וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמה ועידת האקלים הבינלאומית: "על טראמפ להצטרף למאמץ"

בסוף הוועידה, שדנה ביישום הסכם פריז להגבלות ההתחממות הגלובלית, קראו נציגי המדינות לטראמפ לשקול מחדש את קריאתו לפרישה מהסכם פריז ודבריו כי "אינו מאמין" בשינוי האקלים. "נמשיך במסלול המתוכנן"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש ואביב אירגז

(אובמה, ביוני: "שינוי האקלים אינו איום יותר, הוא המציאות עצמה")

ועידת האקלים הבינלאומית במרקש שבמרוקו הסתיימה הלילה (שבת) אחרי כשבועיים של דיונים בהשתתפות נציגי 197 מדינות, שהסכימו על המשך יישום הסכם פריז להפחתת גזי החממה והגבלת ההתחממות הגלובלית.

הוועידה, שבה הוסכם על ניסוח "ספר כללים" ליישום הסכם פריז, התקיימה בצל תוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית. רבים מנציגי המדינות הביעו חשש כי הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, יממש את הבטחתו מקמפיין הבחירות לפרוש מהסכם האקלים. זאת לאחר שבמהלך מסע הבחירות אמר כי "אינו מאמין גדול" בשינויי האקלים שנגרמו כתוצאה מפעילות האדם. בעבר טען טראמפ כי שינוי האקלים הוא "דבר שאינו קיים" וכי מדובר ב"רעיון שהומצא על ידי הסינים" כדי לפגוע בתעשייה האמריקנית על חשבון אנרגיה מתחדשת.

"אנחנו נמשיך במסלול המתוכנן", אמר שר החוץ של מרוקו, סלאח א-דין מזוואר, וקרא לטראמפ "להצטרף למאמץ" העולמי להפחתת גזי החממה. ראש ממשלת פיג'י, פרנק ביינימרמה, אף הזמין את טראמפ למדינתו כדי לראות מקרוב את תוצאות שינוי האקלים, שמתבטא בסופות חזקות ועליית מפלס הים במדינת האיים.

עוד בוואלה! NEWS:
האו"ם: ללא פעולה מידית - שינוי האקלים יגרום לרעב בקרב מיליונים
ישראל אשררה את הסכם האקלים: "מחויבים למאבק בהתחממות הגלובלית"
"מרוץ נגד הזמן": ההסכם למאבק בהתחממות הגלובלית הפך לחוק בינלאומי

דונלד טראמפ בנאום ניצחון בעצרת בחירות במנהטן, ניו יורק, ארה"ב. נובמבר 2016. רויטרס
כינה את הסכם האקלים "דבר שאינו קיים". טראמפ בנאום הניצחון/רויטרס

במהלך הוועידה ניסה של החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, להרגיע את הרוחות. "אני יודע שהבחירות הותירו מעט אי-ודעות בנוגע לעתיד. אני לא יכול לדעת מה תהיה המדינות של הנשיא הנבחר, אבל למדתי שנושאים מסוימים נראים מעט שונה כשאתה בתפקיד מאשר איך שהם נראו בקמפיין", אמר.

"שינוי האקלים לא צריך להיות בכלל נושא מפלגתי מלכתחילה", הוסיף, "לאף אחד אין את הזכות לעשות החלטות שישפיעו על חייהם של מיליארדים בהתבסס על אידיאלוגיה בלבד או ללא הנתונים הנדרשים".

ועידת האקלים, מרקש, מרוקו. נובמבר 2016. AP
ממשיכים לנוע קדימה. ועידת האקלים במרקש, בשבוע שעבר/AP

בתוך כך, השבוע נרשמו טמפרטורות הגבוהות ב-20 עד 22.24 מעלות מהממוצע בקוטב הצפוני. זאת כאשר האזור נמצא בתקופת חורף , הלילה אורך יותר מ-24 שעות והטמפרטורות אמורות להיות נמוכות במיוחד.

הטמפרטורות החריגות שנמדדו מגיעות על רקע הערכות כי 2016 תהיה השנה החמה ביותר אי פעם, לאחר שחודש אוקטובר היה השלישי הכי חם אי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully