וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל הנמלט מפריז הוסגר לצרפת; פרקליטו: "הוא אדיוט קטן"

27.4.2016 / 16:30

סלאח עבד סלאם הועבר לרשויות בצרפת, שם הוא מבוקש בגין מעורבותו בתכנון מתקפת הטרור בבירה. הוא יופיע בפני שופט. אחד מבכירי עורכי הדין במדינה ייצג אותו, אך פרקליטו בבלגיה אמר: "יש לו אינטיליגנציה של מאפרה ריקה"

צילום: רשת הטלוויזיה הצרפתית M6

סלאח עבד סלאם, החשוד בתכנון מתקפת הטרור בפריז שבה נהרגו 130 בני אדם, הוסגר מבלגיה לצרפת - כך מסרו היום (רביעי) התביעות בשתי המדינות. עבד סלאם בן ה-26 היה המבוקש מספר 1 באירופה עד שנתפס בבריסל ב-18 במרץ, בתום ארבעה חודשי מצור. הא צפוי לעמוד בפני שופט בהמשך היום.

"סלאח עבד סלאם הועבר לידי הרשויות בצרפת הבוקר", נמסר בהודעה מטעם התביעה הפדרלית בבלגיה, שלא פירטה מעבר לכך. פרנק ברטון, עורך דין צרפתי בכיר המתמחה בפלילים, אמר כי הוא יוביל את צוות ההגנה של עבד סלאם. לדבריו, הוא ביקר אותו בשבוע שעבר למשך יותר משעתיים בתאו בבית הסוהר בבלגיה. פרקליטו בבלגיה, סון מיי, כינה אותו "אדיוט קטן", ש"נשבר לחתיכות" ומוכן לשתף פעולה. "יש לו אינטיליגנציה של מאפרה ריקה", צוטט בעיתון הצרפתי ליברסיון.

החוקרים בבלגיה טוענים כי עבד סלאם אמר להם כי הוא היה אחראי על הלוגיסטיקה במהלך תכנון הפיגועים ב-13 בנובמבר בבירת צרפת. עוד הוא סיפר כי תכנן לפוצץ את עצמו מחוץ לאצטדיון הפארק דה פראנס, אך התחרט ברגע האחרון. הוא חשוד שהוא שכר שתי מכוניות ששימשו את העברת המחבלים, כולל אחיו איברהים, אל פריז ובתוכה.

עוד בנושא
"כיסה את עיניו - והתפוצץ": תיעוד הפיגוע במסעדה בפריז
חודש למתקפה בבריסל: "מנסים לשדר שגרה, אבל כולם חוששים"
דיווח בצרפת: תא הטרור מבריסל תכנן לתקוף ביורו 2016

(עדכון ראשון: 12:00)

מעצר המחבל סאלח עבד א-סלאם, שהיה מעורב מתקפת הטרור בפריז, בפשיטה בפרבר מולנבק בבריסל. 18 במרץ 2016.. טוויטר, צילום מסך
סלאח עבד סלאם לאחר שנלכד בידי כוחות הביטחון של בלגיה/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully