וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעידת אדמה עזה הכתה בניו זילנד; צונאמי פגע בחופי המדינה

מוקד הרעש, בעוצמה של 7.8 דרגות היה 91 ק"מ מהעיר קרייסטצ'רץ'. עד כה דווח על שני הרוגים. "האדמה רעדה במשך שתי דקות", סיפרה ישראלית החיה בעיר. ב-2011 נהרגו עשרות בני אדם ברעש באזור

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

רעידת אדמה בעוצמה של 7.8 דרגות הכתה באי הדרומי של ניו זילנד - כך נמסר היום (ראשון) מהמכון הגיאולגי של ארצות הברית. מוקד הרעש, שאירע בסביבות השעה 1:00 לפי שעון מקומי היה 91 ק"מ מצפון-מזרח לעיר קרייסטצ'רץ', והוא הורגש גם בבירה וולינגטון. ראש הממשלה ג'ון קי הודיע כי עד כה ידוע על שני הרוגים, שמתו כתוצאה מקריסת מבנה בעיר הקיט קייקורה.

סדרה של רעשי משנה פקדו את המדינה לאחר מכן, חלקם בעוצמה של 6.1 דרגות. הרשויות פורסמו אזהרת צונאמי בעקבות רעידת האדמה, וגלים גבוהים פגעו בצפון החוף המזרחי של החוף הדרומי בניו זילנד. התושבים נקראים לעבור למקומות גבוהים יותר. הרעש, שנמדד על ידי המרכז הגיאולוגי המקומי בעוצמה של 6.6, הורגש במרבית חלקי המדינה.

לקריאה נוספת בנושא
ניו זילנד: עשרות נהרגו ברעש בעיר קרייסטצ'רץ'
"ישראלי שנספה ברעש בניו זילנד היה סוכן מוסד"

אנשים שפונו אל הרחוב לאחר רעידת האדמה בניו זילנד, 13 בנובמבר 2016. AP
תושבים ברחובות הבירה וולינגטון, היום/AP

"הרגשנו את האדמה רועדת במשך שתי דקות", סיפרה לוואלה! NEWS יעל פרי, ישראלית המתגוררת בקרייסטצ'רץ'. "הבית שלנו בטוח, צפוי להיות לילה עם רעשי משנה, אבל אנחנו בסדר". בפברואר 2011 פקדה את העיר רעידת אדמה חזקה בעוצמה של 6.3 דרגות. כתוצאה מהרעש נהרגו 185 איש ועוד אלפים נפצעו.

תושבים בעיר הבירה סיפרו כי זכוכיות התנפצו ממבנים וכי תושבים פונו ממבני דירות וממלונות בעיר. כריס היל, כבאי מעיירת החוף צ'ביוט, סיפר כי הרשויות עברו מבית לבית כדי לפנות את התושבים. הוא סיפר לתחנת הרדיו המקומית כי "יש הרבה הרס בבתים, אך בשלב זה לא נראה שקרה משהו יותר מדי נורא".

(עדכון ראשון: 13:28)

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
רעידת אדמה בניו זילנד. נובמבר 2016. טוויטר, צילום מסך
הריסות בניו זילנד, היום/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully