וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביו של ההרוג בפיגוע מגן על קצין שריון שהודח: "לא יכול לשפוט אותו"

אביו של יוסי קירמה, שנהרג בחילופי אש בגבעת התחמושת בחודש שעבר, התייחס להדחתו של הקצין שהיה בזירה ו"לא חתר למגע" עם המחבל. "הבן שלי הלך, התלהמות לא תיתן לי כלום", אמר. פצועה בפיגוע: "החלטה מוגזמת, אולי זה נבע מלחץ"

עריכה: אביב אירגז

אביו של השוטר יוסי קירמה, שנהרג בחודש שעבר בחילופי אש עם מחבל בגבעת התחמושת, התייחס הבוקר (שני) להחלטה להדיח את קצין השריון שנכח במקום, מאחר שלא חתר למגע עם המפגע. "אני לא חושב שאני יכול לשפוט את הקצין", אמר עוזי קירמה בשיחה עם וואלה! NEWS. "בכל מקרה, מה שהקצין היה יכול לעשות לא היה משפיע על הגורל של יוסי, כי זה היה אחרי שירו בו".

לדבריו, לא משנה מה יוחלט - זה לא יקל על האובדן האישי. "התגובות של אנשים היו קשות. אמרו: 'קצין בצה"ל לא מתבייש?', אבל אלו לא התחושות שלי. אני יודע דבר אחד – שהבן שלי הלך. כל ההתלהמות לא תיתן לי שום דבר".

קטרינה ניקולייב ספגה רסיס בכתפה באותו הפיגוע. בשיחה עם וואלה! NEWS אמרה כי "ההחלטה מוגזמת", כהגדרתה. "כנראה אם הוא לא עשה שום דבר, זה הגיע מלחץ. אני לא זוכרת את הקצין, אבל היו הרבה חיילים, ואחד לידי דרך את הנשק. אני זוכרת שראיתי הרבה חיילים רצים לכיוונו של המחבל", אמרה.

עוד בוואלה! NEWS:
"לא נחתי מספיק": האזינו לטייסי אל על מסרבים להטיס
הודו: מטייל ישראלי בן 22 נהרג בתאונת דרכים במערב המדינה
פריימריז הימין בצרפת: כישלון לסרקוזי, מכה לנשיא הולנד

פיגוע ירי סמוך לגבעת התחמושת, ירושלים. אוקטובר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע, אוקטובר/רויטרס

בחודש אוקטובר השנה הגיע מחבל אל תחנת הרכבת הקלה הסמוכה לגבעת התחמושת בירושלים ופתח באש אל עוברי אורח. מאש המחבל נהרגו לבנה חממה, בת 62 מירושלים, וקירמה, שוטר מג"ב. חמישה אזרחים נפצעו באורח קל עד בינוני. לאחר האירוע נערך תחקיר וממנו עלה כי קצין מחטיבה 401 לא חתר למגע ו"פעל בניגוד למצופה ממנו באירוע". בהתאם לממצאים, החליט מפקד אוגדה 162 תת-אלוף אמיר אבולעפיה להדיחו מתפקידו.

גורמי צבא סיפרו כי בשלושת השבועות האחרונים התקיימו בנוסף לתחקיר גם בירורים ושימוע, ורק לאחר מכן קיבל מפקד האוגדה את ההחלטה על ההדחה במישור הפיקודי. "מצופה מלוחמים ומפקדים לפעול גם אם הם בדרך הביתה. הם לוחמים", אמר גורם צבאי והוסיף כי מפקד האוגדה הנחה לתרגל עם החיילים אירועים דומים בזירה אזרחית ולהכין אותם מנטלית למצבים כאלה גם באזרחות.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
סמ"ר ינאי ויסמן. דובר צה"ל
נהרג בעת מאבק בידיים חשופות. סמ"ר ויסמן/דובר צה"ל

המטה הכללי של צה"ל התייחס בעבר לזירות הטרור באזרחות ולאופן שבו מצופה מחיילי צה"ל לפעול בהן כדי לסכל טרור. באחד המקרים הבולטים החליט הרמטכ"ל גדי איזנקוט לאשר את הענקת צל"ש אלוף פיקוד מרכז רוני נומה לסמל ראשון ינאי ויסמן, לוחם חטיבת הנח"ל, שבפברואר 2016 הסתער על שני מחבלים במרכול באזור התעשייה שער בנימין - ללא נשק. סמל ויסמן נפצע באורח אנוש במאבק עם המחבלים, ולאחר מכן נקבע מותו.

במעמד הענקת הצל"ש בתחילת חודש ספטמבר השנה אמר אלוף פיקוד המרכז: "כזה הוא סיפורו של סמל ראשון טוביה ינאי ויסמן זכרו לברכה, אשר חרף את נפשו, כאשר הותיר מאחור את בתו התינוקת נטע ואשתו יעל, ורץ ללא נשק אך מצויד בערכים הנשענים על מסורת צה"ל, מדינת ישראל והעם היהודי".

נומה הוסיף: "לכם המפקדים, הלוחמים ונציגי הכוחות והארגונים השונים, אני מבקש לומר כי המאבק בטרור יימשך ואנו נידרש להמשיך ולהילחם בו בנחישות ולהביסו. רגע לפני הפעולה הבאה זכרו כי ניתנה לנו סמכות ייחודית ליטול חיי אדם כדי להגן על אזרחינו ובמידת הצורך על עצמנו. מחד, מוטלת עלינו החובה והאחריות להשתמש בסמכות ללא מורא ובחדות, אך מאידך עלינו להפעילה בדיוק מרבי ואך ורק לצורך ביטחוני מובהק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully