וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין צה"ל חשוד שביים היתקלות עם "מחבל נושא סכין" - וירה בו

7.11.2016 / 15:32

במהלך מבצע "צוק איתן" הגיע צעיר על טרקטורון סמוך לבסיס צאלים שבנגב. הקצין טען שחשב שמדובר במחבל שרץ לעברו עם סכין - ולכן ירה בו ופצע אותו. במשטרה חושדים כי שתל את הסכין בזירה כדי לצאת "גיבור" בעיני הציבור

צילום: בני בן סימון, עריכה: ורד לידני

קצין צה"ל חשוד שירה בצעיר שנסע בטרקטורון בסמוך לבסיס צאלים שבנגב לפני כשנתיים וניסה לרצוח אותו. המקרה נחקר אך לבסוף לא הוגש כתב אישום. לאחרונה נפתחה מחדש החקירה והקצין נעצר. בית משפט השלום בבאר שבע שיחרר היום (שני) את הקצין לשבעה ימים של מעצר בית.

המקרה אירע בזמן מבצע "צוק איתן". הקצין, דודו ג'ומאיס, שירת בפלס"ר גולני ושימש קצין תורן בבסיס צאלים. בשעת ערב הגיע צעיר עם טרקטורון סמוך לגדר הבסיס, במרחק של כמה מטרים מהכניסה. ג'ומאיס הורה לו לעצור וזה נסע לעברו במהירות. בתגובה, הפעיל ג'ומאיס נוהל מעצר חשוד וירה באוויר.

לטענת הקצין, בשלב זה ירד הצעיר מהטרקטורון ושעט לעברו עם סכין. הקצין חשב כי מדובר במחבל ולכן ירה לעבר פלג גופו התחתון של הצעיר ופגע במותנו. לאחר מכן הזעיק את מד"א. בעקבות האירוע העניק ראש מועצת עומר פיני בדש תעודת הוקרה לקצין היורה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אחרי שבועיים במעצר: ישוחרר חשוד ברצח מאחר ש"אין התקדמות בחקירה"
"דוח קשה מאוד": הכנסת דנה באלימות מורים כלפי אתיופים
12 שנות מאסר נגזרו על המחבל בן ה-13 מפיגוע הדקירה בפסגת זאב

אשר דהאן, בית משפט באר שבע, 2011. שי מכלוף
שוחרר למעצר בית של שבעה ימים. בית המשפט בבאר שבע/שי מכלוף

המשטרה הצבאית חקרה את המקרה אך לבסוף לא הוגש כתב אישום והתיק נסגר. לאחרונה פנה אחד מקרובי משפחתו של הקצין למשטרה ובעקבות מידע חדש שמסר נפתח התיק מחדש. במשטרה חושדים כי הקצין שתל את הסכין בזירה לאחר הירי, כדי להיות "גיבור" בעיני הציבור או לחילופין עקב הלחץ והפחד מהחקירה.

עו"ד נחמי פיינבלט המייצג את הקצין אמר כי הוא מכחיש את המיוחס לו. "אני סמוך ובטוח כי הקצין ישוחרר בקרוב. מדובר בהאשמות שווא שהוטחו על ידי קרוב משפחתו של הקצין שהינו עבריין מרמה ומסוכסך עם מרשי", מסר בתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully