וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הגעת נושאת המטוסים לסוריה: רוסיה ואסד פתחו במתקפה נרחבת

משרד ההגנה במוסקבה מסר כי מטוסי קרב המריאו לראשונה מכלי השיט האדיר, ותקפו עמדות של "טרוריסטים" במחוזות אידליב וחומס. חיל האוויר הסורי חידש את התקיפות במעוזי המורדים בחאלב

צילום: משרד ההגנה של רוסיה, עריכה: אביב אירגז

רוסיה וסוריה פתחו היום (שלישי) במתקפה נרחבת ברחבי המדינה, כולל בחאלב, עם הגעת נושאת המטוסים הרוסית וספינות קרב שליוו אותה לחופי המדינה.

"התחלנו במבצע רחב היקף ובתקיפות מאסיביות נגד דאעש וג'בהת א-נוסרה במחוזות אידליב וחומס", הכריז שר ההגנה סרגיי שויגו. דאעש אינו נוכח במחוזות הללו, ואילו ג'בהת א-נוסרה, ששמו שונה בחודשים האחרונים לג'בהת פתח א-שאם, הוא בין הארגונים החזקים ביותר בשני המחוזות שבמערב המדינה.

משרד ההגנה במוסקבה מסר כי מטוסי קרב המריאו לראשונה מנושאת המטוסים "אדמירל קוזניצוב", שהגיעה לחופי סוריה בסוף השבוע. עוד נמסר כי הפצצות נרחבות מתמקדות במפעלים שבהם מייצרים "הטרוריסטים" חומרים כימיים. ספינת הקרב "אדמירל גריגורביץ'", שמלווה את נושאת המטוסים, שיגרה טילי שיוט לעבר מטרות שונות

לקריאה נוספת בנושא
"משימות קרביות": אוניות מלחמה רוסיות הגיעו לחופי סוריה
עם טנקים ומשוריינים: חיזבאללה ערך מצעד צבאי גדול בסוריה

הצי הצפוני של חיל הים הרוסי, ובו נושאת המטוסים אדמירל קוזנצוב ושייטת פיוטר הגדול, לחופי נורבגיה. 19 באוקטובר 2016. רויטרס
התחילה בפעילות מבצעית. נושאת המטוסים קוזניצוב/רויטרס

לפי הטלוויזיה הממלכתית בסוריה, שציטטה "גורמים מיוחדים", חיל האוויר של המשטר הפציץ עמדות של "טרוריסטים" ומצבורי נשק בעיר העתיקה של חאלב. גורמים באופוזיציה מסרו כי התקיפות בעיר הן הכבדות ביותר זה כמה שבועות .

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, זאת הייתה התקיפה הראשונה בחאלב אחרי שלושה שבועת. במהלך היום הופצץ בית חולים בעיירה שבשליטת המורדים ממערב לחאלב, המתקן הרפואי השלישי שמותקף בסוריה ביממה האחרונה.

דמשק פתחה במתקפה לכיבוש החלק המזרחי של חאלב בסוף ספטמבר, שנמשכה עד אוקטובר, בחיפוי אווירי של רוסיה. המבצע הוביל למאות הרוגים ולגינוי מצד מדינות המערב וארגוני זכויות אדם. עם זאת, אחרי שרוסיה וסוריה הכריזו על הפוגה בתקיפותיהן כדי לאפשר לטענתן למורדים ולתושבים לעזוב את האזורים הנצורים, פתחו המורדים במתקפה שלהם. לפי האו"ם, עשרות אזרחים נהרגו במערב חאלב במהלך המבצע של האופוזיציה, שלא צלח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully