וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטייסים זוכים להטבות, לנו משלמים מינימום - והם מתלוננים?"

15.11.2016 / 17:30

עובדי אל על לא ממהרים לתמוך בטייסי החברה, ומוחים על פערי השכר והתנאים. "זה לא חדש שמגזר הטייסים לא משקף את כלל העובדים". ועד החברה קרא לעובדים להחליט אם יתמכו בהכרזה על סכסוך עבודה. שתי טיסות כבר בוטלו השבוע והטייסים מאיימים לשבש טיסות נוספות

עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: נוסעים נתקעו בנתב"ג לאחר שטייסים לא הגיעו לעבודתם, בחודש שעבר)

המתיחות בין טייסי אל על להנהלת החברה, שכבר גבתה ביטולי טיסות וסיומה לא נראה באופק, מייצרת מתיחות נוספת - בקרב העובדים עצמם. יתר עובדי החברה לא ממהרים להתייצב לצדם של הטייסים וחלקם אף סירבו בפה מלא לתמוך במחאה ואף תקפו את הטייסים בהתכתבויות פנימיות ביניהם.

אחת הסיבות לכך נעוצה בזעמם של העובדים על תנאי השכר שלהם - כאשר תנאי הטייסים ודאי לא מוסיפים לכך - וכן על הטבות שלהם זוכים הטייסים המוחים, לרבות קבלת כרטיסי טיסה בחינם להם ולבני משפחותיהם. "זה לא חדש שמגזר הטייסים לא משקף את כלל העובדים בחברה", אמר אחד העובדים. "יש בחברה עובדים שמגרדים את שכר המינימום, בעוד שהטייסים מרוויחים משכורות שמגיעות ל-50, 60 ולעתים גם מאה אלף שקלים בחודש", הוסיף.

המתיחות בקרב העובדים מתקיימת ברקע ביטולי טיסות בימים האחרונים. אתמול בוטלה טיסה לבייג'ינג וביום ראשון טיסה לניו יורק. הנהלת אל על טענה כי הטיסה לניו יורק בוטלה בשל מחסור בקצינים ראשונים זמינים. אולם, ועד הטייסים טענו כי מדובר בטענה שקרית, משום שהיו שישה קצינים ראשונים זמינים, כשבפועל נדרשים לטיסה זו שני קברניטים ושני קצינים ראשונים בלבד.

עוד בנושא:
טייסים באל על: "טיסה לניו יורק בסכנת ביטול"; ההנהלה: "זה שקר"
משבר הטייסים באל על לפני פיצוץ: ההנהלה לא תאפשר לטוס בכיוון אחד
טייסי אל על השביתו את הטיסה לניו יורק: רצו לטוס רק בכיוון אחד

עגלות מטען ליד מטוס אל-על בנמל התעופה של ונציה. פברואר 2016. רויטרס
"העובדים הפשוטים נמצאים בסוף התור". מטוס אל על בנתב"ג/רויטרס

התסכול בקרב העובדים הזוטרים מורגש היטב, הסביר העובד את אי התייצבותם לצד "הדובדבן של הקצפת שנקראת אל על", כשהוא מוחה על תחושת האפליה הקשה. "בעוד שהטייסים מקבלים כרטיסי טיסה בחינם למחלקת עסקים, העובדים הפשוטים נמצאים בסוף התור לעלות לטיסות ולקבל הטבות", אמר. לדבריו, התחושה בקרב העובדים היא שהטייסים רוצים ש-6,000 עובדים יסכנו את מקור פרנסתם: "ובשביל מה? כדי שלנשות הטייסים יהיו עוד כרטיסים לביזנס? כדי שהטייסים יקבלו עוד עשרות אלפי שקלים בחודש כשאנחנו ממתינים בתור לטיסות חינם במחלקת תיירות? שנעמוד לצדם בזמן שאנחנו מרוויחים 6,000-5,000 שקלים בחודש?".

ועד עובדי חברת אל על פרסם אתמול איגרת לעובדים, ובה הוצג חלק מהמשבר עם ההנהלה והועלתה בפניהם דרישה להחליט אם ברצונם לעמוד לצד הטייסים ולהכריז על סכסוך עבודה. בשיחה עם וואלה! NEWS אמרו עובדים בוועד כי המתיחות הפנימית בין הטייסים לחלקים גדולים מקרב שאר העובדים מקורה בהתנהלות החברה שהעבירה מידע מוטעה על מהות הסכסוך עם הטייסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully