וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: נחשפה זהותו של מפקד חוליות הטרור בפריז ובבריסל

שנה לאחר שורת הפיגועים בפריז, סוכנויות המודיעין הצרפתיות זיהו את אוסמה עטאר, אזרח בלגי בן 32, ובכיר דאעש שפיקד ממקום מושבו בסוריה על המבצע, ואחראי גם למתקפה בבירה הבלגית. הוא ככל הנראה הבכיר ביותר שהיה מעורב ישירות במתקפות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: מעצרו של מוחמד אבריני, "המחבל בכובע" שנמלט משדה התעופה בבריסל)

רשויות החקירה בצרפת מעריכות כי חשפו את זהותו של בכיר ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שפיקד על חוליות הטרור שפעלו בשנה האחרונה בפריז ובבריסל. עד כה, מעורבותו של גורם מסתורי שכינויו "אבו אחמד" הייתה ידועה במידת מה, אולם כפי שפורסם היום (שלישי) בעיתון הצרפתי "לה מונד", המודיעין הצרפתי חשף ככל הנראה כי העומד מאחורי הכינוי הוא אוסמה עטאר, אזרח בלגי בן 32, שתיאם מרחוק בין גורמי דאעש השונים בבירות האירופיות, פיקד עליהם וסיפק להם סיוע לוגיסטי.

עבד אל-חמיד אבאוד אמנם תואר כ"מוח" שמאחורי מתקפת הטרור בפריז, אולם כעת מתברר היקף המעורבות של עטאר, הדמות הבכירה ביותר בארגון האסלאמיסטי שהייתה מעורבת באופן ישיר בפיגועים. על פי "לה מונד", עטאר, שנמצא ככל הנראה בסוריה, כונה על ידי אנשיו באירופה "אמיר" – שליט. "הוא המתאם היחיד מסוריה שזוהה במהלך החקירה", הבהיר אחד מגורמי החקירה בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית.

עוד בנושא:
המחבל הנמלט מפריז הוסגר לצרפת; פרקליטו: "הוא אדיוט קטן"
הפיגועים בבריסל: האחראי על המטרו קיבל התרעה - למייל שגוי
דיווח בצרפת: תא הטרור מבריסל תכנן לתקוף ביורו 2016

כוחות הביטחון וההצלה בזירת הפיצוץ בתחנת המטרו מלביק שבבריסל, בלגיה. 22 במרץ 2016.. AP
זירת הפיגוע בתחנת המטרו מלביק שבבריסל, מרץ/AP

זהותו של עטאר נחשפה הודות לכמה תמונות שנמצאו אצל חשוד בטרור שנעצר באוסטריה בחודש דצמבר האחרון, שהגעתו לאירופה – כמו של המחבלים מה-13 בנובמבר בפריז – אורגנה על ידי עטאר. על פי הערכת החוקרים, "אבו אחמד" ליווה מרחוק את מסעם של המחבלים לאירופה, העביר להם כספים דרך שירות "Western Union" ומסר להם דרך ווטסאפ וטלגרם פקודות ופרטי קשר של סייענים מקומיים.

עטאר מוכר היטב לרשויות המאבק בטרור באירופה. הוא בן דודם של האחים חאלד ואיברהים אל-בכראווי, שפוצצו את עצמם במתקפת הטרור האחרונה בבריסל. אחיו הצעיר נעצר זמן קצר לאחר מתקפת הטרור בפריז בפרבר סקרביק של בריסל, במסגרת החקירה. מחשב נייד שנמצא זרוק בפח אשפה לאחר מתקפת הטרור בבריסל הבהיר את הקשר של אותו "אבו אחמד" למתקפה.

סוכנויות המודיעין יירטו שיחות בין הגורם הבכיר ללפחות שלושה מחבלים. "הוא נתן להם מידע בנוגע לדרכי מילוט והמלצות בנוגע למה עליהם לעשות, באילו אמצעים להשתמש", הסביר גורם המקורב לחקירה. בין הגורמים שעמם שוכח היו האחים אל-בכראווי ומוחמד אבריני, חברי החוליה שביצעה את המתקפה בשדה התעופה זבנטם בבריסל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully