וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה לביטחון לאומי: רכש הצוללות מגרמניה נעשה ללא השפעה חיצונית

הודעת המל"ל התייחסה לחשיפת חדשות 10, שלפיה עורך הדין האישי של ראש הממשלה משמש גם את איש העסקים שתיווך בעסקה עם גרמניה. לפי ההודעה, "רכש הצוללות והספינות נעשה בתהליך מקצועי סדור"

צוללות של חיל הים הישראלי. דובר צה"ל
צוללת של חיל הים הישראלי/דובר צה"ל

המועצה לביטחון לאומי מסרה היום (רביעי) התייחסות לחשיפת עיתונאי חדשות 10, רביב דרוקר, בנוגע לחשד לניגוד עניינים בעסקת רכישת צוללות מגרמניה. בתחקיר נטען כי עורך הדין דוד שמרון, פרקליטו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, משמש גם כבא כוחו של איש עסקים ישראלי שתיווך בעסקה. לפי הודעת המל"ל, רכש הצוללות מגרמניה נעשה בתהליך מקצועי סדור, ללא שום השפעה חיצונית.

באשר לצוללות נמסר מהמל"ל כי במסגרת תהליכי בניין הכוח של צה"ל ותכנון רב-שנתי לרענון וחידוש סד"כ הצוללות, הוחלט על רכש של שלוש צוללות. בשל שיתוף הפעולה בין ישראל לגרמניה בתחום הצוללות הוחלט להמשיך את הרכש מגרמניה.

לפי ההודעה, "בשום שלב לא העלו הגורמים המקצועיים אפשרות לרכש צוללות מגורם אחר, וזאת משיקולים מקצועיים, מבצעיים ומדיניים – ובראשם היחסים הקרובים בין ישראל לגרמניה. גם שיקולים כלכליים לאומיים תמכו בהחלטה, שכן ישראל זכתה למענק גבוה מטעם ממשלת גרמניה בשווי של מאות מיליוני אירו". ראש הממשלה העלה את הבקשה לרכש הצוללות והמענק מגרמניה בפני הקנצלרית, ולאחר מכן נוהלה עבודת מטה בין-משרדית של כל הגורמים המקצועיים הרלוונטיים שהביאה לסיכומים, נמסר.

ראש לשכת ראש הממשלה יואב הורוביץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו וממלא מקום ראש המל"ל יעקב נגל, כנסת ישראל, 16 נובמבר 2016. נועם מושקוביץ
יעקב נגל, ממלא מקום ראש המל"ל, עם בנימין נתניהו. היום בכנסת/נועם מושקוביץ

בהודעת המל"ל הייתה התייחסות גם לרכש הספינות. "במסגרת ההיערכות להגנה על שדות ומתקני הגז החליטה הממשלה על רכישת ארבע ספינות שטח. ההחלטה התקבלה בעקבות המלצת מערכת הביטחון, המל"ל ומשרד החוץ". לפי ההודעה, "בסופה של הבחינה המקצועית הוחלט, על בסיס שיקולים מדיניים, מבצעיים, טכנולוגיים ותקציביים, לממש את הרכש בהסכם בין ממשלות ישראל וגרמניה".

במל"ל ציינו כי ההחלטה נתמכה על ידי שרי החוץ דאז (אביגדור ליברמן) והאוצר וגורמי המקצוע במשרדיהם, וכן על ידי שר הביטחון דאז משה יעלון ובהתאם לעמדת צה"ל. "במסגרת העסקה הוענק לישראל מענק משמעותי מטעם ממשלת גרמניה להפחתת עלות הפרויקט ביחס לכל אופציות הרכישה האחרות", נמסר.

עם זאת, בתחילת החודש נטען בחדשות 10 כי שר הביטחון הקודם יעלון התנגד נחרצות לעסקת הצוללות. לפי הדיווח, יעלון ונתניהו ניהלו ויכוח קולני במיוחד ויעלון הצליח לטרפד את העסקה, אך לזמן מוגבל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully