וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגנית ראש ממשלת שבדיה: "פיגועי 11 בספטמבר - תאונה"

אסה רומסון ניסתה להגן על חבר מפלגתה ושר הבינוי שהתפטר לאחר שהשווה בין ישראל לנאצים. ואולם, היא עוררה סערה עד שנאלצה להבהיר את דבריה: "התאונה היא שהמתקפה גרמה לדיון נוקב על הגירה"

צילום: רשת הטלוויזיה השבדית SVT, עריכה: שניר דבוש

סגנית ראש ממשלת שבדיה אסה רומסון עוררה היום (שלישי) סערה כשטענה שפיגועי 11 בספטמבר בארצות הברית היו "תאונה". מנהיגת מפלגת הירוקים אמרה את הדברים במהלך ריאיון לרשת השידור הציבורית SVT, כשנשאלה על התפטרותו של חבר מפלגתה ושר השיכון, שגרם לשערורייה בעצמו כשהווה בין היחס של ישראל לפלסטינים לזה של הנאצים ליהודים.

רומסון שיבחה את מהמט קפלן, עמיתה למפלגה, על עבודתו עם ארגוני נוער אסלאמיים במדינה, כולל הנהגתו את הארגון "מוסלמים צעירים בשבדיה". לדבריה, "הוא היה יו"ר 'מוסלמים צעירים' במצבים קשים, כמו בתאונות של 11 בספטמבר".

הערותיה הביא במהרה לביקורות חריפות מצד הצופים, שהצביעו על כך שכ-3,000 איש נהרגו במתקפה של ארגון אל-קאעדה על מגדלי התאומים ועל הפנטגון לפני כ-15 שנה. "הייתי חייב להקשיב לכך שוב. וכן, סגנית ראש ממשלת שבדיה אסה רומסון דיברה על "תאונת 11 בספטמבר", כתב יוהאן אינגרו, חבר במכון המחקר הליברלי "טימברו", בחשבון הטוויטר שלו.

בהמשך, ניסתה סגנית ראש הממשלה להבהיר את דבריה. "הכוונה בתאונה הייתה שנוצר דיון ער מאוד על האינטגרציה ועל איך חברות מתפתחות עם דתות שונות לצד האפליה שמגיעה בעקבותיה", אמרה רומסון. "בוודאי שהמתקפה בניו יורק ב-11 בספטמבר הייתה אחת מפיגועי הטרור הגדולים ביותר שבוצעו נגד העולם הדמוקרטי בתקופה האחרונה. אני לא חושבת אחרת".

לקריאה נוספת בנושא
שבדיה: שר השיכון התפטר לאחר שפורסם כי השווה את ישראל לנאצים
שבדיה: מאות רעולי פנים יצאו לתקוף פליטים כדי "להעביר מסר"

עשר שנים לפיגועי 11 בספטמבר: עשור בתמונות. רויטרס
כ-3,000 בני אדם נהרגו בפיגועי 11 בספטמבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully