וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים בלמו את "חוק המואזין": לא יעלה היום להצבעה בכנסת

16.11.2016 / 9:44

השר ליצמן הגיש ערר בו התנגד לחוק, בשל החשש שישפיע על המערכות שמכריזות על כניסת השבת. גם בש"ס התנגדו: "יש חוק האוסר מפגעי רעש שאינו נאכף – ובשל כך אין צורך בחוק חדש"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ורד לידני

(דיון בחוק במליאת הכנסת, שלשום)

במפלגות החרדיות הביאו לדחיית את ההצבעה בקריאה טרומית על "חוק המואזין" הצפויה היום (רביעי) בשל החשש שהוא ישפיע על מערכות הצפירה המכריזות על כניסת השבת ביישובים חרדיים. צפירה המבשרת על כניסת השבת מונהגת בריכוזים וערים חרדיות בישראל מזה שנים באמצעות מערכות הכריזה בעוצמת הקול המותרת ובכפוף לכל דין. השר יעקב ליצמן, חבר סיעת יהדות התורה, הגיש ערר נגד החוק בו כתב כי הוא עלול לפגוע בסטטוס קוו הקיים מזה שנים. משמעות הדבר היא כי החוק לא יעלה להצבעה עד לדיון מחודש בעניינו בישיבת הממשלה.

גם בש"ס התנגדו להצעת החוק וחברי כנסת במפלגה התבטאו נגדה. "‏תאמינו לי שרעש הטרקטורונים בשדות שליד ביתי בכל שבת מפריע לי יותר מקריאת המואזין ואת שניהם צריך להסדיר ולא בחוק", כתב ח"כ יעקב מרגי בחשבון הטוויטר שלו. ח"כ יגאל גואטה הצהיר שלא יתמוך בחוק. שר הפנים אריה דרעי נמנע מלומר את דעתו, אך גורמים מקצועיים במשרדו הביעו התנגדות לחוק בין היתר בטענה כי ישנו חוק קיים האוסר מפגעי רעש והוא לא נאכף מספיק ובשל כך אין צורך בחוק חדש.

בכיר בש"ס אמר אתמול לוואלה! NEWS כי אין צורך בחוק החדש ועל פי חוק המפגעים והתקנות אפשר לטפל בתופעה. לדבריו, זו גם עמדתם של שרת המשפטים, של השר לביטחון פנים ושל השר להגנת הסביבה, זאב אלקין, המופקד על חוק המפגעים. "הבעיה זו האכיפה. גם אם החוק המיותר הזה יעבור ולא תהיה אכיפה אז זה לא ישנה שום דבר חוץ מפגיעה בכבודם של אזרחים רבים, ובפרט שלשון החוק החדש עלולה לפגוע גם בכריזה לקראת כניסת שבת", אמר הבכיר. לדבריו, זו הסיבה שהשר דרעי תומך בערר שהגיש ליצמן.

עוד בוואלה! NEWS:
"מחלה" וסירוב לעלות למטוס: התשובות שקיבלה אל על מהטייסים
בבית היהודי מאיימים על כחלון: בלי הסדרה אין הסדרים
החייל שהותקף בידי שוטר לבג"ץ: הורו ליועמ"ש לקבל החלטה

מסגד, לוד. נובמבר 2016. מגד גוזני
גורמים מקצועיים במשרד הפנים טענו כי החוק הקיים עונה על בעיית מפגעי הרעש. מסגד בלוד/מגד גוזני

בתחילת השבוע אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה שתי הצעות חוק לאיסור שימוש במערכות כריזה בבתי תפילה, שלמעשה תמנע מהמואזין במסגדים לקרוא לתושבים להגיע לתפילה באמצעות רמקולים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תמך בחוק ואמר בפתח הישיבה כי "ישראל מחויבת לחופש הדת מכל הדתות, אבל מחויבת להגן גם על האזרחים מהרעש. כך קורה גם בערים באירופה, ואני תומך באכיפה וחקיקה דומה בישראל".

את הצעת החוק הראשונה יזם ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), ואליו הצטרפו בין היתר הח"כים מירב בן ארי (כולנו), מיקי זוהר ונורית קורן (הליכוד). הצעת החוק השנייה בנושא הוגשה כבר לפני כשנתיים, ואותה יזם ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו). יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, אמר בטרם ההצבעה בוועדת השרים כי מטרתם של הצעות החוק היא "יצירת אווירה של שנאה והסתה כלפי הציבור הערבי". לדבריו, "קיימים חוקים ותקנות על רעש שחלים גם על מסגדים, לכן ברור שכל מטרת החוק היא סימון של המסגדים כגורם בעייתי".

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully