וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעש בניו זילנד: בת מאה חולצה בחיים מההריסות - אך בנה נהרג

צוותי חילוץ איתרו את מרגרט אדגר, שהייתה קבורה בביתה שקרס, לצד כלתה, אולם בנה לואיס לא שרד את הרעש העז. ראש הממשלה קי טס בשמי האזור והביע הלם מההרס: "נזק של מיליארדים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

אישה בת מאה חולצה הלילה (שני) בחיים מההריסות בניו זילנד, שנגרמו כתוצאה מרעידת האדמה העזה שפקדה אתמול את המדינה, אולם בנה הוא בין שני ההרוגים ברעש – כך דיווח העיתון "ניו זילנד הרלד". צוותי החילוץ מצאו את מרגרט אדגר בעיירה קיאוקרה, שם היא הייתה לכודה במשך שעות תחת הריסות החווה שבה היא התגוררה מאז 1952.

"הבית התמוטט כמו מגדל קלפים", סיפר לעיתון כריסטופר הנרי, רופא בבית חולים מקומי. אדגר חולצה יחד עם כלתה פאם, אולם בנה לואיס לא הצליח לצאת משם בחיים. "הן איבדו את הכל", סיפר קרוב משפחה שלהן לעיתון. לואיס הוא אחד משני ההרוגים ברעידת האדמה שעוצמתה הייתה 7.8 דרגות והורגשה ברוב שטחי המדינה, כולל בבירה וולינגטון.

עוד בוואלה! NEWS:
מתרחקים מהאיחוד: מקורב לרוסיה זכה בבחירות לנשיאות מולדובה
לא בכיס הפרסי: בעיראק מקבלים את הסיוע האיראני, אך לא בכל מחיר
ויוואלדי להמונים: הקונצרט שסחף חסידי מוזיקה קלאסית וחובבי רוק

כביש סדוק סמוך לעיירה וורד, ניו זילנד, בעקבות רעידת האדמה, 14 בנובמבר 2016. רויטרס
נזקים של מיליארדרים. כביש סדוק בניו זילנד, היום/רויטרס

ראש הממשלה ג'ון קי, שטס בשמי האזור, הביע הלם מ"מידת הרס" והעריך כי שווי הנזקים הם כמאה מיליארדי דולרים. כלי רכב נותרו הפוכים, בתים קרסו עד היסוד וכבישים נסדקו או כוסו בבוץ. רשת טלוויזיה מקומית תיעדה שלוש פרות שנותרו תקועות על פיסת קרקע לאחר שהאדמה קרסה סביבם בעקבות הרעש.

רעידת האדמה הייתה אחת החזקות ביותר שפקדו את המדינה הנוטה לרעידות אדמה, והיא גרמה גם לגלי צונאמי שפגעו בחופה המזרחי של ניו זילנד. מוקד הרעש היה בסמוך לעיירה הקטנה האמר ספרינגס, שנמצאת במרחק של כמאה ק"מ מקרייסטצ'רץ', שם נהרגו 185 איש ברעידת אדמה ב-2011. הפעם, הנזקים נגרמו גם בבירה, ובעיירה קיאוקרה נותרו כאלף תיירים השוהים באוהלים וממתנים לפינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully