וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהיג דאעש בהקלטה חדשה: "אללה ומוחמד הבטיחו לנו שננצח"

בצל הקרב על מוסול, פנה באופן נדיר אבו בכר אל-בגדאדי אל לוחמיו הפרוסים ברחבי המזרח התיכון, ואמר להם: "הכוחות שהתאספו להסתער על מוסול הם הוכחה למה שהאל הבטיח לנו"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בהקלטה חדשה שפרסם הלילה (חמישי) ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) נשמע מנהיגו, אבו בכר אל-בגדאדי, כשהוא אומר שהוא בטוח בניצחון על כוחות הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית בקרב על מוסול שבעיראק. "זה מה שאללה ומוחמד הבטיחו לנו", נשמע אל-בגדאדי אומר עוד. בהמשך ההקלטה נשמע בגדאדי כשהוא קורא לתושבי העיר, הנחשבת למעוז הארגון במדינה, להילחם ב"אויבי האל" וקורא למחבלים מתאבדים "להרוס את ערי הכופרים".

בדבריו פונה מנהיג הארגון תחילה ללוחמיו ומעודד אותם לנוכח הקרב עם כוחות הקואליציה. "הכוחות שהתאספו להסתער על מוסול הם הוכחה למה שהאל הבטיח לנו", נשמע אל-בגדאדי אומר. "המלחמה הזאת רק תעשה אותנו חזקים יותר, זהו סימן לניצחון הסופי והמוחלט. לוחמי החליפות, אם אתם עומדים בפני מטוסי הקואליציה, עמדו בנחישות ואמרו כי אללה יספיק לנו". בהמשך הוא פונה גם לתומכי הארגון שאינם יכולים להגיע לעיראק או לסוריה, וקורא להם להגר אל לוב.

אל-בגדאדי פונה בהקלטה גם לאזרחי עיראק הסונים ואומר: "הפוליטיקאים שלכם בגדו בכם בצורה הקשה ביותר בהיסטוריה". מנהיג הארגון אף אינו חוסך את לשונו ממעצמות אזוריות נוספות. כך, הוא מכנה את טורקיה "כופרת" וקורא להילחם בה על אדמתה וכן בצפון עיראק ובסוריה. בנוסף, מפנה אל-בגדאדי אצבע מאשימה אל הממלכה הסעודית. "ערב הסעודית אחראית לכל פרויקט מטונף נגד מוסלמים באזור, יש לתקוף את כל מי שתומך בממשלה שלהם ", הוא נשמע אומר.

עוד בנושא:
קשר אמריקני-איראני? הקרב האמתי במוסול טרם החל וכבר מחבר בין אויבים
"אין למה לשוב": המבצע במוסול לא מצליח להפיח תקווה בנוצרים
הישג לצבא עיראק: "השתלטנו על בניין הטלוויזיה של מוסול"

מנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, במסר מאיים לישראל: "לא תהיה לכם שלווה בפלסטין". צילום מסך
"המלחמה הזאת רק תעשה אותנו חזקים יותר". אבו בכר אל-בגדאדי/צילום מסך

לפי שעה לא ידוע האם הקלטת הוקלטה בטרם החל המבצע במוסול, אך פרסומה בעיתוי הנוכחי בו מתקדמים הכוחות אל מעוז הארגון מעיד על ניסיון מצד דאעש להראות כי הוא נמצא בשליטה. בדבריו מתייחס אל-בגדאדי למותם של דובר הארגון וראש מחלקת התקשורת שלו - אירועים שאירעו בחודשים האחרונים – כך שגם אם לא מדובר בהקלטה מהימים האחרונים, נראה שמועד ההקלטה אינו ישן יותר מדי.

מוקדם יותר אתמול דיווח בכיר כורדי כי מנהיג הארגון הסוני לכוד במוסול. "יש לנו מידע ממספר מקורות שאל-בגדאדי נמצא שם, ואם הוא נהרג, זה ימוטט את כל מערכת הארגון כולה", מסר פואד חוסיין, ראש הסגל של הנשיא הכורדי מסעוד ברזאני. ביום שלישי נכנסו כוחות צבא עיראק אל תוך העיר, כחלק מהמבצע לכיבושה מידי דאעש.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מתקפה של הכוחות העיראקיים בעיירה הנמצאת ממזרח למוסול, נובמבר 2016. AP
כוחות צבא עיראק במוסול, שלשום/AP

ההקלטה החדשה היא הראשונה שמפרסם הארגון בה נשמע אל-בגדאדי בקולו שלו מאז חודש דצמבר 2015. אז קרא למוסלמים ברחבי העולם לפעול נגד היהודים בישראל. "אללה גרם ליהודי העולם להתאסף בישראל, וכך קל לנו יותר להילחם בהם יחד", אמר אז והוסיף כי "חובתו של כל מוסלמי לקיים את מצוות הג'יהאד".

ההקלטה הקודמת, שכותרתה "חכו לנו, אנו מחכים לכם", הופצה ברשתות החברתיות. "הצלבנים והיהודים לא מעזים להגיע ולהילחם בלוחמי הקודש, כי הם יודעים שמה שמחכה להם זה תבוסה", נשמע אל-בגדאדי אומר עוד. "נפעל כדי להרוג יהודים ולשחרר את פלסטין. כן, פלסטין, שהיהודים חשבו ששכחנו אותה. נגיד ליהודים: לא שכחנו את פלסטין לרגע, ובעזרת אללה לא נשכח אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully