וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל אשררה את הסכם האקלים: "מחויבים למאבק בהתחממות הגלובלית"

14.11.2016 / 22:19

ערב יציאתו של השר להגנת הסביבה לוועידת האקלים הבינלאומית במרקש, הפכה ממשלת ישראל ל-110 בעולם שאשררה את ההסכם הבינלאומי להגבלת פליטת גזי חממה. "תוך שלושה עשורים העולם יעבור לכלכלה יעילה מבוססת אנרגיות מתחדשות"

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: מחאה במרוקו על רקע הנפת דגל ישראל בוועידת האקלים במרקש)

ממשלת ישראל אשררה היום (שני) את הסכם פריז הבינלאומי למאבק בשינוי האקלים, ובכך הצטרפה ל-109 מדינות ברחבי העולם, שאחראיות ל-79% מפליטת גזי החממה, שכבר עשו זאת. ההסכם, שנחתם בוועידת האקלים הבינלאומית בבירת צרפת בשנה שעברה, נכנס לתוקפו כבר לפני כשבוע וחצי, לאחר שהושג הרף הנדרש של מדינות שאשררו אותו.

השר להגנת הסביבה זאב אלקין מסר בעקבות ההחלטה כי "הסכם פריז הוא לא רק מחויבות למדינת ישראל להוריד את פליטת גזי החממה, כמו כל המדינות המפותחות, אלא גם הזדמנות אדירה לצמיחת תעשיית הקלינטק הישראלית, כמי שתספק פתרונות חדשים טכנולוגיים בתחום של הגנת הסביבה והתמודדות עם שינויי האקלים לעולם כולו".

עוד בוואלה! NEWS:
זיהום חריג בניו דלהי: ממשלת הודו הכריזה על מצב חירום סביבתי
בניסיון להציל את החי: שמורת הטבע הגדולה בעולם הוכרזה באנטארקטיקה
יום היסטורי: 200 מדינות חתמו על הסכם להפחתת השימוש בגזים מזהמים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הוא הוסיף כי לאחר שההסכם הפך להחלטת ממשלה מחייבת, הממשלה אישרה תכנית לאומית להפחתת גזי החממה, שקובעת שורה של צעדים תקציביים ומעשיים לעידוד ייעול המשק, קידום אנרגיות מתחדשות והפחתת הזיהום מכלי התחבורה.

ההסכם, שדורש ממדינות העולם להפחית את פליטת גזי החממה במטרה למנוע את עליית הטמפרטורה הממוצעת בעולם בלא יותר משתי מעלות, צפוי להערכת המשרד להגנת הסביבה להביא למשק הישראלי תועלת של כמאה מיליארד שקלים ב-15 השנים הקרובות. "המשמעות המעשית של עמידה ביעדי ההסכם היא מעבר הדרגתי בתוך כשלושה עשורים מכלכלה עולמית לא יעילה ומזהמת, לכלכלה יעילה ודלת פחמן המבוססת על אנרגיות מתחדשות", נמסר בהודעת המשרד.

ועידת האקלים במרקש:

AP

בתוך כך, מחר יצא השר אלקין לייצג את מדינת ישראל בוועידת האקלים העולמית, שנפתחה לפני כשבוע במרקש שבמרוקו. במסגרת הוועידה, דנים ראשי המדינות והשרים להגנת הסביבה בצעדים ליישום ההחלטות שהתקבלו בוועידה הקודמת בפריז. כמו כן, דנים הנציגים בנושא יישום המנגנון הבינלאומי לאובדן או פגיעה הקשורים בשינוי אקלים, שמטרתו לספק מענה לאירועי קיצון של מזג אוויר ואירועים מתמשכים במדינות מתפתחות, הפגיעות במיוחד להשפעות שינוי האקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully