

סטס מיסז'ניקוב. ניר פקין
"שאל אם אני יכול לקנות לו". מיסז'ניקוב/ניר פקין

מקרה נוסף של שימוש בסם, לפי עדות עד המדינה, אירע בניו יורק. "סטס שאל אותי בפירוש אם אני יכול לדאוג לקנות עבורו קוקאין בניו יורק. רק שנינו היינו נוכחים בשיחה, הוא לא ציין כמות". העד ציין כי היו לו חברים בעיר שניתן היה להשיג מהם את הסם. "יצרתי איתם קשר ואותו בחור אמר לי שמי שהוא קונה ממנו את החומר מוכר את הקוקאין ביחידות של חמישה גרמים".

בשלב זה אמר העד לסטס על ההצעה שקיבל והשניים סיכמו שיתחלקו בכמות. "אני זוכר שנסעתי ל'דאונטאון' להביא את הקוקאין ואני זוכר שכאשר חזרתי נכנסתי לחדרו של סטס במלון ונתתי את לו את הקוקאין ביד. הקוקאין לא הגיע בשקיות אלא הוכנס בקפסולות. נתתי לסטס ביד כמדומני שלוש קפסולות וסטס נתן לי באותו הרגע את הכסף". לשאלת החוקר כמה כסף מיסז'ניקוב החזיר לו, השיב העד: "המחיר לא השתנה והוא עומד על 60 דולר לגרם. אין לי אינדיקציה אם סטס וי' (מקורבת אחרת) השתמשו בחומר".

השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב בהארכת מעצר בבית המשפט בראשון לציון. ניב אהרונסון
"הקפיד לומר שיישאר בינינו". שר התיירות לשעבר בבית המשפט/ניב אהרונסון

מקרה אחר שעליו סיפר עד המדינה התרחש בפסטיבל הסטודנטים באילת, שבגינו מימונו הוא חשוד בעבירות שוחד ובהטיית מכרז. "בעת הפסטיבל, אני לא זוכר את ההשתלשלות, ומי קנה את החומר אבל שורה תחתונה, י' אמרה לי שיש לה ולסטס יש גוש קוקאין במשקל של חמישה גרמים שאותו רכשו. הגעתי לחדר של סטס, זה היה בסוויטה של מלון דן, ושם ביחד אני, סטס וי' עשינו שורות. כלומר פוררנו את הגוש שהיה להם בחדר לאבקה ובאמצעות כרטיס אשראי סידרנו את האבקה בשורות ואת השורות הסנפנו שלושתנו. גם אז סטס הקפיד להגיד שמה שאנחנו עושים יישאר בינינו".

מלבד עד המדינה, גם לימור ברזילי, שהייתה ראש לשכת השר וחשודה גם היא במסגרת הפרשה, העידה בחקירתה במשטרה כי עד המדינה "היה מספר לה כל הזמן ששניהם מריצים שורות". היא הוסיפה: "אני זוכרת אירועים מסוימים ששאלתי אותו אם סטס שתה, אז הוא היה עושה לי סימן הסנפה עם היד. הייתה פעם אחרת שאמנון אוקרט (מנהל משימה במשרד התיירות – ג"ג) התקשר אליי באמצע הלילה ב-2:00 לפנות בוקר ואמר לי שסטס נמצא במאורת סמים ואם אני לא דואגת להוציא אותו משם או שהם מוציאים אותו בכוח או שהם מגדירים עליו כ"לא בר אבטחה" כי הם לא יכולים להיות במקומות כאלו. התקשרתי באמצע הלילה לסטס, נסעתי אליו באמצע הלילה, חטפתי על הראש כמו שצריך".

רוה"מ בנימין נתניהו, יו"ר ישראל ביתינו אביגדור ליברמן ושר התיירות סטס מיסז'ניקוב בכנס פעילים בראשון לציון, ינואר 2013. ניב אהרונסון
מיסז'ניקוב לצד ליברמן/ניב אהרונסון

עד המדינה סיפר גם על פנייתו אליו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שכיהן אז כשר החוץ, בקריית שאול לאחר הלוויה של מכר. "נסעתי ביחד עם חבר להלוויה. כשהגענו לבית העלמין בקריית שאול הייתה התקהלות בצד. דיברתי עם שר החוץ והפגישה שלנו הייתה מצד שמאל לבית הלוויות. לא יצרתי איתו מגע הוא ממש הלך ישירות אליי לכיווני על מנת לדבר איתי. ליברמן לחץ לי יד ושאל אותי: 'מה העניינים? האם הכול גן עדן?', והמשיך: 'אין חיוך?'. השבתי שממש לא ואני לא מסוגל להחזיק יותר ואז ליברמן אמר לי: 'יהיה בסדר, תחזיק מעמד, נעבור גם את זה'.

העד המשיך: "אחרי שאמר את זה, הוא הסתובב והתרחק ממני ונשארתי לעמוד עם החבר שאיתו באתי. אחרי כ-20 דקות הגיעו טלי קידר, שרון שלום וסיגלית חכם (מקורבות לליברמן – ג"ג). שלושתן התקרבו אליי. כשהגיעו אליי, טלי פנתה ואמרה: 'אמנם אסור לנו לדבר על שום דבר שקשור לחקירה רק על מה שלומך ועל הבנות', ואז כשהחבר שלי היה לידי אמרתי: קאני לא מסוגל, אני לא מסוגל'. טלי התרחקה ממני ואז סיגי העוזרת של ליברמן התקרבה אלי ושמה עליי ידיים ובזמן שסיגי ישבה לידי ושמה עליי ידיים, רון לוין, מנכ"ל התקשורת של 'ישראל ביתנו', אמר 'אני מסתיר אתכם, יש פה מצלמה'. אני רוצה להגיד שהתחושה שלי הייתה שכל מי שפגשתי מטעם ליברמן כולל ליברמן היה להעביר לי מסר שאני לא אשבר ואחזיק מעמד. לאחר מכן טלי ושאר האנשים התרחקו ולא נפגשתי איתם יותר".

בספטמבר האחרון קבעו היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, ופרקליט המדינה שי ניצן, כי יש תשתית ראייתית להעמיד לדין את שר התיירות לשעבר, סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום ועוד 14 בכירים בגופים ציבוריים - בכפוף לשימוע. על פי הודעת הפרקליטות, השר וסגנית השר לשעבר עשויים לעמוד לדין בגין עבירות שחיתות. מיסז'ניקוב חשוד בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים, החזקה ושימוש בקוקאין ושיבוש מהלכי משפט.

בא-כוחו של מיסז'ניקוב: "הקשר בין העדות למציאות מופרך לחלוטין"

עו"ד יובל ששון, המייצג את מיסז'ניקוב מסר בתגובה: "מדובר בעדות עד מדינה שהקשר בינה לבין המציאות מופרך לחלוטין והמשטרה אף לא כללה טענות אלה לא בחקירתה המקורית, לא חודשים ארוכים לאחר מכן ואף לא בהמלצתה ולא בכדי. בכוונת מרשנו להעלות את טענותיו בנושא זה ובנושאים האחרים הנוגעים לחשדות נגדו בשימוע במטרה לשכנע בחפותו. עם זאת, לאור גל ההדלפות מן החקירה, שאליו אנו עדים מראשית החקירה ובימים האחרונים, שניתן רק לפרשו כניסיון חוזר להכפיש את מרשנו ולחרוץ את דינו, מתחזק החשש כי יש מי שמבקש למנוע ממרשנו הליך שימוע הוגן. הדבר נכון בפרט כאשר חלק מן החומרים המודלפים והנוגעים במרשנו כלל לא הועמדו לעיוננו עד מועד זה".

מלשכת שר הביטחון אביגדור ליברמן נמסר בתגובה: "השר ליברמן פגש אותו בהלוויה של חבר משותף, ירון מילר, ראה שהאיש רועד, מגמגם עם פנים מעוותות ונמצא בסטרס. השר ניגש ואמר לו שיהיה חזק, דבר שהוא אנושי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully