וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל בבלגיה: הטלפון "הנעלם" של המחבל מפריז אותר תחת ערימת ניירת

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי הטלפון הסלולרי של בראהים עבד א-סלאם, שפוצץ עצמו במתקפה בבירת צרפת, נמצא קבור תחת מסמכים בתחנת משטרה בבריסל. המכשיר, שאבד לפני כמה חודשים, הכיל מידע משמעותי לחקירה. "כל החומר גובה לפני ההיעלמות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

הטלפון הסלולרי של אחד המחבלים המתאבדים שהשתתפו במתקפת ה-13 בנובמבר בפריז, שאותר על ידי המשטרה ונעלם, התגלה תחת ערימת ניירת בתחנת משטרה בבריסל – כך דיווחו כלי תקשורת בבלגיה. הטלפון שייך לבראהים עבד א-סלאם, שביצע פיגוע התאבדות במסעדת "לה קונטואר וולטייר". הוא אותר במסגרת חקירה שאינה קשורה לטרור בפברואר 2015, תשעה חודשים לפני המתקפה הקטלנית, והיה בו מידע משמעותי לחקירת האירועים. בראהים הוא אחיו של סלאח עבד א-סלאם, החשוד בתכנון המתקפה שנמלט מזירת האירוע ונתפס כעבור ארבעה חודשים.

המכשיר הכיל ראיות לכך שבראהים היה בקשר הן עם המחבלים מפריז, והן עם המחבלים שביצעו את הפיגועים בבריסל במרץ האחרון. היעלמותו של הטלפון התגלתה במהלך חקירת המתקפות בפריז, אך הרשויות בבלגיה טענו כי ההיעלמות לא השפיעה על החקירה, שכן כל המידע שהיה בו הועתק טרם היעלמותו.

"כל המידע גובה לפני שהטלפון נעלם", אמר יוהאן ברקמן, בכיר במשטרת מערב בריסל, לרשת BBC. "כל המידע היה במערכות שלנו".

עוד כתבות מהעולם:
השימוש באינטרנט נאסר, המסכים הוחשכו: דאעש נערך למאבק בא-רקה
לקראת חקירת מייסד ויקיליקס - גם החתול שלו התהדר בחליפה
מקיין: "המחיר של חידוש היחסים עם רוסיה לא מתקבל על הדעת"

בראהים עבד א-סלאם, המחבל שפוצץ את עצמו מול מסעדה במהלך מתקפת הטרור בפריז. טוויטר, צילום מסך
הטלפון הבלולרי שלו נתפס ונעלם. בראהים עבד א-סלאם/צילום מסך, טוויטר

הטלפון הסלולרי היה אמור לעבור לידי יחידת הלוחמה בטרור הבלגית לאחר שהתברר כי מדובר במכשירו של המחבל המתאבד. עם זאת, כעת נראה שהוא כלל לא הועבר ליחידה ונותר בתחנת המשטרה של רובע מולנבק, שבו נעצרו רבים מהשותפים לפיגועים.

לפי דוח בנושא שהגיע לידי כלי תקשורת בבלגיה, הטלפון הסלולרי היה אחד מ-13 הרמזים שהיו בידי הרשויות במדינה שהיה בכוחם להביא לסיכול הפיגועים. זאת, מפני שהמכשיר הכיל מידע של חברים אחרים בתא הטרור. לפי הדוח, המידע שהיה בטלפון לא נחקר כראוי בשל מחסור בכוח אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully