וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אריאל מאיים: אם עמונה תפונה – נצביע נגד התקציב

30.10.2016 / 19:50

שר החקלאות הכריז בוועידת מפלגתו כי הוא מוכן "למשבר כולל" ולפירוק הממשלה אם לא תושג הסכמה לגבי חוק ההסדרה, שנועד לתת פתרון לפינוי המאחז. בנט לא התייחס לכך בדבריו. סמוטריץ': "נתניהו נותן לבג"ץ להתעלל בהתיישבות"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

שר החקלאות אורי אריאל אמר הערב (ראשון) בוועידת מפלגת האיחוד הלאומי בירושלים כי "מרכז האיחוד הלאומי הסמיך אותנו היום - לגבי עמונה - עד למשבר כולל ועד כדי הצבעה נגד תקציב המדינה". השר אריאל הבהיר: "אנחנו לא מאיימים, אלא דואגים לאינטרסים של עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל".

חברי הכנסת של האיחוד הלאומי, אחת משתי המפלגות שמרכיבות את סיעת הבית היהודי, נאמו בזה אחר זה באירוע, שנערך מלון גני ירושלים. בדבריו של אריאל, הוא הוסיף וקרא ל"ריבונות אחת בלבד בין הירדן לים, והיא של מדינת ישראל". הוא אמר: "כשמסתכלים על הבית היהודי, שיש לו שמונה מנדטים, צריך לזכור שאנו הסמן הימני. הליכוד אולי היה שמח שנתפצל, ואני חוזר ואומר לכל חורשי רעתנו, בעזרת השם נתאחד ונגביר כוחות כדי להיות הסמן הימני בפריפריה".

עוד בוואלה! NEWS:
ראשי הקואליציה החליטו לדחות את ההצבעה על חוק ההסדרה בשבוע
אלפים בצעדה המונית בעמונה: "בלי הסדרה אין ממשלה"
"צריך גם להתכונן לפרידה": מאחורי הקלעים של המאבק נגד פינוי עמונה

השר אורי אריאל, ישיבת ממשלה, 18 בספטמבר 2016. מארק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"הליכוד אולי היה שמח שנתפצל". אריאל/מערכת וואלה! NEWS, מארק ישראל סלם

שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, הוסיף: "הגיע הזמן לריבונות בארץ ישראל". הוא לא התייחס בדבריו לסוגיית עמונה, אולם קרא להחלת הריבונות הישראלית על שטחי C בגדה המערבית. "זה כבר באחריות של כולנו, עכשיו אחרי 50 שנה, הגיע זמן ריבונות", אמר. "מדברים ללא הרף על לחצים בינלאומיים. בחודשים הקרובים יש שמדברים שתיכפה החלטה במועצת הביטחון, ואם זה יקרה, אנחנו צריכים תגובה ציונית הולמת".

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר בדבריו: "כבר שנים שהימין במשבר מנהיגות. פעם אחר פעם שנבחרת כאן ממשלת ימין, ופעם אחר פעם שהיא מצליחה לממש מעט מאוד מהמדיניות בשמה היא נבחרה. זה מסוכן מאוד". הוא הוסיף: "נתניהו נותן לבג"ץ ולפרקליטות להתעלל בהתיישבות, מקפיא את הבנייה ומתחייב בעולם על מדינה פלסטינית. עד לכהונתו, היה ברור שבישראל יש ימין ויש שמאל. מאז נאום בר אילן, נתניהו מייצר מצג שקרי לפיה בחברה הישראלית יש קונצנזוס שהפתרון לסכסוך עובר דרך חלוקת הארץ".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
ח"כ בצלאל סמוטריץ', פתיחת מושב הקיץ של הכנסת, 23 במאי 2016. נועם מושקוביץ
"כבר שנים שהימין במשבר מנהיגות". סמוטריץ'/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר היום החליטו ראשי המפלגות בקואליציה לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק ההסדרה, שנועד לתת פתרון לפינוי המאחז עמונה ולעוד אלפי בתים בהתנחלויות הבנויים על קרקע פלסטינית. זאת, במטרה לתת זמן למדינה להגיש בקשת דחייה לבג"ץ על מועד פינוי עמונה, שאמור להתקיים עד סוף השנה. בנט היה היחיד שהתנגד לבקשת הדחייה.

חוק ההסדרה זוכה לתמיכת הבית היהודי וכן לתמיכת מרבית שרי הליכוד, אך בגלגוליו בעבר ראש הממשלה התערב ומנע את המשך קידומו מחשש לביקורת בינלאומית. ביולי האחרון ירד החוק בהסכמת ראש הקואליציה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה שהחוק לא חוקתי, לא יעמוד במבחן בג"ץ ויזיק ליתר ההתיישבות ביהודה ושומרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מכתב שהעבירו נציגי תושבי עמונה לראש הממשלה ולשרים, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש הפגין מטה המאבק של תושבי עמונה מול בתים של שרי הממשלה, ובהם שקד, בנט, ושרי הליכוד מירי רגב יריב לוין יובל שטייניץ וזאב אלקין, כל השרים אמרו לתושבים כי הם ידחפו לכך שההצבעה תתקיים. בלשכת ראש הממשלה אישרו הבוקר לשרי הליכוד להצביע בעד ההצעה השנויה במחלוקת, אך בסופו של דבר ההצעה לא עלתה להצבעה בגלל הכרעת ראשי הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully