וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות האיחוד האירופי ישתפו ביניהן מידע על נוסעי חברות תעופה

לאחר המתקפות בפריז ובבריסל, הפרלמנט אישר את הצעד השנוי במחלוקת. בתוך כך, מחוקקים גרמנים טענו כי הוצגו בפניהם מסמכים שנמצאו בדירתו של חשוד במתקפה בפריז, הכוללים מידע על מתקן גרעין

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

הפרלמנט האירופי אישר היום (חמישי) שיתוף מידע בנוגע לנוסעים בחברות תעופה אירופיות, בתום תקופה ארוכה של מגעים לפשרה בנושא, בין אלה שהדגישו את חשיבות הצעד במסגרת המאבק בטרור לאלה שהזהירו מפני הפגיעה בפרטיות. החוק החדש – שעדיין יש לאשרו באופן סופי על ידי המדינות השונות בממשלות או בפרלמנטים הלאומיים – הוצא לראשונה לפני שנים רבות, אולם עוכב פעמים רבות, ואושר רק כעת, לאחר מתקפות דאעש בפריז ובבריסל בשנה האחרונה.

שר הפנים של צרפת ברנאר קזנוב בירך על החלטת הפרלמנט, וטען כי מדובר ב"כלי יקר ערך" שיחזק את הביטחון במדינות האיחוד האירופי. טימותי קירקהופ, אחד מחברי הפרלמנט שהובילו את המגעים בנושא, טען כי "מדינות שהקימו מערכות דומות לשיתוף מידע העלו כי מדובר בכלי יעיל מאוד". מנגד, טען יאן אלברכט, חבר מפלגת "הירוקים" כי "אין כל הוכחה כי האיסוף ההמוני של מידע על נוסעים ואחסונו מסייע במאבק בטרור".

עוד בוואלה! NEWS:
דאעש חושף: האחים שהתפוצצו בבריסל תכננו את הפיגוע בפריז
המחבל מפריז מתנהג כמו "אסיר לדוגמה": תמונות ראשונות מהכלא
המחבל האחרון מפריז נעצר; DNA שלו זוהה בדירת המחבלים בבריסל

מרכז המחקר הגרעיני "יוליך", מערב גרמניה, אפריל 2016. AP
"אין לנו שום מידע בנוגע לזה". מתקן "יוליך"/AP

במסגרת החוק, ישותפו שמותיהם של הנוסעים בחברות התעופה, תאריכי הטיסות ומסלוליהם, פרטי קשר, פרטי סוכנות הנסיעות, אמצעי תשלום, מיקום המושב ונתוני כבודה. חברות תעופה זרות שפועלות באיחוד האירופי יעבירו את הנתונים לשירותי המודיעין של מדינתן, שיעבירו אותם למקביליהם האירופים. המידע יישמר למשך חמש שנים, מלבד שמות הנוסעים שיימחקו לאחר שש שנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ההצבעה בפרלמנט האירופי על העברת מידע על נוסעים בטיסות, שטרסבורג, 14 באפריל 2016. רויטרס
"כלי יקר ערך". ההצבעה בפרלמנט בשטרסבורג, היום/רויטרס

בתוך כך, גורמים בוועדת הביקורת של הפרלמנט הגרמני מסרו היום לרשת "רדקטיונסנצווטרק דויטשלנד" כי סלאח עבד א-סלאם, החשוד המרכזי במתקפת הטרור בפריז ב-13 בנובמבר שנעצר בחודש שעבר, החזיק בדירתו במולנבק במסמכים המכילים מידע על מרכז המחקר הגרעיני "יוליך" שבמערב גרמניה. לדברי הגורמים, ראש סוכנות הביטחון הגרמנית BfV, האנס-גיאורג מאסן, מסר להם את המידע בשימוע סגור לפני כשבועיים.

על פי הדיווח, מאסן מסר למחוקקים כי בדירתו של עבד א-סלאם בפרבר של בריסל נמצאו מאמרים בנושא המתקן הגרעיני, שממקום סמוך לגבול בלגיה ומשמש בעיקר לאחסון פסולת גרעינית, כמו גם תמונות של מנהל המרכז, וולפגנג מרקרט. מ"יוליך" נמסר כי לא זוהתה כל סכנה, וכי הנהלת המרכז נמצאת בקשר צמוד עם הרשויות.

ההצבעה בפרלמנט האירופי על העברת מידע על נוסעים בטיסות, שטרסבורג, 14 באפריל 2016. רויטרס
"אין כל הוכחה כי האיסוף מסייע במאבק בטרור". המחוקקים בפרלמנט האירופי/רויטרס

דוברת מטעם סוכנות הביון BfV מסרה כי הדיווח "אינו נכון". לדבריה, "אין לנו שום מידע בנוגע לזה, ומאסן לא שוחח עם חברי הפרלמנט". הדיווח האחרון מצטרף לחשש ההולך וגובר במדינות אירופה מפני מתקפה של תאי "המדינה האסלאמית" (דאעש) על מתקני גרעין ביבשת, אף שדיווחים קודמים בנושא לא אומתו. עבד א-סלאם, בן 26, צפוי להיות מוסגר בשבועות הקרובים מהכלא הבלגי לידי הרשויות בצרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully