וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לעוד חורף שחון בישראל: "החקלאות בדרך לפשיטת רגל"

21.11.2016 / 0:45

לאחר סתיו יבש, החקלאים נושאים את עיניהם לחורף הקרוב – אך רבים מהם מתקשים לשמור על אופטימיות. "אין לי תשובות לחקלאי שהשקיע מיליונים", סיפר יו"ר התאחדות האיכרים. בשירות המטאורולוגי מרגיעים: "מוקדם להכריע אם זו תהיה שנת בצורת"

עריכה: ניר חן

נובמבר אמנם החל מזמן, אך מזג האוויר נותר יבש וגשמי החורף מסרבים להגיע. בינתיים, החקלאים מקוים לנס – אך דומה שהם מתקשים להישאר אופטימיים. "אם מזג האוויר הזה יימשך ומדינת ישראל לא תשקיע בתשתית לאומית להעברת מים ליבולים החקלאיים, החקלאות בישראל תהיה בדרך לפשיטת רגל", אמר לוואלה! NEWS דובי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים בישראל. "אין לי תשובה לתת לחקלאי שהעמיד את כל חסכונותיו ונכנס להשקעות בסדרי גודל של מיליונים - ויום בהיר אחד מקבל טלפון מרשות המים שהוא מקוצץ מהקצאת מהמים".

הוא הוסיף כי מזג האוויר אינו הגורם היחיד שמקשה על החקלאים. "נכון שאנחנו, החקלאים, צריכים להתמודד עם שנה שחונה ומיעוט בגשמים, אבל יחד עם זאת לא פעלנו, לא השקענו, לא עשינו כדי לא להגיע למצב הזה, ובגלל זה אני מאוד חושש. אני מחבר זאת להחלטה על פתיחת היבוא והורדת מכסים על היבוא - הכול ביחד אומר שמצב החקלאים בכי רע".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
היועץ המשפטי לממשלה בוחן את פרשת הצוללות; אין חשד לפלילים
בן 16 מהשרון חשוד כי הכה למוות אזרח זר יחד עם חבריו
המשטרה בודקת את הטענות כי יזם נדל"ן תקף מינית נשים במועדונים

מטיילים צופים בעגורים באגמון החולה. אוקטובר 2016. ניב אהרונסון
אגמון החולה, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

לדברי ניר סתיו, מנהל השירות המטאורולוגי, "אכן מדובר בחודש קשה מבחינת מדדי הגשם, אולם מוקדם להכריע אם מדובר בשנת בצורת". עם זאת, הוא הבהיר כי הסתיו היה שחון, "אבל זה לא אומר שהחודשים בדצמבר עד פברואר יהיו חלשים כמו נובמבר. אין תשובה ברורה לגבי מה שמשפיע על כמות המשקעים, אי אפשר לחזות מדי שנה ב-100% איזו שנה זו תהיה. היו שנים חזקות עם הרבה גשמים והיו שנות בצורת. הסוד הוא להסתכל על הצמחייה בטבע: כל עוד הם מצליחים ליצר תוצרת בר טבעית, צריך להבין שאנחנו לא רחוקים מהמצב הסטנדרטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
גשם בירושלים ה 1 לנובמבר. נועם מושקוביץ
הממטרים ישובו מחרתיים. גשום בירושלים, בתחילת החודש/נועם מושקוביץ

מזג האוויר יוסיף להיות חם מהרגיל, בעיקר במישור החוף ובשפלה. בצפון הארץ ובהרים ינשבו רוחות מזרחיות חזקות. כמו כן, יהיה מעונן חלקית עם עננות בגובה רב וייתכן אובך. ביום שלישי צפויה ירידה קלה בטמפרטורות ולקראת הלילה אף ייתכנו ממטרים מקומיים מלויים בסופות רעמים בודדות. כמו כן, ישנו חשש קל משיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

ביום רביעי כבר צפויה ירידה ניכרת בטמפרטורות. כמו כן, ינשבו רוחות מזרחיות חזקות במיוחד, בעיקר בצפון ובהרים. ייעשה אביך ברוב האזורים וייתכנו סופות חול מקומיות בדרום. נוסף לכך, צפויים ממטרים מקומיים מלווים בסופות רעמים יחידות וקיים חשש כבד משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. ביום חמישי ללא צפוי שינוי של ממש במזג האוויר.

(עדכון ראשון: 21:45)

מזג אוויר שרבי בגוש דן. יולי 2016. ראובן קסטרו
מזג האוויר חם מהרגיל. שמשי בגוש דן/ראובן קסטרו
חול המועד פסח בחוף צ'ארלס קלור, יפו. אפריל 2016. ראובן קסטרו
חוף הים ביפו/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully