וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הקואליציה החליטו לדחות את ההצבעה על חוק ההסדרה בשבוע

30.10.2016 / 15:50

במסגרת ישיבתם, אמר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה כי גם הפעם, החוק לא עומד במבחן בג"ץ ואינו חוקתי. ההצעה אמורה לתת פתרון לפינוי מאחז עמונה ולעוד אלפי בתים בהתנחלויות שנבנו על קרקע פלסטינית

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן.

ראשי המפלגות בקואליציה החליטו היום (ראשון) לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק ההסדרה, שנועד לתת פתרון לפינוי המאחז עמונה ולעוד אלפי בתים בהתנחלויות הבנויים על קרקע פלסטינית. זאת, במטרה לתת זמן למדינה להגיש בקשת דחייה לבג"ץ על מועד פינוי עמונה, שאמור להתקיים עד סוף השנה.

במהלך היום התקיימו שורה של התייעצויות בנושא החוק, שהונח על סדר יומה של ועדת שרים לחקיקה על ידי הבית היהודי. עם זאת, בישיבה הבהיר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט כי אם החוק יתקדם, אין טעם בפניית המדינה לבג"ץ לבקשת ארכה. בהמשך, הביא ראש הממשלה את הנושא להכרעת ראשי הקואליציה, שרובם תמך בבקשת הדחייה, פרט ליו"ר הבית היהודי נפתלי בנט שהביע את התנגדותו.

בדחייה תמכו השרים אביגדור ליברמן, אריה דרעי, יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, שקיבלו את הערכת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט השוהה בחו"ל, ולפיה קידום החוק יפגע בסיכוי לקבל ארכה מבג"ץ לפינוי עמונה, שאמור להתקיים עד סוף השנה. יו"ר כולנו, משה כחלון, לא נכח בישיבה, בשל המחלוקת סביב פירוק תאגיד השידור הציבורי.

קרקעות בעמונה, אוגוסט 2016. מגד גוזני
מאחז עמונה/מגד גוזני

חוק ההסדרה, שעליו חתומים ח"כים מהבית היהודי והליכוד, כבר עבר שורה של גלגולים וניסיונות חקיקה אך מעולם לא התקדם. יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם הניחה אותו מחדש לקראת שובה של הכנסת מפגרה בניסיון ללחוץ על ראש הממשלה להתקדם במציאת פתרון לפינוי עמונה. עם זאת, במהלך הדיון הזהיר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט כי להעברת חוק ההסדרה "תהיינה השלכות קשות", והבהיר כי אם החוק יעבור אין טעם בפניית המדינה לבג"ץ לבקשת ארכה לפינוי עמונה, שלפי פסיקת בג"ץ המקורית צריכה להתרחש עד סוף השנה. "החוק אינו מידתי ואינו יכול לעמוד בבג"ץ", אמר ליכט בדיון. "הריבון בשטח הוא לא הכנסת אלא המפקד הצבאי".

לאחר שהוצגה חוות דעתו של ליכט, יצאה ועדת השרים להפסקה בת יותר משעה, ובמהלכה התקיימו התייעצויות בין ראש הממשלה, שרת המשפטים איילת שקד ובנט. לבסוף, הנושא הובא להכרעת ראשי הקואליציה. לאחר שראשי הקואליציה סיכמו על דחייה של שבוע חזרה שרת המשפטים לוועדת שרים לחקיקה, שם שר החקלאות אורי אריאל הביע התנגדות נחרצת לדחייה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נפתלי בנט בישיבת סיעת הבית היהודי. נועם מושקוביץ
הח"כ היחיד שהתנגד לדחיית ההצבעה/נועם מושקוביץ

חוק ההסדרה זוכה לתמיכת הבית היהודי וכן לתמיכת מרבית שרי הליכוד, אך בגלגוליו בעבר ראש הממשלה התערב ומנע את המשך קידומו מחשש לביקורת בינלאומית. ביולי האחרון ירד החוק בהסכמת ראש הקואליציה לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה שהחוק לא חוקתי, לא יעמוד במבחן בג"ץ ויזיק ליתר ההתיישבות ביהודה ושומרון.

אמש הפגין מטה המאבק של תושבי עמונה מול בתים של שרי הממשלה, ובהם שקד, בנט, ושרי הליכוד מירי רגב יריב לוין יובל שטייניץ וזאב אלקין, כל השרים אמרו לתושבים כי הם ידחפו לכך שההצבעה תתקיים. בלשכת ראש הממשלה אישרו הבוקר לשרי הליכוד להצביע בעד ההצעה השנויה במחלוקת, אך בסופו של דבר ההצעה לא עלתה להצבעה בגלל הכרעת ראשי הקואליציה.

בתוך כך, ועדת שרים לחקיקה אישרה היום הצעת חוק לסינון תכנים בלתי הולמים ברשת. לפי הצעת החוק, שאותה יזמה ח"כ מועלם, ספקי האינטרנט יהיו מחויבים לספק לכל המנויים שירות יעיל לסינון אתרים או תכנים שהוגדרו כפוגעניים ללא תוספת תשלום, ולאפשר גלישה לאתרי אינטרנט עם תכני אלימות ופורנו רק אם תהיה פנייה או בקשה ישירה מהלקוח. מועלם אמרה: "השפעתה הקשה של צפייה והתמכרות לתכני פורנוגרפיה ואלימות קשה הוכחה במחקרים רבים, כאשר הנזק לילדים הוא גדול מאוד. נכון להיום לילד קל יותר לצרוך תכנים קשים ברשת מאשר לקנות ארטיק בקיוסק השכונתי. לפיכך יש למנוע מלכתחילה את הקלות שבגישה לחומרים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully