וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש למתקפה בבריסל: "מנסים לשדר שגרה, אבל כולם חוששים"

25.4.2016 / 19:05

מנהלת נציגות קק"ל בבריסל סיפרה לאולפן וואלה! NEWS כי "בלגיה לא התאוששה", והפגיעה מורגשת בכל תחומי החיים. עורך דינו של המחבל מפריז שנעצר בבלגיה לפני המתקפה: "לא שאלו אותו על זה"

עריכה: אביב אירגז

"מנסים לשדר שהכול כרגיל – אבל הכול לא רגיל", כך טענה היום (שני) בטי דן, מנהלת נציגות קק"ל בבריסל, בירת בלגיה, בריאיון באולפן וואלה! NEWS כחודש לאחר מתקפת הטרור בעיר. לדבריה, "בלגיה לא התאוששה. בעיתונות ובטלוויזיה אומרים לא ללכת לאירועים המוניים, לא לקולנוע, לא לקניונים, זה אסון לבעלי העסקים. יש ירידה של 60% במכירות, ויש הרבה מובטלים".

דן סיפרה כי אזורים רבים בעיר עדיין ריקים מאדם וחלק מתחנות הרכבת התחתית טרם חידשו את פעילותן באופן מלא. "גם כשהולכים למרכז העיר, כל הזמן מסתכלים לצדדים", סיפרה. לטענתה, "כולם חוששים מפיגועים. בבלגיה עד היום לא הבינו עם מי יש להם עסק, הם רק עכשיו מתחילים להבין".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח בבלגיה: אחד המחבלים מבריסל עבד בנמל התעופה
חיג'אב ליום אחד: היוזמה החברתית שעוררה סערה אצל הצרפתים
סגנית ראש ממשלת שבדיה: "פיגועי 11 בספטמבר - תאונה"

שער "הט ניוזבלאט" עם תמונתו של סלאח עבד א-סלאם, 12 באפריל 2016. טוויטר, צילום מסך
"הביע חרטה". תמונתו הראשונה מבית הכלא של עבד א-סלאם, שפורסמה בעיתון הבלגי "הט ניוזבלאט"/צילום מסך, טוויטר

בתוך כך, עורך דינו של סלאח עבד א-סלאם - "אויב הציבור מספר 1" על פי כלי התקשורת בבלגיה, שנעצר במדינה כמה ימים לפני מתקפת הטרור בגין מעורבותו במתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר - ניסה להבהיר כי מעצרו לא קשור לפיגועים בבריסל, כפי שנטען בכלי התקשורת. עורך הדין, סבן מארי, אמר בריאיון לרשת הבלגית RTL: "הוא נחקר במהרה, אבל אני לא חושב שהוא ראה חוקרים לא ביום ראשון ולא ביום שני שלפני הפיגועים (אחרי שנעצר ביום שבת). האם זה היה משנה משהו? זה הכול השערות. בכל מקרה, לא שאלו אותו על זה".

לדבריו, עבד א-סלאם רצה באותו שלב "לעבור לצרפת בהקדם האפשרי על מנת להסביר את עצמו לחוקרים". הוא הוסיף כי הרשויות בבלגיה מבקשות להחזיק בחשוד זמן נוסף, אולם הוא יוסגר בקרוב לצרפת. "אני חושב שההסגרה שלו קרובה", טען. "מבלי לדעת את התאריך המדויק, נראה לי שמדובר בעניין של שבועיים-שלושה. יש תהליכים פרוצדורליים שחשוב למלא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מפגינים מהימין הקיצוני מפגינים נגד גל הפליטים בבריסל לאחר הפיגועים בעיר, מרץ 2016. רויטרס
"עד היום לא הבינו עם מי יש להם עסק". מפגינים בבריסל נגד מבקשי מקלט, בחודש שעבר/רויטרס

כשנשאל אם מרשו מתחרט, ענה "כן", מבלי לפרט. "לא נראה לי" שהוא היה קורבן של המערכת, הוסיף מארי. "היה לו חינוך מושלם. זה לא בגלל שהוא גר במולנבק". עוד טען כי הדיווחים על קשר בין עבד א-סלאם למהדי נמוש, המחבל מהמוזיאון היהודי בבריסל, הם "מעשייה גמורה".

הוא סיפר גם על "איומים מילוליים ופיזיים" שקיבל. לדבריו, "אנשים מזהים את עורך הדין עם הלקוח, אבל חייבים להפריד בין שני הדברים. הזכות להגנה משפטית לא אומרת שלא יהיה עונש חמור על מה שנעשה". מארי הוסיף: "שעה לאחר מעצרו, בן משפחתו יצר עמי קשר. לא ידעתי אז עם מה אני הולך להתמודד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully