וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה דוחה את הצעת האו"ם: לא נאפשר ממשל אוטונומי במזרח חאלב

20.11.2016 / 17:05

שר החוץ נועד עם שליח האו"ם למדינה, שהעלה הצעה שבמסגרתה המורדים המחזיקים בחלקה של העיר החרבה יזכו בשלטון עצמי. השליח דה מיסטורה: "חאלב היא מקרה מיוחד". 6 בני משפחה נהרגו בהפצצה, שנטען כי כללה נשק כימי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שר החוץ של סוריה ווליד אל-מועלם אמר היום (ראשון) כי שליח האו"ם למדינה הציע כי המורדים במזרח חאלב יקימו ממשל אוטונומי – אולם תכנית זאת נדחתה על ידי דמשק. "דחינו זאת לחלוטין", אמר שר החוץ במסיבת עיתונאים שכינס אחרי פגישתו עם סטפן דה מיסטורה, שהגיע היום למדינה. "זאת פגיעה בריבונות שלנו".

במסיבת העיתונאים הדגיש שר החוץ כי מוקדם לקבוע מה תהיה המדיניות של הנשיא הנבחר של ארצות הברית דונלד טראמפ כלפי סוריה. עם זאת, הוא הוסיף כי דמשק מקווה כי טראמפ יפסיק לתמוך בארגוני מורדים וירסן את המדינות באזור התומכות בהן. הנשיא בשאר אסד אמר בשבוע שעבר כי הנשיא הנבחר יכול להיות "בעל ברית טבעי" במלחמה בטרור. "נצטרך לחכות", אמר אל-מועלם.

לקריאה נוספת בנושא
התערבות מהמערב: ארה"ב קוראת לרוסיה לעצור מידית ההפגזות בחאלב
דיווח בחאלב: 80 בני אדם נהרגו בתקיפות של המשטר ושל רוסיה
אסד תומך בטראמפ: "אנחנו עשויים להיות בעלי ברית טבעיים"

בית חולים שנהרס בהפצצות בעיירה אטארב שבפרברי חאלב, סוריה. 19 בנובמבר 2016. רויטרס
עשרות אזרחים נהרגו בסוף השבוע. אזור שהופגז בחאלב/רויטרס

דה מיסטורה השיב לכך באומרו כי על הלוחמים האסלמיטסטיים לצאת מחאלב, ובה בעת על הממשל לאפשר לממשל המקומי באזורים שבשליטת המורדים להישאר כפי שהם. בשיחה עם כתבים בדמשק, שליח האו"ם הבהיר כי אמצעים כאלה הם זמניים בלבד, וכי יש להתייחס לחאלב כ"מקרה מיוחד".

אחרי סוף שבוע שבו נהרגו עשרות בני אדם בעיר, הלחימה היום המשיכה לגבות את חייהם של אזרחים. לפי גורמי רפואה וגורם בשורות המורדים במזרח העיר, שישה בני משפחה נהרגו בהתפוצצות חבית נפץ. שני גורמים רפואיים מסרו כי בני המשפחה שנהרגו, אל-ביתונג'י, נחנקו למוות מכיוון שחבית הנפץ, שנפלה ברובע א-סחור סמוך לחצות (שעון מקומי) כללה גז כלור.

במקביל, לפי הטלוויזיה הממלכתית, שמונה ילדים נהרגו בהפגזה של המורדים על בית ספר במערב העיר, שבשליטת המשטר. להערכת הארגון הסורי לזכויות אדם, 54 בני אדם נהרגו אתמול מהפצצות של המשטר הסורי במזרח חאלב, ועד כה נהרגו כ-240 בני אדם מהפצצות באזורים שבשליטת המורדים מאז חידוש האש ביום שלישי האחרון.

(עדכון ראשון: 14:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully