וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיגועים בבריסל: האחראי על המטרו קיבל התרעה - למייל שגוי

ראש מערך הביטחון ברכבת התחתית בבירת בלגיה סיפר לוועדה פרלמנטרית החוקרת את מתקפת הטרור כי המשטרה פרסמה הוראה לפנות את המטרו אחרי הפיצוצים בנמל - אך זאת הגיעה לחשבונו הפרטי

עריכה: אביב אירגז

ההוראה לסגור את תחנת המטרו בבריסל לפני הפיצוץ הקטלני בה לפני כחודשיים לא הגיעו לגורמים הרלוונטיים בין היתר בשל העובדה שמייל שנשלח על ידי המשטרה הגיע לכתובת הלא נכונה – כך עולה מעדויות שנשמעו בוועדה הפרלמנטרית שהוקמה כדי לחקור את הפיגועים בבירת בלגיה, שהובילו למותם של 32 איש ולפציעתם של עשרות נוספים.

הוועדה, שבוחנת אם ניתן היה למנוע את המתקפה שהוציא לפועל דאעש, שמעה השבוע כי גורם בכיר במשטרה האחראי על רשת המטרו בבריסל עודכן כי הפיצוצים בנמל התעופה בעיר היו חלק ממתקפת טרור יותר משעה לפני הפיצוץ בתחנת מלביק.

תחנת מטרו בבריסל, בלגיה שבה אירע פיצוץ, 22 במרץ 2016. טוויטר, צילום מסך
תחנת מלביק אפופת עשן לאחר הפיגוע, מרץ/צילום מסך, טוויטר

לפי העדויות, בשעה 8:03 שעון מקומי – חמש דקות לאחר צמד הפיצוצים בנמל התעופה זוונטם שגרמו למותם של 16 בני אדם – ג'ו דקוייפר, האחראי על המטרו באזור בריסל, עודכן על ידי גורמי צבא כי שני מחבלים מתאבדים התפוצצו בנמל התעופה. המחבל השלישי התפוצץ בתחנת מלביק שבמרכז הבירה והרג 16 בני אדם נוספים בשעה 9:11.

הוועדה למדה כי המרכז הפדרלי למשברים פרסם אזהרה בשעה 8:50, שכללה גם הוראה לסגור את הרכבת התחתית ואת תחנות הרכבת המרכזיות בבריסל. 17 דקות לאחר מכן, המשטרה הפדרלית שלחה מייל לדקוייפר שהורה על סגירת רשת המטרו בעיר עד לשעות אחר הצהריים.

ואולם, הוא סיפר לוועדה כי המייל נשלח לחשבון הפרטי שלו, ולכן הוא לא ראה את ההודעה עד לאחר הפיגוע. לדבריו, גם לו היה קורא את המייל בזמן, זה לא היה משנה דבר מאחר, מאחר שנדרשו "לפחות 30 דקות" כדי לפנות את המטרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully