וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהום חריג בניו דלהי: ממשלת הודו הכריזה על מצב חירום סביבתי

במסגרת ההחלטה, בעקבות זיהום אוויר ברמה של פי 16 מהרמה הבטוחה, בתי הספר נסגרו לשלושה ימים. חלק מתחנות הכוח נסגרו ותנועת המכוניות תוגבל. היום תתכנס ועידת האקלים הבינלאומית במרקש

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

ממשלת הודו הכריזה אתמול (ראשון) על מצב חירום בבירה ניו דלהי, עקב רמות חריגות של זיהום אוויר בעיר. בעקבות ההחלטה, בתי הספר נסגרו למשך שלושה ימים, אתרי בנייה ותחנות כוח ייסגרו באופן חלקי ותנועת כלי הרכב עשויה להיות מוגבלת על ידי הרשויות. בשבוע האחרון, רמת החלקיקים המזהמים PM2.5, שנחשבים למסוכנים במיוחד בשל יכולתם לחדור לריאות ולזרם הדם, הגיעה לרמה של יותר מפי 16 מהרמה הנחשבת לגבול העליון הבטוח.

מושל דלהי ארבינד קג'ריוול הכריז על צעדי החירום, וקרא לאזרחים "להישאר בבית ככל הניתן ולעבוד מהבית". כמו כן, על פי הדיווח בעיתון הבריטי "גרדיאן", הוא קרא למדינות השכנות בהודו, הריאנה ופונג'ב, לאכוף חוקים שנועדו למנוע שריפת פסולת חקלאית, הנחשבת לאחד מהגורמים המרכזיים להחרפת זיהום האוויר באזור בתקופה זו של השנה.

עוד בוואלה! NEWS:
שני מיליארד ילדים בעולם נושמים אוויר מזוהם - מתוכם שליש בהודו
הודו: הממשלה תתקין מטהרי אוויר ברחובות לקראת פסטיבל חגיגי
"מרוץ נגד הזמן": ההסכם למאבק בהתחממות הגלובלית הפך לחוק בינלאומי

זיהום אוויר חריג בניו דלהי, הודו, 31 באוקטובר 2016. רויטרס
זיהום אוויר חריג בניו דלהי, בשבוע שעבר/רויטרס

הממשל בבירה ההודית נערך כעת להשבת תכנית להגבלת תנועת כלי הרכב בכבישי העיר. התכנית, שנוסתה כבר בחודש דצמבר האחרון, מאפשרת לנהגים לעלות על הכביש רק בחלק מימות השבוע, בהתאם לספרה האחרון של לוחית הרישוי של מכוניתם.

במקביל, בתי החולים בעיר דיווחו על עלייה ניכרת במטופלים הסובלים ממחלות בדרכי הנשימה. הארגון המקומי "המרכז למדע ולסביבה" מסר כי איכות האוויר בבירה היא החמורה ביותר שנמדדה ב-17 השנים האחרונות. הרשויות יישמו בהצלחה תכניות לשיפור איכות האוויר בעיר מאז שנות ה-90, אולם נראה כי בשנה האחרונה המצב חזר להיות חמור במיוחד.

בתוך כך, היום תתכנס במרקש שבמרוקו ועידת המדינות החתומות על הסכם פריז למאבק בשינוי האקלים, לראשונה מאז טקס החתימה בבירת צרפת בשנה שעברה. בחודש שעבר, נכנס לתוקפו ההסכם, לאחר ש-76 מדינות אשררו אותו. הוועידה, שתימשך בסך הכול כשבוע וחצי, תתרכז במאמצים ליישום ההסכם השאפתני וחלק מהדיונים בה יוקדשו ל"צדק סביבתי" ולתמיכה במדינות המתפתחות במסגרת כך.

(עדכון ראשון: 22:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully