וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה נוספת: רוסיה הודיעה על פרישה מבית הדין הבינלאומי

משרד החוץ מסר כי מוסקבה תמשוך את חתימתה מאמנת רומא, המהווה את מקור הסמכות של בית הדין. זאת, על רקע הגינוי שהשמיע הגוף על סיפוח קרים. המהלך הסמלי מצטרף שפרישתן של שלוש מדינות באפריקה

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

רוסיה הודיעה היום (רביעי) כי היא מושכת באופן רשמי את חתימתה מאמנת רומא, המהווה את מקור הסמכות לפעילותו של בית הדין הפלילי הבינלאומי שבהאג. זאת, יממה לאחר שבית הדין פרסם דוח הקובע כי סיפוח חצי האי קרים מהווה כיבוש. משרד החוץ של רוסיה הודיע כי המהלך נעשה בהוראתו של הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, וכי הוא יחול באופן מידי.

מדובר במהלך סמלי בלבד, שכן על אף העובדה שרוסיה חתמה על האמנה בשנת 2000, היא מעולם לא אשררה אותו, ועל כן היא לא נתונה לשיפוט בית הדין. עם זאת, הצעד מגיע בתקופה רגישה עבור בית הדין, לאחר ששלוש מדינות באפריקה – גמביה, בורונדי ודרום אפריקה, הכריזו כי הם מושכים את חתימתם, בשל טענות לכך שהגוף מוטה נגד המדינות האפריקניות.

"למרבה הצער, בית הדין לא הצדיק את התקוות שעלו עם הקמתו, ולא הפך לגוף סמכות עצמאי", נמסר בהודעת משרד החוץ הרוסי. "במהלך 14 שנות פועלו, בית הדין מסר רק ארבעה פסקי דין, ובזבז למעלה ממיליארד דולר".

עוד כתבות מהעולם:
בתום מבצע חשאי: טראמפ הגיע למסעדה במנהטן והפתיע את הסועדים
מחדל בבלגיה: הטלפון "הנעלם" של המחבל מפריז אותר תחת ערימת ניירת
השימוש באינטרנט נאסר, המסכים הוחשכו: דאעש נערך למאבק בא-רקה

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשדה התעופה הבינלאומי בביקשק, קירגיזסטן, 19 בספטמבר 2016. רויטרס
החליט על פרישה מבית הדין. פוטין/רויטרס

בשני האחרון פורסם דוח של בית הדין, הקובע כי "לפי המידע שהגיע לידינו, המצב בקרים זהה לעימות חמוש בין אוקראינה לרוסיה. רוסיה הציבה את צבאה כדי להשתלט על חלקים מהטריטוריה של אוקראינה ללא הסכמת הממשל בקייב". בנוסף, בינואר האחרון משרד החוץ הרוסי מסר כי המדינה תשקול מחדש את גישתה כלפי בית הדין, לאחר פסיקה נגד מוסקבה בכל הנוגע למעורבותה במלחמה עם גיאורגיה ב-2008.

"מדובר במהלך סמלי של דחייה, שאומר הרבה על הגישה הרוסית כלפי מוסדות החוק הבינלאומיים", אמרה טניה לוקשינה מארגון "משמר זוכיות האדם". "ברמה המעשית, זה לא ישנה, אבל זו הצהרה שמראה כי לרוסיה אין כוונה לאשרור האמנה בעתיד או כוונה לשתף פעולה עם בית הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully