וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל שהותקף בידי שוטר לבג"ץ: הורו ליועמ"ש לקבל החלטה

15.11.2016 / 19:34

דמאס פיקדה, שתיעוד תקיפתו בשנה שעברה הצית גל מחאה נגד אלימות שוטרים כלפי בני הקהילה האתיופית, עתר אתמול לבג"ץ בשל העדר ההכרעה בעניינו. התיק נגד תוקפו נסגר מבלי שהוגש כתב אישום

צילום: צילומי אבטחה, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד תקיפתו של דמאס פיקדה באפריל 2015)

דמאס פיקדה, חייל צה"ל שהוכה בידי שוטר לפני כשנה וחצי וסיפורו הצית מחאה של בני הקהילה האתיופית בישראל, הגיש אתמול (שני) עתירה לבג"ץ בבקשה שיורה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לקבל החלטה בעניין ערעורו על אי הגשת כתב אישום נגד תוקפו. זאת, לאחר שקודמו של מנדלבליט, יהודה וינשטיין, דחה את הערעור שהוגש לפני יותר משנה. בזמן שחלף התקדם פיקדה בשירותו ואף השלים קורס קצינים.

תקיפתו של פיקדה, בחודש אפריל 2015, תועדה במצלמות אבטחה ובעקבות פרסום התיעוד החל גל מחאה גדול, אליו הצטרפו גם מפגינים שאינם חברי הקהילה האתיופית. על אף התיעוד הברור החליטה המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) לסגור את התיק כנגד השוטר התוקף ולא להגיש נגדו כתב אישום.

עוד בוואלה! NEWS:
"הטייסים זוכים להטבות, לנו משלמים מינימום - והם מתלוננים?"
המפלצת הימית שמשנה את כללי המשחק באזור
מאות בהלוויית הנרצח בתאילנד: "בן בליעל צמא דם גדע את חייך"

החייל האתיופי דמאס פיקדה לאחר שיצא מפגישתו עם ראש הממשלה,ירושלים, 04.05.2015. טלי מאייר
השלים קורס קצינים בזמן שהערעור שהגיש טרם הוכרע. פיקדה/טלי מאייר

עורך דינו של פיקדה, עו"ד אייל אבולפיה, פנה חודשיים לאחר התקיפה ליועץ המשפטי לממשלה דאז וינשטיין בבקשה לדיון חוזר בתיק. אבולפיה ערך פגישות רבות בלשכתו של היועמ"ש, בהן שטח בפניו את דיוניו, וכן בפני פרקליט המדינה וראש מח"ש. אולם, וינשטיין נמנע ממתן החלטה בתיק ועם פרישתו עבר הטיפול בעניינו של פיקדה להחלטת מחליפו.

בחודש מרץ נפגש אבולפיה גם עם מנדלבליט ומאז פנה אליו פעמים רבות בבקשה שיקבל החלטה בתיק, עליהן השיב היועמ"ש כי זו תתקבל במועד קרוב. לאחר שחלפו חודשים מבלי שהתקבלה החלטה החליט פיקדה לפנות לבג"ץ, יחד עם עמותת טבקה, בטענה כי חלף פרק זמן בלתי סביר. בעתירתו לבג"ץ מיוצג פיקדה בידי אבולפיה וכן בידי עורכי הדין דן מירקין וטלי דג'ן מטעם עמותת טבקה.

בשיחה עם וואלה! NEWS אמר אבולפיה כי בעתירה צוין כי נתקל בהתעלמויות חוזרות ונשנות והבטחות למתן החלטה במועד קרוב מצדו של היועמ"ש. "התנהלות זו כפי שציינו נראית לנו תמוהה, משאין כל הסבר ענייני אחר לשאלה מדוע לאחר יותר משנה במהלכה התקיימה בחינה מדוקדקת של העובדות על ידי שני יועצים משפטיים ולאחר שלושה מפגשים עדיין לא ניתנה החלטה כזו או אחרת", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully