וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל הנמלט מבריסל בחקירתו: "תכננו לפגוע בנוסעי טיסה לתל אביב"

מוחמד אבריני, שתועד בנמל התעופה שבבריסל יחד עם שני המחבלים המתאבדים, אמר בחקירתו כי המחבל איברהים אל-בכראווי בחר את המטרות, ובהן אולמות הנוסעים היוצאים לארצות הברית, לרוסיה ולישראל. עוד אמר לחוקרים כי הוא "לא יכול לפגוע בזבוב". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

(בכיר שב"כ לשעבר ירון בלום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS: "בדלפק הישראלי היו מזהים את החשודים")

מוחמד אבריני, "המחבל עם הכובע" שנמלט מזירת הפיגוע בנמל התעופה "זבנטם" שבבריסל, סיפר בחקירתו כי בכוונת המחבלים היה לפגוע בנוסעים הממתינים לטיסה לתל אביב – כך דיווחה היום (חמישי) רשת BFM הצרפתית. לפי הדיווח, אבריני אמר כי אחד המחבלים, איברהים אל-בכראווי, בחר את המטרות, בהן אולמות הנוסעים לארצות הברית, רוסיה וישראל.

אבריני ציין כי הוא נמלט מהמקום אחרי שני הפיצוצים והותיר מאחוריו את הפצצה שהייתה ברשותו, ואת כובעו שם בפח. הוא אף ציין כי כאשר ראה שיצא נגדו צו מעצר הוא החליט להתחבא, שינה כמה פעמים את מקום המסתור שלו, ואף חבש פאה.

עוד כתבות בנושא:
דאעש חושף: האחים שהתפוצצו בבריסל תכננו את הפיגוע בפריז

דיווח בצרפת: תא הטרור מבריסל תכנן לתקוף ביורו 2016
"המחבל בכובע" הודה: רצינו לתקוף בפריז שוב, אך נאלצנו למהר

הפיגועים בבריסל: נעצר "המחבל עם הכובע" שנמלט מנמל התעופה. רויטרס
מוחמד אבריני/רויטרס

עוד דווח כי במהלך תשאולו בפני צוות החקירה, אבריני טען כי הוא לא עבר שטיפת מוח. הוא אף הדגיש כי לא לקח חלק גדול בתכנון האירועים, והוסיף כי הוא "לא יכול לפגוע בזבוב". אבריני ציין כי שני המחבלים המתאבדים, אל-בכראווי ונג'ם אל-עשראווי, הם מתכנני הפיגועים, וכי לא היה כלל בסוריה. זאת, בניגוד לעמדת התביעה בלגיה לפיה הוא שהה במדינה ב-2015.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבריני, זמן קצר לפני הפיגועים בנמל התעופה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחקירתו הקודמת חשף אבריני, שהיה מעורב גם בפיגועים בפריז ב-13 בנובמבר ונתפס בשבוע שעבר, כי תא הטרור שביצע את הפיגועים בשתי הערים תכנן לבצע מתקפה באליפות אירופה בכדורגל יורו 2016 בצרפת בקיץ . לפי דיווח בעיתון הצרפתי "ליברסיון", הוא הודה כי חברי הקבוצה מעולם לא תכננו לבצע פיגועים בבריסל, אך שינו את תכניתם בעקבות מעצרו של סלאח עבד א-סלאם, שנמלט מפריז יחד עם אבריני לאחר מתקפת הטרור בעיר ב-13 בנובמבר.

טביעות אצבע של אבריני ו-DNA שלו נמצאו בשתי דירות מסתור בבריסל, כמו גם במכונית מילוט ששימשה את המחבלים בפריז. הוא הואשם בשורת עבירות טרור, כולל רצח וחברות בארגון טרור. חברו,עבד א-סלאם, צפוי להיות מוסגר לצרפת, לאחר שהסיר את התנגדותו לכך. ההליך צפוי להסתיים בתוך כמה שבועות, אולם בשלב זה הוא שותק בחקירתו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונתם של האחים חאלד ואיברהים אל-בכראווי כפי שפורסם במגזין "דאביק"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול חשף ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במגזין האינטרנטי שלו בשפה האנגלית, "דאביק", כי שני המחבלים שפוצצו את עצמם בנמל התעופה ובתחנת המטרו בבריסל חודש שעבר, האחים חאלד ואיברהים אל-בכראווי, תכננו גם את מתקפת הטרור בפריז שאירעה בנובמבר האחרון ואגרו את כלי הנשק והמטענים שבהם נעשה שימוש בשתי המתקפות. "כל ההכנות למתקפות בפריז ובבריסל החלו באיבראהים אל-בכראווי ואחיו חאלד", נכתב במגזין.

"שני האחים אספו את כלי הנשק ואת המטענים שבהם נעשה שימוש במתקפות", נמסר בדיווח, שאותו יש לקחת בערבון מוגבל. "רק בזכות האחים אל-בכראווי יצאו אל הפועל הפיגועים הקטלניים בבירה הצרפתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully