וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בחאלב: 80 בני אדם נהרגו בתקיפות של המשטר ושל רוסיה

ירי התותחים והתקיפות מהאוויר בשכונות מזרח חאלב, המוחזקות בידי המורדים, נמשכים ביתר שאת בימים האחרונים. האספקה הולכת ואוזלת ובאו"ם חוששים מפני החורף שהולך ומתקרב. "הפגזים נופלים ברחובות"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: התקיפות בחאלב נמשכות: "רוצים לשרוף את העיר")

גורמי אופוזיציה בסוריה דיווחו כי 80 בני אדם נהרגו אתמול (שישי) בתקיפות של הממשל ושל רוסיה בחאלב. בשכונות המזרחיות של העיר, המוחזקות בידי כוחות המורדים, התגברו בימים האחרונים התקיפות מהאוויר והתקיפות הארטילריות. תושבי העיר סיפרו לרשת אל-ערביה כי מדובר בתקיפות הקשות ביותר מזה שנתיים. המורדים, מצדם, מנסים להגיע להישגים שונים גם באמצעות ירי רקטות, ובימים האחרונים נהרגו שלושה בני אדם מרקטות ששיגרו המורדים אל אזורים המוחזקים בידי כוחות המשטר.

נג'יב פחורי, איש ה"קסדות הלבנות", המתנדב לחילוץ פצועים באזור, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא מעולם לא שמע תקיפות כבדות כמו אלה של הימים האחרונים. לדבריו, הצוות שלו לא יכול להגיע לקריאות חירום משום ש"הפגזים נופלים ברחובות". לדברי ארגון סורי לזכויות אדם שממוקם בלונדון, לפחות 18 שכונות שונות במזרח העיר נפגעו בתקיפות בימים האחרונים.

לקריאה נוספת:
אחרי הגעת נושאת המטוסים לסוריה: רוסיה ואסד פתחו במתקפה נרחבת
השימוש באינטרנט נאסר, המסכים הוחשכו: דאעש נערך למאבק בא-רקה

הריסות בחאלב שבסוריה בעקבות תקיפות צבאות סוריה ורוסיה בחודש אוקטובר. 21 באוקטובר 2016. רויטרס
צוותי החירום לא מסוגלים להגיע לקריאות. הריסות בחאלב/רויטרס

כמו כן, על פי הדיווחים, בית החולים לילדים האחרון שעוד נותר במקום נפגע בתקיפות. מדובר בפגיעה השניה תוך יומיים בבית החולים, שבפעם הקודמת נגרם לו נזק רב. ביום חמישי, אמר מנהל בית החולים ל-BBC כי הציוד הרפואי שנותר במקום יכול להספיק רק לשבועיים נוספים.

יועץ האו"ם למשבר ההומניטרי בסוריה אמר כי תושבי מזרח חאלב ניצבים בפני "רגע עגום", עם אספקה מועטה והחורף ההולך ומתקרב. "למיטב הבנתי", אמר יאן אגלנד לסוכנות הידיעות רויטרס, "כמעט כל המחסנים כבר ריקים, ומזונן של עשרות אלפי המשפחות הולך ונגמר".

תקיפות במזרח חאלב, נובמבר 2016. AP
ההפצצות החזקות ביותר מזה שנתיים. הריסות חאלב/AP

מוקדם יותר באו חוקרים מטעם האו"ם לעיר כחלק מעבודת ועדת החקירה לבדיקת נסיבות הפצצת שיירת הסיוע של הארגון בשיתוף הצלב האדום באזור בחודש ספטמבר. "אנו יודעים שזו משימה קשה כי הגישה לאזור מוגבלת וקיים חשש לשיבוש הראיות ולהעלמתן", אמר המשנה למזכ"ל האו"ם, יאן אליאסון, החבר בוועדה. הוא הוסיף כי הוועדה מקווה לאסוף מספיק מידע על מנת להציג בהקדם האפשרי את מסקנות החקירה. "מתקפה כזו נחשבת ללא ספק לפשע מלחמה", אמר. בתקיפה שאירעה במהלך הפסקת האש בסוריה נפגעו 18 משאיות סיוע ונהרגו 12 בני אדם.

(עדכון ראשון: 20:46)

תקיפות במזרח חאלב, נובמבר 2016. AP
פצוע ברחובות חאלב/AP
תקיפות במזרח חאלב, נובמבר 2016. AP
לא נותרה עוד אספקה רבה. הרס במזרח חאלב/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully