וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד תומך בטראמפ: "אנחנו עשויים להיות בעלי ברית טבעיים"

בריאיון לרשת טלוויזיה בפורטוגל אמר אסד כי יראה בנשיא ארה"ב הנבחר בעל ברית אם יהיה שותף למלחמה בטרור. מוקדם יותר פתחה סוריה במתקפה נרחבת בסיוע צבא רוסיה על יעדים בצפון המדינה

עריכה: יאיר דניאל

(בווידיאו: אסד, ביולי: "חוסר הניסיון של טראמפ מסוכן")

נשיא סוריה בשאר אסד אמר אמש (שלישי) בריאיון לרשת הטלוויזיה הפורטוגלית RTP כי יראה בנשיא ארצות הברית הנבחר, דונלד טראמפ, "בעל ברית טבעי" אם הוא יהיה שותף למלחמה בטרור. זאת לדבריו, כפי שרוסיה ואיראן הן בעלות ברית של ארצו. משטר אסד מכנה את כלל הארגונים הלוחמים נגדו "טרוריסטים", על אף שכמה מהקבוצות החמושות במדינה זוכות לתמיכת ארצות הברית.

"אנחנו לא יכולים לומר דבר על מה שהוא מתכנן לעשות כנשיא, אבל אם בכוונתו להילחם בארגוני הטרור ודאי שנראה בו בעל ברית", אמר אסד. הוא הוסיף כי הערותיו של טראמפ במהלך קמפיין הבחירות כי על ארצות הברית להתמקד בלחימה בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נשמעות מבטיחות. עם זאת, הוסיף הנשיא הסורי כי אינו יודע אם טראמפ יוכל לממש את הבטחותיו. "האם הוא יכול לפעול בכיוון זה? ועוד כשישנה התנגדות בתוך ממשלו וכשהתקשורת יוצאת נגדו?", תהה אסד. הוא הוסיף כי ארצו זהירה בהערכתה את פועלו של הנשיא הנבחר, בייחוד לנוכח העובדה שלא החזיק עד כה במשרה פוליטית.

בריאיון בשבוע שעבר לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" אמר טראמפ כי הוא מחזיק בדעה הפוכה מזו של מרבית האנשים לגבי סוריה. הוא הוסיף כי אם ארצות הברית תתקוף את אסד היא למעשה "תילחם בסופו של דבר ברוסים". אסד האשים בריאיון את ארצות הברית כי היא מתערבת בענייניהן של מדינות אחרות. "הם חושבים שהם השוטרים של העולם, השופטים שלו, אבל הם לא", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
החרדים בלמו את "חוק המואזין": לא יעלה להצבעה מחר בכנסת
"מחלה" וסירוב לעלות למטוס: התשובות שקיבלה אל על מהטייסים
מדריך לשעבר בישיבה תורנית בת"א חשוד בעבירות מין בתלמידים

בשאר אל אסד – מתראיין לאיי פי. AP
בשאר אסד/AP

מוקדם יותר אתמול פתחו צבאות סוריה ורוסיה במתקפה נרחבת ברחבי המדינה, כולל בחאלב, עם הגעת נושאת המטוסים הרוסית "אדמירל קוזנצוב" וספינות קרב שליוו אותה לחופי המדינה.

"התחלנו במבצע רחב היקף ובתקיפות מאסיביות נגד דאעש וג'בהת א-נוסרה במחוזות אידליב וחומס", הכריז שר ההגנה של רוסיה סרגיי שויגו. דאעש אינו נוכח במחוזות הללו, ואילו ג'בהת א-נוסרה, ששמו שונה בחודשים האחרונים לג'בהת פתח א-שאם, הוא בין הארגונים החזקים ביותר בשני המחוזות שבמערב המדינה.

(עדכון ראשון: 23:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully