וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בישיבת הליכוד על עמונה: "מכניסים את ראש הממשלה למצור"

ח"כ בגין יצא נגד חברי סיעתו שתמכו בחוק ההסדרה. נתניהו על החלטת בג"ץ נגד דחיית פינוי המאחז: "נפעל לפתרון עבור התושבים". הרצוג לאולפן וואלה! NEWS: "המתנחלים הם אחיי, אך לא נתמוך בגזל". זנדברג: "הממשלה מסיתה נגד בית המשפט"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

עימות התפתח היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד בנוגע לחוק ההסדרה, שנועד למנוע את פינוי המאחז עמונה. ח"כ בני בגין פנה לחברי סיעתו, והביע מחאה על כך ששרים וחברי כנסת תמכו בחוק, חרף עמדתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בגין הודיע כי הוא מתכוון להצביע נגד החוק, וינסה אף לשכנע נוספים להתנגד לו.

"אתם מכניסים את ראש הממשלה למצור", קרא בגין, בהתייחס למודעה עליה חתמו 25 מחברי הליכוד, בה הביעו את תמיכתם בחוק מעורר המחלוקת. יו"ר הקואליציה דוד ביטן מצדו פנה לבגין ואמר לו כי ראש הממשלה תומך בחוק, והוסיף כי ידון עם בגין בהמשך אופן הצבעתו. השר זאב אלקין מצדו אמר: "אתה כהיסטוריון בוודאי זוכר שבעבר חתמת גם אתה על עצומות נגד הקפאת הבנייה כשהיית שר".

בפתח ישיבת הסיעה התייחס נתניהו להחלטת בג"ץ, שסירב לקבל את בקשת המדינה לדחיית פינוי המאחז עמונה, ואמר כי "אנחנו מודעים למצוקת התושבים ופועלים בדרכים שונות לפתרון הבעיה". הוא הוסיף ויצא נגד יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג: "הוא השתמש במונח 'וירוס' בהקשר למתנחלים ולמתיישבים, שהם בשר מבשרנו. רק אתמול האשמת אותנו בפלגנות ובהסתה, זה בדיוק מה שאתה עושה עכשיו. אני קורא לך לחזור בך מהדברים האלה".

עוד בוואלה! NEWS:
החגיגה מוקדמת: חוק ההסדרה עלול לגרום יותר נזק מתועלת להתנחלויות
הקרב שהסתיים בצעד היסטורי: הניצחון של בנט בחוק ההסדרה
בנט: "הרצוג מנסה להאשים חצי מהמדינה ברצח רבין"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במליאה מיוחדת בכנסת לזכר יצחק רבין, ירושלים 13 בנובמבר 2016. דוברות הכנסת, יצחק הררי, מערכת וואלה! NEWS
"המתנחלים הם בשר מבשרנו". נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת, יצחק הררי

הרצוג התייחס היום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לחוק ההסדרה, ולהתבטאותו כי החוק הוא "וירוס חמור בתוך מערכת המשפט והדמוקרטיה הישראלית". יו"ר המחנה הציוני הבהיר כי "הווירוס הוא חוק ההסדרה, לא המתנחלים ולא ההתנחלויות. חוק ההסדרה הוא כמו כל וירוס שתוקע מערכת הפעלה, תוקע את מערכת המשפט והדמוקרטיה הישראלית, משום שזה חוק מנוגד לחוק".

לדבריו, "זה חוק של גזל וגניבה. בדין הישראלי כתוב 'לא תגנוב', כי זה הבסיס לאומה דמוקרטית ושוחרת חוק. המתנחלים הם האחים שלי ואני אדאג להם, הרבה יותר מהשקרים של נתניהו". הרצוג הוסיף כי "אנחנו מאמינים בצורך להיפרד מהפלסטינים ובצורך להגיע להיפרדות על ידי הסדר ומשא ומתן".

שר האנרגיה יובל שטייניץ הסביר בריאיון לאולפן וואלה! NEWS את תמיכתו בחוק ההסדרה בוועדת השרים, חרף עמדת נתניהו. לדבריו, "ראש הממשלה לא מתנגד להסדרה של ההתיישבות ביהודה ושומרון, להיפך. הוא בעד הסדרה שתמנע טרגדיה מיותרת כמו הפינוי שהיה בעמונה א'". הוא הוסיף: "תמכתי בחוק כי אני חושב שהסדרה חוקית היא הדבר הנכון כאן. נוצר מחזה קפקאי, אבסורדי, שמדינה מעלה אנשים להתיישבות, הם קונים את הקרקע מהמדינה ואחר עשור או שניים אומרים: 'אופס, יכול להיות שהייתה טעות'".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
שרת המשפטים איילת שקד, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, מיכל הרצוג טקס האזכרה הממלכתי לרצח יצחק רבין, הר הרצל ירושלים, 13 בנובמבר 2016. ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג, פול צלמים
"תוקע את מערכת המשפט". הרצוג לצד השרה שקד באזכרה הממלכתית לרבין/פול צלמים, ידיעות אחרונות, אוהד צויגנברג

השר יריב לוין מסר בתגובה להחלטת בית המשפט כי "שופטי בג"ץ הפנו פעם נוספת כתף קרה להתיישבות". לדבריו, "בג"ץ בהחלטתו, מוכיח שהשמירה על זכויות האדם, עיקרון קדוש עבור שופטיו, אינו תקף כאשר מדובר בתושבי עמונה. אני מצפה משופטי העליון לגלות חריצות ונחרצות דומה גם בהכרעות הנוגעות לבניה הבלתי-חוקית הערבית".

"היום, יותר מתמיד, מתחדדת ההבנה כי חייבים להציב את שינוי פניה של מערכת המשפט בראש סדר העדיפויות", הוסיף לוין. השר גלעד ארדן פרסם בטוויטר הודעה ברוח דומה, שבה כתב כי הוא "מקווה שבג"ץ מסביר מדוע תאריך פינוי עמונה 'קדוש', אבל בכל מקרי הפלישות בארץ הוא לא קובע מועד אחרון לפינוי הקרקע שבנו עליה. חובתו לנמק".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי טענה אף היא כי "החלטת בג"ץ מהווה הוכחה נוספת מדוע הליך בחירת השופטים חייב להשתנות, על מנת שייצג את כלל האוכלוסייה". לדבריה, "סוגיית עמונה היא לא עניין משפטי, כי אם פוליטי. כאשר ישנו מהלך ברור מצד גורמים אנטי-ישראליים לקעקע את הזכות שלנו על הארץ, עושה רושם שבג"ץ נוטה באופן עקבי לטובתו של צד מסוים. כיוון שזהו המצב, אל להם להלין שמעמדו בציבור הולך ונשחק".

ח"כ שולי מועלם בעימות שערך ארגון לתת בין המועמדים לתפקיד חברתי-כלכלי של המפלגות, הבינתחומי הרצליה מרץ 2015. ראובן קסטרו
"סוגיית עמונה היא לא עניין משפטי, כי אם פוליטי". ח"כ מועלם רפאלי/ראובן קסטרו

חבר סיעתה ח"כ בצלאל סמוטריץ' טען כי "כצפוי, בג"ץ דחה את בקשת המדינה. סבלם של המתיישבים וההשלכות הצפויות מהריסת בתיהם ללא חלופה לא 'שווים' לבית המשפט חצי שנה של דחייה". לדבריו, "ההחלטה הקרה והמנוכרת הזו ממשיכה את הקו האטום, שלא לומר אכזרי, שמגלה בג"ץ בשנים האחרונות למתיישבים כבני אדם וכאזרחי המדינה".

"זו תוצאה של מסע דה-לגיטימציה שיטתי שעשו ארגוני השמאל הקיצוני למתיישבים בבג"ץ, ואין לי אלא להצר על כך שבית המשפט נופל במלכודת הזו פעם אחר פעם, ומשמש כלי ניגוח פוליטי בידיהם של מי שנכשלים פעם אחר פעם בקלפי ומנסים לכפות את דעת המיעוט שלהם על הרוב בחברה הישראלית דרך בג"ץ", הוסיף סמוטריץ'. "קשה לחשוב על החלטה זהה בבקשה של המדינה לעכב פינוי של כל אוכלוסייה אחרת במדינת ישראל".

חברת הכנסת תמר זנדברג בעצרת בעד לגליזציה לסמים קלים בכיכר רבין בתל אביב. דרור עינב
"הפחדנות מפני קומץ גורמת לממשלה לצפצף על החוק". זנדברג/דרור עינב

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) מסרה מנגד כי "ממשלת ישראל השיגה בדיוק את מה שביקשה, להעביר חוק לא חוקי ואז להסית נגד שלטון החוק במדינת ישראל". לטענתה, "מדהים כמה הפחדנות של מי שאמורים לנהל את המדינה מפני קומץ מתנחלים גורמת להם לצפצף על החוק, להכשיר עבריינות ואז להסית נגד בית המשפט. הגיע הזמן שהממשלה תיקח אחריות, תסביר למתנחלים את החוק ותעשה מה שהיא צריכה לעשות - לפנות את עמונה".

מארגון יש דין, שמייצג את בעלי הקרקעות הפלסטינים, נמסר בתגובה לפסיקת בית המשפט: "שופטי בג"ץ הבהירו היטב שגם הפעם, כמו במקרים קודמים, המדינה מנסה למצוא תירוצים בדקה ה-90 כדי להתחמק מביצוע פסק דין של בג"ץ. טוב עשה בית המשפט כאשר דחה את הבקשה, שלא עמד מאחוריה דבר מלבד כניעה של הפרקליטות ללחצים פוליטיים".

"החלטת השופטים כי יש לקיים את פסק הדין ולהשיב את האדמות שעליהן נבנה המאחז עמונה לבעליהן הפלסטינים מדגישה את האבסורד שבהחלטת ועדת השרים אתמול, אשר אישרה חוק שנועד להכשיר גזל ועושק", עוד נמסר. לטענת הארגון, "טוב תעשה המדינה אם תשנן את מה שנכתב בפסק הדין בנוגע למגרון ואשר מצוטט גם בהחלטה היום, 'החובה לקיים פסק דין אינה עניין של בחירה. מדובר במרכיב הכרחי של שלטון החוק'".

(עדכון ראשון: 16:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully