וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: "שב"כ טוען כי פינוי עמונה ישפיע על ביטחון האזור"

31.10.2016 / 18:51

המדינה ביקשה להאריך את מועד הפינוי בשבעה חודשים, "כדי להשלים את הפעולות הנחוצות לצורך העתקת עמונה לאחר משני אתרים חלופיים". לבקשה צורפה חוות דעת מסווגת של שב"כ, שהועברה להיות השופטים בלבד

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

המדינה הגישה הערב (שני) לבג"ץ בקשה להארכת מועד פינוי מאחז עמונה למשך שבעה חודשים. לבקשה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אבינועם סגל אלעד ורן רוזנברג, צורפה חוות דעת מסווגת של שב"כ שהועברה לעיון השופטים בלבד. מהבקשה עולה כי לטענת השב"כ, פינוי בכוח של עמונה טומן בחובו סכנות שונות ועלול להשליך "על ביטחון האיזור".

עוד המדינה כתבה כי היא סבורה שישנם "טעמים כבדי משקל המצדיקים את הארכת התקופה שעליה הורה בית המשפט למימוש צווי ההריסה למשך שבעה חודשים נוספים, כדי לאפשר למדינה להשלים את הפעולות הנחוצות לצורך העתקת עמונה ממקומה הנוכחי לאחד משני אתרים חלופיים שההעתקה אליהם נשקלת: הראשון באתר המכונה 'עמונה צפון' והשני באתר המכונה 'שבות רחל מזרח'".

עוד נכתב: "המדינה מדגישה כי אין מדובר בבקשה להארכת מועד לביצוע פסק הדין לצורך השארת עמונה במקומה הנוכחי. בהינתן המורכבות, הרגישות והנפיצות הנלוות לפינוי התיישבות בסדר הגודל של עמונה, פועלת המדינה בראש ובראשונה לקידום חלופות מטעמה, אשר לעמדתה יש בהן כדי לאפשר את הפינוי בדרכי שלום, ולמצער באופן שיקטין משמעותית את רמות החיכוך בעת ביצוע הפינוי, כמו גם את הפגיעה במשפחות המתגוררות במקום".

קרקעות בעמונה, אוגוסט 2016. מגד גוזני
מאחז עמונה/מגד גוזני

ארגון "יש דין", שמייצג את בעלי הקרקעות הפלסטינים שעתרו לבג"ץ, מסר: "בקשת הדחיה שהגישה המדינה היא עלבון לחוק ועלבון לבג"ץ. בית המשפט נתן למדינה שנתיים על מנת להתכונן לפינוי עמונה, בדיוק כדי להימנע מניסיונות התחמקות פוליטיים של הרגע האחרון. הבקשה אינה מגלה שום סיבה אמיתית לדחות את הפינוי, ואנו מקווים שבג"ץ ידחה אותה במהירות. דחיית הבקשה תאפשר למדינה להפנות את מאמציה לנושא שבו היא היתה אמורה לעסוק מלכתחילה - אכיפת החוק והשבת האדמות שנגזלו לבעליהן החוקיים, תושבי הכפרים הפלסטיניים סילוואד, עין יברוד וטייבה".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) התייחסה לבקשה ואמרה: "איזה אבסורד שממשלה עבריינית מבקשת מבית משפט ארכה כדי לנסות לחוקק את העבריינות שלה. הגיע הזמן שממשלת נתניהו תפסיק עם תרגילי עמונה, תפסיק לדוש במה שאין לדוש רק בשל כיפופי ידיים בזמן שהם יודעים את מה שכולנו יודעים ופשוט מפחדים להגיד את זה למתנחלים 'אי אפשר להכשיר עבריינות', ההתנחלויות הם עבריינות, עמונה היא חטא על פשע והגיע הזמן לשים את הביזיון הזה מאחורינו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תמר זנדברג בפריימריז של מרצ, גני התערוכה. ניב אהרונסון
זנדברג/ניב אהרונסון

אתמול דחה פורום ראשי הקואליציה את הדיון על חוק ההסדרה, שעיקרו הפיכת הקרקע שעליה קם המאחז לחוקית, כדי להעניק למדינה זמן להגיש את הבקשה לבג"ץ. בדיון, אמר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט כי חוק ההסדרה "לא עומד במבחן בג"ץ" וכי אם בכוונה הממשלה לנסות ולהעביר אותו - אין טעם בפנייה לבג"ץ לצורך דחיית הפינוי.

אמש, אמר שר החקלאות אורי אריאל אמר בעקבות הדברים כי "מרכז האיחוד הלאומי הסמיך אותנו היום - לגבי עמונה - עד למשבר כולל ועד כדי הצבעה נגד תקציב המדינה". השר אריאל הבהיר: "אנחנו לא מאיימים, אלא דואגים לאינטרסים של עם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully