וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: אם פינוי עמונה לא יידחה – אלך על חוק ההסדרה עד הסוף

4.11.2016 / 14:34

במפגש עם פעילים אמר שר החינוך כי שינה דעתו בנוגע להסדרת מעמד עמונה בחקיקה והבהיר כי אינו מוכן להתפשר. על התמיכה בחוק: "אני מתרשם שדרעי וליצמן איתנו, אני לא יודע איפה ליברמן וכחלון"

צילוםף רוני כנפו, עריכת וידאו: עמרי וייס

(בווידאו: דיון באולפן וואלה על חוק ההסדרה, השבוע)

שר החינוך, נפתלי בנט, שינה את עמדתו בנוגע לחוק ההסדרה, שנועד למנוע את פינוי מאחז עמונה, ומתכוון לפעול בנושא אם לא יימצא פתרון בזמן הקרוב – כך עולה משיחה שקיים השר עם כמה חברי מרכז מפלגת הבית היהודי השבוע ביישוב אלון מורה, על הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון. "אם לא תהיה דחייה ולא יעבור הזמן ההגיוני להספיק לחוקק את חוק ההסדרה, אני מגיש את החוק", אמר בנט, שטען כי הוא לא בטוח שניתן יהיה להעביר אותו.

"סביב עמונה עלה והוצף בצורה מאוד גבוהה שיש אלפי בתים ביהודה ושומרון שנמצאים על אדמות לא מוסדרות, אלפי בתים שנבנו על ידי המדינה בתום לב ומצויים בסכנה", אמר בנט לפעילים, לאחר שסייר בכמה מוקדים בשומרון ואף חנך בית ספר על שמו של השר המנוח אורי אורבך. "אנחנו חייבים לתת מענה לדבר הזה, פתרון תשתיתי".

עוד בנושא:
הוגשה הצעה מתוקנת לחוק ההסדרה: הפקעת קרקעות – רק עד הסדר מדיני
המדינה לבג"ץ: "שב"כ טוען כי פינוי עמונה ישפיע על ביטחון האזור"
השר אריאל מאיים: אם עמונה תפונה – נצביע נגד התקציב

נפתלי בנט – ישיבת סיעה הבית היהודי – פתיחת מושב החורף בכנסת 2016. נועם מושקוביץ
"חייבים לתת מענה לדבר הזה". בנט, השבוע/נועם מושקוביץ

על פי הניתוח של בנט, "יש לנו שתי משימות: עמונה עצמה ובמקביל שינוי כל הסטטוס ביהודה ושומרון. העלנו את חוק ההסדרה לוועדת שרים לחקיקה וראש הממשלה עצר את הישיבה באמצע. אתמול הגשנו בקשה לדחות את כל האירוע בעמונה". בנט הוסיף כי נותרו 53 ימים עד הריסת עמונה. "אנחנו צריכים לגזור אחורה כמה זמן צריך מראש כדי להתחיל את תהליך החקיקה", לדבריו, כדי לא לפספס את האפשרות למנוע את פינוי עמונה על ידי החוק.

לדברי בנט, אם בית המשפט ידחה את הפינוי בחצי שנה תהיה אפשרות להסדיר את מעמדה של עמונה בדרכים אחרות ולא בחוק, אך לא פירט בנושא. עם זאת, הוא הבהיר כי הסיכוי שפינוי עמונה יידחה קטן ולכן אינו מוכן להתפשר בנושא חיקוק החוק, גם אם הגשתו תבטל את בקשת דחיית הפינוי בשבעה חודשים כפי שהוגשה השבוע על ידי המדינה לבג"ץ. "אומרים לי שאם אגיש את החוק זה יפיל את בקשת הדחייה, אבל אין לי ברירה. אנחנו הולכים על חוק ההסדרה אלא אם כן הפינוי יידחה".

קרקעות בעמונה, אוגוסט 2016. מגד גוזני
"הולכים על חוק ההסדרה אלא אם כן הפינוי יידחה". עמונה/מגד גוזני

בנט הוסיף כי שינה את דעתו על חוק ההסדרה. "עכשיו אני חושב, בשונה ממה שחשבתי עד לפני כמה ימים, שהסבירות לחוק לא רעה בכלל. יש גם אלטרנטיבות לחוק, שאני לא רוצה לגעת בהן, אך כך או כך אנחנו צריכים לתת פתרון אסטרטגי להתיישבות". לסיום התייחס שר החינוך לתמיכה בחוק, על פי הערכתו. "אני מתרשם שדרעי וליצמן איתנו, אני לא יודע איפה ליברמן וכחלון. ופה נצטרך את הנחישות שלנו, זה לא הולך להיות קל".

דוד בן ציון, סגן ראש המועצה האזורית שומרון וממלא מקומו, שהמפגש התקיים בביתו, אמר לוואלה! NEWS כי "בנט הגדיר יעד חיוני לעתיד ההתיישבות, חקיקת חוק ההסדרה באופן מידי. אלפי משפחות ביהודה ושומרון מרגישות כאזרחים סוג ב' ואינן יכולות לחיות באופן נורמלי כישראלים שווי זכויות וחובות. אנו עומדים מאחורי שר החינוך ושרת המשפטים במהלך אסטרטגי זה ומצפים שיושלם במהרה. החשש מטריבונל משפטי בינלאומי כזה או אחר מיותר וחסר היגיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully