וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לממשלה בוחן את פרשת הצוללות; אין חשד לפלילים

21.11.2016 / 0:35

בעקבות הדיווח על ניגוד עניינים לכאורה מצד ראש הממשלה נתניהו בעסקת רכש שלוש צוללות מגרמניה, התקיים דיון בין מנדלבליט לפרקליט המדינה ונבדקת האפשרות לניגוד עניינים בשל מעורבות עו"ד דוד שמרון. לפי שעה אין חשד לפלילים

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בוחן את הדיווח לפיו חל ניגוד עניינים בעסקת הרכש של שלוש צוללות מגרמניה. אתמול (ראשון) התקיים דיון בין מנדלבליט לפרקליט המדינה שי ניצן ונמשכת בדיקת הטענות לניגוד עניינים בעסקה. לפי שעה, אין חשד לפלילים.

בחדשות 10 פורסם כי עו"ד דוד שמרון, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו ומשמש בא כוחו, הוא גם עורך דינו של מיקי גנור, איש עסקים ישראלי אשר מתווך בעסקה של רכישת שלוש צוללות מגרמניה.

הערב דווח בחדשות 2 כי יומיים לאחר חשיפת הפרשה, עבר עו"ד שמרון בדיקת פוליגרף פרטית סביב השאלה אם נתניהו ידע על ניגוד העניינים לכאורה. לפי הדיווח, בבדיקה שביצע מטעמו יצא דובר אמת. בבדיקה נשאל שמרון ארבע שאלות: "האם סיפרת לראש שהממשלה על קשר כלשהו בינך לבין המספנות הגרמניות?", "האם שוחחת עם ראש הממשלה על רכש צוללות?", "האם שוחחת עם ראש הממשלה על תחזוקה וכלי שיט?" ו"האם סיפרת פעם לראש הממשלה שאתה מייצג את מיקי גנור?". על כל השאלות השיב שמרון בשלילה.

לקריאה נוספת:
נתניהו הגיב על פרשת הצוללות: "הכול ממוסמך, הכול מתועד"
המועצה לביטחון לאומי: רכש הצוללות מגרמניה נעשה ללא השפעה חיצונית
פנייה ליועמ"ש: "פתח בחקירת ניגוד העניינים ברכש הצוללות מגרמניה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, 2015. AP
הפרשה נבחנת, אין חשד לפלילים. נתניהו ומנדלבליט/AP

בימים האחרונים התגברו הפניות למנדלבליט בבקשה לחקור את העסקה, שזכתה לכינוי "פרשת הצוללות". בנוסף לכך, התקבלו פניות לפתוח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה בנוגע לחלקו האפשרי בפרשה.

נתניהו הגיב הבוקר בישיבת הממשלה לסערה והכחיש כי ידע על כל ניגוד עניינים אפשרי של עורך דינו דוד שמרון בעסקת הרכש. "הכול ממוסמך, הכול מתועד", אמר והוסיף: "ביטחון ישראל חייב רכש צוללות אלה, מערכות אסטרטגיות שמבטיחות את עתידה ועצם קיומה של ישראל בעשרות השנים הבאות. חיזוק העוצמה הוא השיקול היחיד שהנחה אותי, ואין בלתו".

(עדכון ראשון: 20:20)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עו"ד דוד שמרון  במסע"ת של הליכוד בפרשת העמותות, בית סוקולוב ינואר 2015   15V. ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
יצא דובר אמת בפוליגרף. עו"ד שמרון/ראובן קסטרו, ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully