וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מחדלי אבטחה בנמל התעופה: שרת התחבורה הבלגית התפטרה

ז'קלין גלנט הגישה את התפטרותה לאחר דוח חסוי מהשנה שעברה שהודלף, ובו מפורטים כשלי האבטחה בנמל "זבנטם" שבו אירעה מתקפת הטרור הקטלנית בחודש שעבר. ראש הממשלה: "הדוח הובא לידיעת כל שרי הקבינט"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

שרת התחבורה של בלגיה, ז'קלין גלנט, התפטרה היום (שישי) לאחר שדוח חסוי של האיחוד האירופי, שפירט את מחדלים באבטחה בנמל התעופה של בריסל כמעט שנה לפני מתקפת הטרור במקום בחודש שעבר, הודלף לתקשורת. השרה אמנם הכחישה כי היתה מודעת לדוח, אך בעקבות לחץ שהופעל עליה היא החליטה להגיש את התפטרותה.

ראש ממשלת בלגיה שארל מישל אמר כי לאחר כמה פגישות שערך עם השרה, "היא הגישה את התפטרותה למלך בלגיה, שקיבל את ההתפטרות". אחרי פרסום הדוח הגן מישל על גלנט, השייכת למפלגתו, ואמר כי משרדה לא היה מודע למסמך החשאי. עם זאת, כעת ציין כי "סיכום של הדוח נשלח לשרי הקבינט ביוני 2015". מישל לא ציין מי יחליף את השרה, אך הדגיש כי ממלא מקום יימצא בקרוב.

עוד כתבות בנושא:
מדינות האיחוד האירופי ישתפו ביניהן מידע על נוסעי חברות תעופה
המחבל מפריז מתנהג כמו "אסיר לדוגמה": תמונות ראשונות מהכלא
המחבל האחרון מפריז נעצר; DNA שלו זוהה בדירת המחבלים בבריסל

שרת התחבורה של בלגיה ז'קלין גלנט שהתפטרה בעקבות דוח על מחדלים בנמל התעופה בבריסל, אפריל 2016. AP
התפטרה בעקבות מחדלי האבטחה. גלנט/AP

הדוח, שהוגש ב-28 באפריל של השנה שעברה על ידי גורמים רשמיים מהאיחוד האירופי, פורסם בידי שתי מפלגות אופוזיציה במדינה. על פי הדוח, ישנם כשלים בנהלי האבטחה בנמל "זבנטם" וליקויים משמעותיים בבידוק הביטחוני. הדוח מתייחס למחדלים במערך האבטחה באזור הנמצא לאחר הבידוק הביטחוני וסביב המטוסים, ואינו מעביר ביקורת על התנהלות האבטחה באולם הנוסעים הנכנסים שבו אירע הפיגוע.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ראש ממשלת בלגיה, שארל מישל, במסיבת עיתונאים שבו הכריז על מהמשך הכוננות בבריסל, נובמבר 2015. רויטרס
"נשתף פעולה עם ועדת החקירה". מישל/רויטרס

רבים טענו כי אי הטיפול בכשלים הוביל למתקפת הטרור הקטלנית שאירעה בנמל בחודש שעבר ובה נהרגו 16 איש. כמו כן, טענות רבות נשמעו נגד הממשל, המשטרה והמערכת המשפטית על התנהלותם לאחר המתקפה. הפרלמנט בבלגיה הקים ועדת חקירה שתבחן את המחדלים. שר הפנים והמשפטים במדינה הגישו את התפטרותם בחודש שעבר, אך הבקשה סורבה.

"הממשלה תעבוד בשיתוף פעולה עם ועדת החקירה כך שניתן יהיה להבטיח שקיפות וניתן יהיה להסיק מסקנות לעתיד", אמר מישל לאחר הקמת הועדה. "ביטחון אזרחי בלגיה נמצא בעדיפות עליונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully