וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המערכה במוסול: צבא עיראק כבש שש שכונות במזרח העיר מידי דאעש

הכוחות המיוחדים השתלטו על אזורים במזרח העיר, במסגרת ההתקדמות לעבר נהר החידקל החוצה את מוסול, מעוז "המדינה האסלאמית" בעיראק. דווח על הרוגים רבים, אולם אל-בגדאדי קרא ללוחמיו לא לסגת

צילום: רוייטרס, עריכה: ורד לידני

הכוחות המיוחדים של צבא עיראק כבשו היום (שישי) שישה רובעים במזרח העיר מוסול מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) – כך נמסר בהודעה רשמית מהצבא. יחד עם כוחות צבא נוספים ומיליציות עיראקיות וכורדיות, הכוחות הנאבקים לשחרור מוסול מידי דאעש הצליחו למעשה להקיף את הלוחמים האסלאמיסטים, לקראת ההשתלטות הצפויה על המעוז העירוני המרכזי האחרון של דאעש במדינה.

עם הכניסה לשכונות מלאין, סמאח, חדרה, כרכוכלי, קודס וכראמה, הכוחות הניפו את דגלי עיראק על גגות הבניינים. גורמים בכוחות המיוחדים מסרו כי הלוחמים ינסו להגיע עד לנהר החידקל, החוצה את העיר, וכי לוחמי דאעש רבים נהרגו במתקפה האחרונה. עם זאת, לא נמסר מניין ההרוגים המדויק.

עוד בוואלה! NEWS:
קשר אמריקני-איראני? הקרב האמתי במוסול טרם החל וכבר מחבר בין אויבים
הישג לצבא עיראק: "השתלטנו על בניין הטלוויזיה של מוסול"
"אין למה לשוב": המבצע במוסול לא מצליח להפיח תקווה בנוצרים

כוחות צבא עיראק נכנסו לחלקים המאוכלסים של מוסול, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
כוחות הצבא במוסול, היום/רויטרס

המבצע העיראקי-כורדי לשחרור מוסול, שבה חיים כמיליון וחצי בני אדם, החל לפני קרוב לשלושה שבועות. אתמול פרסם ארגון "המדינה האסלאמית" הקלטה חדשה שבה נשמע המנהיג אבו בכר אל-בגדאדי, כשהוא מפציר בלוחמיו לא לסגת מהעיר. לפי שעה לא ידוע אם ההודעה הוקלטה בטרם החל המבצע במוסול, אך פרסומה בעיתוי הנוכחי בו מתקדמים הכוחות אל מעוז הארגון, שבו שוהה אל-בגדאדי על פי חלק מההערכות, מעיד על ניסיון מצד דאעש להראות כי הוא נמצא בשליטה.

עוד אומר אל-בגדאדי בהקלטה כי הוא בטוח בניצחון על כוחות הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית. "זה מה שאללה ומוחמד הבטיחו לנו", נשמע אל-בגדאדי אומר עוד. בהמשך ההקלטה נשמע בגדאדי כשהוא קורא לתושבי העיר, הנחשבת למעוז הארגון במדינה, להילחם ב"אויבי האל" וקורא למחבלים מתאבדים "להרוס את ערי הכופרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
כוחות צבא עיראק נכנסו לחלקים המאוכלסים של מוסול, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
כוחות הצבא במוסול, היום/רויטרס
כוחות צבא עיראק נכנסו לחלקים המאוכלסים של מוסול, 4 בנובמבר 2016. רויטרס
כוחות הצבא במוסול, היום/רויטרס

בדבריו פונה מנהיג הארגון תחילה ללוחמיו ומעודד אותם לנוכח הקרב עם כוחות הקואליציה. "הכוחות שהתאספו להסתער על מוסול הם הוכחה למה שהאל הבטיח לנו", נשמע אל-בגדאדי אומר. "המלחמה הזאת רק תעשה אותנו חזקים יותר, זהו סימן לניצחון הסופי והמוחלט. לוחמי החליפות, אם אתם עומדים בפני מטוסי הקואליציה, עמדו בנחישות ואמרו כי אללה יספיק לנו". בהמשך הוא פונה גם לתומכי הארגון שאינם יכולים להגיע לעיראק או לסוריה, וקורא להם להגר אל לוב.

אל-בגדאדי פונה בהקלטה גם לאזרחי עיראק הסונים ואומר: "הפוליטיקאים שלכם בגדו בכם בצורה הקשה ביותר בהיסטוריה". מנהיג הארגון אף אינו חוסך את לשונו ממעצמות אזוריות נוספות. כך, הוא מכנה את טורקיה "כופרת" וקורא להילחם בה על אדמתה וכן בצפון עיראק ובסוריה. בנוסף, מפנה אל-בגדאדי אצבע מאשימה אל הממלכה הסעודית. "ערב הסעודית אחראית לכל פרויקט מטונף נגד מוסלמים באזור, יש לתקוף את כל מי שתומך בממשלה שלהם", הוא נשמע אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully