וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איפה החורף? עוד יום של חום באמצע נובמבר

גם היום הטמפרטורות יוסיפו להיות גבוהות מהרגיל לעונה, בעיקר במישור החוף ובשפלה, ורוחות מזרחיות חזקות ינשבו בצפון. עם זאת, בהמשך השבוע צפויים ממטרים מקומיים ואף חשש לשיטפונות במזרח ובדרום

עריכה: ניר חן

חודש נובמבר בעיצומו, אך בימים האחרונים הורגש בישראל מזג אוויר של יולי-אוגוסט. טמפרטורות גבוהות, שמש חזקה ומזג אוויר שרבי נרשמו ברחבי הארץ בימים, ועל אף שבשעות הערב כבר נשבר החום – חורף אמיתי טרם הורגש כאן. גם היום (שני) הטמפרטורות יוסיפו להיות גבוהות מהרגיל לעונה, בעיקר במישור החוף ובשפלה.

בצפון הארץ ובהרים ינשבו רוחות מזרחיות חזקות וייתכן אובך. במהלך הלילה יהיה מעונן חלקית עד מעונן, בהרים ובצפון ימשיכו לנשב רוחות חזקות. בהמשך השבוע הטמפרטורות צפויות לרדת, ובליל שלישי אף ייתכנו ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים בודדות, וחשש קל משיטפונות בנחלי המזרח והדרום. ביום רביעי יורגש החורף קצת יותר כאשר הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת, רוחות ינשבו בעיקר בצפון ובדרום וייתכנו סופות חול.

עוד בוואלה! NEWS:
דוח: 60% מהמותקפים מינית הם קטינים, רק 15% מהקורבנות מתלוננים
הכספומט הנדיב: אזרחים בצפון באו למשוך שקלים - וקיבלו דולרים
"לא נחתי מספיק": האזינו לטייסי אל על מסרבים להטיס

גשם בפתח תקווה, 28 במרץ 2016. ראובן קסטרו
בהמשך השבוע אולי נזדקק למטריות. גשם בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בינתיים, החקלאים חוששים מהחורף השחון ומתריעים: "אם מזג האוויר הזה יימשך ומדינת ישראל לא תשקיע בתשתית לאומית להעברת מים ליבולים החקלאיים, החקלאות בישראל תהיה בדרך לפשיטת רגל". כך אמר לוואלה! NEWS דובי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים בישראל. "אין לי תשובה לתת לחקלאי שהעמיד את כל חסכונותיו ונכנס להשקעות בסדרי גודל של מיליונים - ויום בהיר אחד מקבל טלפון מרשות המים שהוא מקוצץ מהקצאת מהמים".

לדברי ניר סתיו, מנהל השירות המטאורולוגי, "אכן מדובר בחודש קשה מבחינת מדדי הגשם, אולם מוקדם להכריע אם מדובר בשנת בצורת". עם זאת, הוא הבהיר כי הסתיו היה שחון, "אבל זה לא אומר שהחודשים בדצמבר עד פברואר יהיו חלשים כמו נובמבר. אין תשובה ברורה לגבי מה שמשפיע על כמות המשקעים, אי אפשר לחזות מדי שנה ב-100% איזו שנה זו תהיה. היו שנים חזקות עם הרבה גשמים והיו שנות בצורת. הסוד הוא להסתכל על הצמחייה בטבע: כל עוד הם מצליחים ליצר תוצרת בר טבעית, צריך להבין שאנחנו לא רחוקים מהמצב הסטנדרטי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מזג אוויר שרבי בגוש דן. יולי 2016. ראובן קסטרו
"מדובר בחודש קשה מבחינת מדדי הגשם". שרב בגוש דן/ראובן קסטרו

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה: בתל אביב מ-29 מעלות ביום עד 21 מעלות בלילה, בירושלים מ-20 ביום עד 14 בלילה, בחיפה מ-24 ביום עד 18 בלילה, באילת מ-29 עד 20, בטבריה מ-28 עד 20, ברמת הגולן מ-23 עד 15, בבאר שבע מ-28 עד 18, בים המלח מ-31 עד 21, בעפולה מ-27 עד 16 ובמצפה רמון מ-22 עד 14.

הצפות בגדר בגבול ישראל-ירדן, אוקטובר 2016. מנהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון, מערכת וואלה! NEWS
למרות הכל - סיכוי לשיטפונות בסוף השבוע. הצפות בנהר הירדן/מערכת וואלה! NEWS, מנהלת גבולות ותפר במשרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully