וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבלגיה: אחד המחבלים מבריסל עבד בנמל התעופה

רשת VTM הבלגית דיווחה כי נג'ם עשראווי עבד בנמל התעופה "זבנטם" שבו התפוצץ במשך חמש שנים, עד 2012. בדיווח לא נמסר מידע על התפקיד שעסק בו, אך נטען כי חברה חיצונית גייסה אותו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

(נעצר "המחבל עם הכובע" שנמלט מנמל התעופה בבריסל אחרי הפיגועים, לפני כשבועיים)

נג'ם עשראווי, אחד המחבלים המתאבדים שהשתתף במתקפת הטרור בבריסל ב-22 במרץ, עבד בעבר בנמל התעופה שבו התפוצץ – כך דיווחה אמש (רביעי) רשת VTM הבלגית. על פי הדיווח, עשראווי עבד בנמל התעופה "זבנטם" שבבירה הבלגית במשך חמש שנים, עד 2012. בדיווח לא נמסר מידע על התפקיד שעסק בו, אך נטען כי חברה חיצונית גייסה אותו לתפקיד. לא ניתן אישור רשמי לדיווח.

בתחילת החודש דווח כי עשראווי, אזרח בלגיה, עבד בעבר כמנקה בפרלמנט האירופי בבריסל. DNA שלו נמצא גם בזירת הפיגוע באולם הקונצרטים "בטקלאן" שבפריז, שבו נרצחו עשרות בני אדם בנובמבר. הרשויות חושדות כי הוא זה שהכין את מטעני הנפץ ששימשו את המחבלים במתקפות בפריז ובבריסל.

לקריאה נוספת:
בעקבות מחדלי אבטחה בנמל התעופה: שרת התחבורה הבלגית התפטרה
מדינות האיחוד האירופי ישתפו ביניהן מידע על נוסעי חברות תעופה
המחבל הנמלט מבריסל בחקירתו: "תכננו לפגוע בנוסעי טיסה לתל אביב"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושת המחבלים לפני הפיגוע בנמל התעופה בבריסל, כפי שתועדו במצלמות האבטחה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי התביעה בבלגיה, עשראווי נסע לסוריה בפברואר 2013 והצטרף לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), שגם קיבל אחריות לשתי מתקפות הטרור בבריסל ובפריז. בספטמבר, חודשיים לפני המתקפה בפריז, הוא שב לאירופה ונעצר על ידי המשטרה בגבול אוסטריה-הונגריה. כששב מסוריה הוא הסתתר תחת זהות בדויה.

בשבוע שעבר חשף דאעש במגזין האינטרנטי שלו בשפה האנגלית, "דאביק", כי שניים מהמחבלים שפוצצו את עצמם בנמל התעופה ובתחנת המטרו בבריסל בחודש שעבר, האחים חאלד ואיברהים אל-בכראווי, תכננו גם את מתקפת הטרור בפריז. על פי הארגון, השניים אגרו את כלי הנשק והמטענים שבהם נעשה שימוש בשתי המתקפות. "כל ההכנות למתקפות בפריז ובבריסל החלו באיברהים אל-בכראווי ואחיו חאלד", נכתב במגזין.

כוחות ביטחון בשדה התעופה הבינלאומי בבריסל, בלגיה. 23 במרץ 2016. רויטרס
כוחות ביטחון בנמל התעופה בבריסל, בחודש שעבר/רויטרס

איברהים בן ה-30 פוצץ את עצמו בחודש שעבר יחד עם עשראווי בנמל התעופה בבריסל, והביא למותם של 16 בני אדם. מעט לאחר מכן פוצץ את עצמו אחיו חאלד בן ה-27 בתחנת מטרו בעיר, וגרם למותם של 16 איש נוספים.

לפני כשבועיים נעצר מוחמד אבריני, המחבל האחרון שהשתתף בתכנון הפיגועים בפריז. בחקירתו הוא הודה כי היה בזירת הפיגועים בנמל התעופה ונמלט מהמקום. אבריני אישר כי חברי הקבוצה מעולם לא תכננו לבצע פיגועים בבריסל, אך שינו את תכניתם בעקבות מעצרו של סלאח עבד א-סלאם, שנמלט מפריז יחד עמו לאחר מתקפת הטרור בעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully