וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום היסטורי לכדור הארץ": הסכם האקלים נכנס לתוקף

6.10.2016 / 18:57

אחרי שמדינות אירופה אשררו את ההסכם שנחתם בפריז, נחצה הרף הנדרש כדי שהוא ייכנס לתוקף בחודש הבא. אובמה, תומך נלהב של ההסכם, אמר כי "ההיסטוריה תשפוט את היום הזה כנקודת מפנה"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש ואביב אירגז

(אובמה מזהיר משינויי האקלים, יוני)

הסכם האקלים בפריז ייכנס לתוקף אחרי שאתמול (רביעי) קיבל תמיכה ממדינות אירופה ועבר את הסף הנדרש ליישומו. בעקבות זאת אמר נשיא ארצות הברית ברק אובמה כי מדובר ב"יום היסטורי" בהגנה על כדור הארץ.

לפי האתר של האו"ם, משמעות תמיכתן של מדינות באירופה, קנדה, בוליביה ונפאל היא גדולה משום שאלה מדינות הפולטות 56.87% מכלל גזי החממה, יותר מסף 55%, הנדרשים ליישום ההסכם שנחתם בשנה שעברה. הוא ייכנס לתוקף באופן רשמי ב-4 בנובמבר, ארבעה ימים בלבד לפני הבחירות לנשיאות ארצות ברית. המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ אמר כי הוא מתנגד להסכם ואילו יריבתו הדמוקרטית הילרי קלינטון תומכת בו לחלוטין.

סין וארצות הברית, המזהמות הגדולות ביותר בעולם, אשררו את הסכם האקלים בחודש שעבר וחיזקו אותו משמעותית. לפי האו"ם, 73 מדינות מתוך 195 אשררו את ההסכם עד כה. "אם נעמוד בהתחייבויות של הסכם פריז, ההיסטוריה תשפוט את היום הזה כנקודת מפנה של הכוכב שלנו", אמר אובמה לכתבים בבית הלבן.

לקריאה נוספת בנושא
"מהפך אמיתי": הסכם אקלים היסטורי להגבלת ההתחממות הגלובלית
ישראל חתמה על הסכם האקלים באו"ם - אך תמשיך לזהם את האוויר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נושא דברים על הסכם האקלים, 6 באוקטובר 2016. רויטרס
בקונגרס מתנגדים למדיניות שלו. אובמה על יישום הסכם האקלים, אתמול/רויטרס

רבים שיבחו את המהירות שבה ייכנס ההסכם לתוקף שאמור להפחית את פליטת גזי החממה שנגרמת בעיקר כתוצאה משריפת דלקים מאובנים. זאת, במטרה להגביל את השיטפונות, הבצורות, הסופות החזקות ואת העלייה במי האוקיינוסים שנגרמה משינויי האקלים.

הסכם האקלים הקודם של האו"ם, אמנת קיוטו, נחתם ב-1997 אולם נדרשו שמונה שנים כדי שייכנס לתוקפו. הוא נגע רק למדינות העשירות וארצות הברית לא הייתה חתומה עליו. עם זאת, הרפובליקנים השולטים בקונגרס עדיין מתנגדים למדיניות האקלים של אובמה. "הסכם פריז יהיה הרסני לכלכלה האמריקנית", אמר אתמול יו"ר בית הנבחרים פול ראיין.

למרות הקולות האופטימיים, עדיין יש פערים רבים שהמדינות טרם סגרו. המטרות שהציבו המדינות עד כה ביחס לצמצום פליטת גזי החממה לא מספיקות כדי להגיע ליעד של הסכם פריז - הגבלת העלייה של הטמפרטורה הממוצעת בעולם ל"הרבה פחות" משתי מעלות יותר בהשוואה לטמפרטורה הממוצעת בתקופה הקדם תעשייתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully