וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמי חוק ההסדרה מברכים על אישורו בוועדת השרים: "תיקון עוול"

חרף התנגדות נתניהו וליברמן להצבעה, ח"כים מהבית היהודי ומהליכוד טענו כי החוק שנועד למנוע את פינוי עמונה "יעשה צדק בסוגיית הקרקעות". חברי האופוזיציה יצאו נגד "הפגיעה במערכת המשפט". ח"כ מרגלית: "פיגוע מכוון בחזון המדיני של רבין"

צילום: נתנאל אייזדורפר, עריכה: יאיר דניאל

יוזמי חוק ההסדרה, שנועד למנוע את פינוי המאחז עמונה ואושר הערב (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה, הגיבו בסיפוק רב להחלטה. ח"כ שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) אמרה כי אישור החוק בוועדה מהווה "שלב נוסף בתהליך שיתקן עוול ויביא נורמליזציה למשפחות רבות המשרתות את המדינה, משלמות מיסים ובונות את ביתן כחוק".

חבר מפלגתה ח"כ בצלאל סמוטריץ' הוסיף כי "אישור החוק, כנגד כל הסיכויים, מלמד אותנו בראש ובראשונה שכאשר מתעקשים על דבר צודק ונכון בסוף מצליחים. זהו מסר שטוב שהימין יפנים ויאמץ במכלול סוגיות שעומדות על הפרק". לדבריו, החוק חשוב כי "הוא מחזיר את הדיון על עתיד ההתיישבות אל המגרש הטבעי שבו הוא אמור להתנהל במדינה דמוקרטית - אצל נבחרי הציבור בכנסת והממשלה".

עוד בוואלה! NEWS:
בנט: "הרצוג מנסה להאשים חצי מהמדינה ברצח רבין"
נתניהו תקף את בנט בעימות על חוק ההסדרה: "ילדותי וחסר אחריות"
בנט: אם פינוי עמונה לא יידחה – אלך על חוק ההסדרה עד הסוף

ח"כ בצלאל סמוטריץ', ירושלים. 15 במרץ 2016. ניב אהרונסון
"מסר למי שמנסים לייצר מסלולים עוקפי דמוקרטיה". סמוטריץ'/ניב אהרונסון

סמוטריץ' עוד טען כי אישור החוק "מעביר מסר חד משמעי למי שנכשלים פעם אחר פעם במגרש הדמוקרטי, ומנסים לייצר מסלולים עוקפי דמוקרטיה דרך בג"ץ והמערכת המשפטית". לדברי ח"כ יואב קיש (הליכוד), ששותף גם הוא ליוזמה, אמר כי אישורו "משמעותו אחת - ההבנה שמדובר בחוק שיעשה צדק בסוגיית הקרקעות ביהודה ושומרון. גם מבקריה הגדולים של ההתיישבות מבינים כי מדובר בפתרון מוסרי לשני הצדדים".

החוק עלה להצבעה בוועדת השרים חרף התנגדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וכל שרי הליכוד החברים בה תמכו בו. הוא אושר לבסוף פה אחד וללא נמנעים. גורם בליכוד טען כי המפלגה "בעד חוק ההסדרה והצביעה בעד חוק ההסדרה. השאלה שעמדה על השולחן היא דחייה של 48 שעות, מתוך רצון למצות את אפשרות הדחייה של בג"ץ, לטובת המתיישבים בעמונה".

"כשנתקבלה ההערכה בישיבת ראשי הקואליציה שהסיכוי לקבלת החלטת בג"ץ עד יום שלישי הוא קלוש, הוחלט לאפשר לשרי הליכוד לתמוך בחוק וכך הם עשו", הוסיף הגורם. השר זאב אלקין בירך על אישור החוק והצהיר כי הוא "גאה להצביע בעדו בממשלה, בוועדת השרים. זהו חוק צודק ונכון כיוון שאין שום הגיון שהמדינה תפנה ישוב שלם שהייתה שותפה להקמתו ותהרוס בתים של מתיישבים במקום לפצות במידה והדבר נדרש".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
השר זאב אלקין. ישיבת ממשלה. 31 ביולי 2016. אוהד צויגנברג, פול צלמים
"גאה להצביע בעד". אלקין/פול צלמים, אוהד צויגנברג

השר יריב לוין, שיזם את החוק בכנסת הקודמת, בירך גם הוא על אישורו הערב. "אישור החוק הוא צעד חשוב להצלת עמונה ולהפסקת הפגיעה של מערכת המשפט בהתיישבות. יחד עם זאת, עדיין יש בפנינו דרך ארוכה ומאבק ממושך כדי להבטיח את זכותם של תושבי עמונה להישאר בבתיהם".

לאישור החוק קדם עימות שהתפתח בין שר הביטחון אביגדור ליברמן ליו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט. "אתם מסכנים פה את מדינת ישראל ואת כל ההתיישבות בשביל גחמה אלקטורלית", אמר ליברמן לבנט, שיצא בסערה מהחדר יחד עם שרת המשפטים, איילת שקד.

"נזק לשלטון החוק בבית, נזק למדינת ישראל בחוץ"

באופוזיציה הגיבו בזעם להחלטה. ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) אמרה כי "מול הנזק הגדול של חוק ההסדרה, צריך להתייצב ראש הממשלה, להגיש ערר ולקבוע בעצמו מתי יתקיים הדיון בממשלה". לדבריה, אם נתניהו יאפשר לחוק לעבור, האחריות הבלעדית תהיה עליו. "חוק ההסדרה הוא נזק לשלטון החוק בבית, נזק למדינת ישראל בחוץ ומעביר מסר שכל דאלים גבר מול ראש ממשלה חלש".

יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג טען כי "ממשלת ישראל, בראשה בנימין נתניהו, פגעה הערב פעם נוספת במעמדו של בית המשפט בישראל ובמעמדה של ישראל בעולם בעבור הון פוליטי גרידא". לדבריו, "זהו רגע של אמת לנתניהו וממשלתו, לכנסת ולעם כולו. נגמרו התירוצים שמטילים כל גחמה על ארצות הברית. ישראל ניצבת מול גורלה ועליה להכריע בעצמה מה טוב לה".

יצחק הרצוג יו"ר האופוזיציה – במליאת הכנסת – דיון מיוחד לרגל יום הזיכרון לפטירתו של ז'בוטינסקי. יצחק הררי, דוברות הכנסת.,
"פגיעה במעמד בית המשפט".הרצוג/יצחק הררי, דוברות הכנסת.

ח"כ אראל מרגלית הוסיף כי "היום נתניהו רצח גם את מורשת רבין". לדבריו, "חוק ההסדרה, המתאים למשטרים רודניים, יוזם פיגוע מכוון בחזון המדיני של רבין". ח"כ מיכל רוזין (מרצ) טענה כי "ההשלכות הקשות של העברת החוק ייפלו על הציבור כולו", וחברתה למפלגה ח"כ תמר זנדברג הוסיפה: "אין גבול לפחדנות של שרי הליכוד, שעבור המתנחלים מתפקדי הליכוד, מוכנים להעביר חוק שאומר שמותר לגנוב". היא תהתה "עד מתי ימשיכו חבורת עבריינים להטריף מדינה שלמה סביב 40 קרוונים לא חוקיים. הגיע הזמן שיהימין יבין שהאקסטזה שלו אחרי טראמפ פשוט לא מחזיקה מים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully