וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייסים באל על: "טיסה לניו יורק בסכנת ביטול"; ההנהלה: "זה שקר"

הודעה תקיפה של ועד הטייסים על כך שההנהלה מבטלת את הטיסה "ללא צורך ופוגעת בנוסעים", נענתה בתגובה חריפה של הנהלת חברת התעופה: "קברניט הודיע על מחלה. משקיעים מאמצים למנוע את ביטולה, או שהיא תצא במטוס חכור"

עריכה: שניר דבוש

סכסוך העבודה בין הנהלת חברת התעופה אל על וטייסיה מוסיף להחריף והיום (שלישי) התריע ועד טייסי אל על מביטול טיסת 007 לניו יורק, אף שלדבריהם, הקברניטים הביעו את הסכמתם לטוס. לפי הוועד, ההנהלה מתכננת לבטל את הטיסה ללא צורך וממשיכה לפגוע בכך בלקוחות החברה.

עוד נמסר מהוועד כי מדובר בטיסה שמתוכננת לצאת עוד כמה שעות ושלא אויש אליה קברניט כבר כמה ימים. לפי הטייסים, ישנם לפחות שישה קברניטים שהביעו את הסכמתם לבצע את הטיסה בהתרעה של כמה שעות. "הנהלת אל על מאיימת בביטול הטיסה אם לא יעתרו להישאר בניו יורק כמה ימים. הפגיעה המתוכננת בנוסעים מיותרת והאחריות כולה על הנהלת החברה והדירקטוריון", אמרו בוועד.

בתגובה להודעת הוועד נמסר מהנהלת החברה כי היא עושה מאמצים להוציא את טיסה 007 וטענו כי הודעת הוועד שקרית. "בניגוד להודעה הכוזבת של טייסי אל על טיסה 007 לניו יורק הייתה מאוישת בצוות מלא של ארבעה טייסים, אולם אחד הקברניטים הודיע על מחלה", נמסר מאל על. לפי הנוהל, אגף הצבת צוותים פנה לקברניטים על מנת לאייש את הטיסה, אך לפי אל על 15 קברניטים סירבו מסיבות שונות או לא ענו כלל לטלפון. הנהלת אל על הודיעה כי על מנת למנוע את ביטול הטיסה ופגיעה בנוסעים, הטיסה תצא במטוס חכור.

לקריאה נוספת:
משבר הטייסים באל על לפני פיצוץ: ההנהלה לא תאפשר לטוס בכיוון אחד
טייסי אל על השביתו את הטיסה לניו יורק: רצו לטוס רק בכיוון אחד
לקראת שיבושים בטיסות? עובדי אל על שוקלים סכסוך עבודה

מטוס דרימליינר בואינג 787 אל על. צילום: יח"צ בואינג,
שני הצדדים טוענים לפגיעה בציבור הנוסעים/צילום: יח"צ בואינג

ביום ראשון בוטלה טיסה שהייתה מתוכננת להמריא בלילה מנמל התעופה בן גוריון לשדה התעופה ניוארק, בטענה שאין קצינים ראשונים זמינים. ועד טייסי אל על טען כי מדובר בטענה שקרית, משום שהיו שישה קצינים ראשונים זמינים, כשבפועל נדרשים לטיסה זו שני קברניטים ושני קצינים ראשונים בלבד.

המאבק בין טייסי אל על להנהלה מתקיים זה שנים, גם בבית הדין לעבודה, ובשבועות האחרונות החריף לנוכח הוספת תקנים לטייסים חדשים ודיון בחוזה העבודה העתידי שלהם. בעקבות כך, החלו הטייסים לשבש את הטיסות ולהודיע על "מחלות" ברגע האחרון לפני טיסות. החברה נאלצה לדחות טיסות, לבטלן ואף להשתמש בשירותן של חברות תעופה זרות.

בחודש שעבר יצא איגוד הטייסים בישראל בקמפיין ציבורי, שעיקרו נגד החברה גם אם לא נאמר כך במפורש, שיוצא נגד תופעת החכרת מטוסי הנוסעים הזרים. הקמפיין החדש, שעלה תחת הכותרת "טיסה ישראלית רק עם עובדים ישראלים", נועד "להסביר מדוע הטיסות החכורות הן אינן טיסות ישראליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully