וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי רשויות בעוטף עזה דורשים להיפגש עם כחלון: "לא תומכים בנו"

21.11.2016 / 10:00

חמישה ראשי רשויות יצאו לירושלים על מנת להיפגש עם שר האוצר, במטרה לאשר תקציב מיוחד ליישובים בשטחם. לטענתם, משרד ראש הממשלה הסכים לתקציבים, אך אנשי האוצר מסרבים. "תחושה קשה, מתסכלת ורוויית אכזבה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: גידול במספר המשפחות בעוטף עזה מאז סוף "צוק איתן": "הקהילה התחזקה")

ראשי רשויות בעוטף עזה יצאו היום (שני) לירושלים כדי להיפגש עם שר האוצר משה כחלון. זאת, במטרה לשטוח בפניו את טענותיהם על הצורך בסיוע של תקציבים מיוחדים ליישובים בדרום.

תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב, יאיר פרג'ון, ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב, וראש העיר שדרות, אלון דוידי, הודיעו כי אין בכוונתם לשוב לבתיהם עד ששר האוצר יפגוש אותם. "התחושה שלנו בשבועות האחרונים קשה, מתוסכלת ורוויית אכזבות מהיעדר התמיכה", אמרו ראשי הרשויות, "תחושה המחלחלת בכל היישובים ואצל כל התושבים".

לדברי אחד מראשי הרשויות, בתום חצי שנה של דיונים עם אנשי משרד ראש הממשלה, הגיעו הצדדים להסכמה על התקציב הדו-שנתי לשנים 2018-2017, אך במשרד האוצר מסרבים לדרישות ראשי הרשויות שמסתכמות בתוספות של 45 מיליוני שקלים למשך שנתיים עבור כל חמש הרשויות - פחות מחמישה מיליון שקלים לרשות אחת במשך שנה.

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של ההרוג בפיגוע מגן על קצין שריון שהודח: "לא יכול לשפוט אותו"
תלונה ראשונה בגין תקיפה מינית הוגשה נגד יזם הנדל"ן אלון קסטיאל
דוח: 60% מהמותקפים מינית הם קטינים, רק 15% מהקורבנות מתלוננים

שר האוצר משה כחלון בוועידת המודיע בנושא כלכלה ועסקים, 20 בנובמבר 2016. ניב אהרונסון
"לא זכינו לאוזן קשבת ולהבנה". שר האוצר משה כחלון/ניב אהרונסון

במכתב שכתבו החמישה לפני כמה ימים הם תקפו את פקידי משרד האוצר. "לא זכינו לאוזן קשבת ולהבנה", טענו והוסיפו כי למרות בקשות חוזרות ונשנות, אף אחד מפקידי האוצר לא התייחס לבקשותיהם לצורך הכנת התקציבים.

"נבקשך להקדיש לנו, חמשת ראשי הרשויות, המייצגים את 55 היישובים ועשרות אלפי התושבים החיים בצל העוטף, את הדקות הדרושות להצגת הדברים בפניך", כתבו החמישה. "נצפה כמובן לסיועך בקידום הדברים", הוסיפו, "איננו אמורים לעמוד כ'עניים בפתח' - ותחושתנו בשבועות האחרונים קשה ומתסכלת, רווית אכזבה מהעדר התמיכה, תחושה המחלחלת בכל הישובים והתושבים, שהם בעצם 'חומת המגן' של הדרום".

ראשי הרשויות דורשים, בין היתר, העלאת המימון של המדינה של הסעות ילדים לבתי הספר מ-75% למימון מלא וקבלת כספי הפיתוח על אדמות, אף שהמדינה מעניקה אותם בחינם לרוכשים. "על ראש הממשלה ושריו להבין כי טובת עוטף עזה היא טובת המדינה ויש לקבוע סדר עדיפות שונה לצורכי האזור, עבדנו יחד עם הפקידות אך הסכמים יש לכבד", אמר פרג'ון מחוף אשקלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully